Ga naar inhoud

Gaan jullie stemmen?


Joshua

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden, AME zei:

Ik ben het geheel eens met @De Teruggetrokkene  Je kan op een Christelijke partij stemmen maar elke partij van enige betekenis is omgekocht en in de macht/ bezit van de elite. Ik zie het nut van stemmen dan nog steeds niet in. Als ik ga stemmen dan maar op een partij waarvan ik zeker weet dat deze de macht nooit gaat krijgen. Als ik al ga stemmen.

Bedankt voor je steun AME. Ik twijfel zelfs of stemmen überhaupt bij een gelovige past. We weten dat de leugen regeert binnen de politiek. Moeten wij daar ons dan in mengen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, De Teruggetrokkene zei:

Bedankt voor je steun AME. Ik twijfel zelfs of stemmen überhaupt bij een gelovige past. We weten dat de leugen regeert binnen de politiek. Moeten wij daar ons dan in mengen? 

Zo heb ik het nog niet eerder bekeken, mooi punt om over na te denken. Ik wilde al eerder reageren op wat Barnabas schreef maar besloot het niet te doen totdat jij dat deed. Het is meer dat wij enigszins in dezelfde denkwijze zitten omtrent stemmen en elkaar steunen als je ermee eens bent vind ik niet meer dan normaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, AME zei:

Zo heb ik het nog niet eerder bekeken, mooi punt om over na te denken. Ik wilde al eerder reageren op wat Barnabas schreef maar besloot het niet te doen totdat jij dat deed. Het is meer dat wij enigszins in dezelfde denkwijze zitten omtrent stemmen en elkaar steunen als je ermee eens bent vind ik niet meer dan normaal.

Ik hoor je mening graag want ik weet het ook niet zeker. Denk hier de laatste tijd een beetje over na. Wat het steunen betreft heb je gelijk al vind ik dat het dit keer een beetje anders is dan normaal. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, De Teruggetrokkene zei:

Ik hoor je mening graag want ik weet het ook niet zeker. Denk hier de laatste tijd een beetje over na. Wat het steunen betreft heb je gelijk al vind ik dat het dit keer een beetje anders is dan normaal. 

Voor alle zwevende kiezers is hier het stemadvies van George van Houts:

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, De Teruggetrokkene zei:

Als je ChristenUnie stemt dan stem je ook op de wereld. Alleen hun naam geeft iets weer wat christelijk moet lijken. Hun beleid is dat zeker niet want ze waaien mee met de wind van Davos

Wat is de wind van Davos?

Volgens mij heeft de bijbel nog een grote rol in het beleid van de christenunie en is de naam christenunie nog wel dekkend. Iedere christen wijkt in zekere zin af van het bijbelse woord, we zijn allemaal zondaren. Anders zouden we snel bekend zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, De Teruggetrokkene zei:

Ik hoor je mening graag want ik weet het ook niet zeker. Denk hier de laatste tijd een beetje over na. Wat het steunen betreft heb je gelijk al vind ik dat het dit keer een beetje anders is dan normaal. 

Ik denk dat je wel gelijk hebt qua steun als ik het zo terug lees. Of stemmen bij een gelovige past weet ik ook niet, maar zal er komende tijd over denken, maar het klinkt wel logisch. Daarnaast het filmpje van @Balthasar Boma, prachtig. Ik kies voor de KGP 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist heb ik een artikel op de site van Laurens Buijs gelezen. Hij beweert hier dat FvD ook gecontroleerde oppositie is. Hoewel het artikel me niet overtuigt van zijn gelijk kun je het ook niet uitsluiten. Bij de PVV zie ik vrij duidelijk dat zij een toneelstuk opvoeren, FvD snijdt hele zware onderwerpen aan die echt de trucs van de machthebbers blootleggen. Je kunt het nooit volledig uitsluiten maar het lijkt me toch wat ver gezocht. 
 

https://laurensbuijs.org/2023/11/05/fvd-is-onderdeel-van-het-grote-bedrog-en-wie-dat-benoemt-wordt-aan-het-kruis-genageld/

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden, De Teruggetrokkene zei:

Zojuist heb ik een artikel op de site van Laurens Buijs gelezen. Hij beweert hier dat FvD ook gecontroleerde oppositie is. Hoewel het artikel me niet overtuigt van zijn gelijk kun je het ook niet uitsluiten. Bij de PVV zie ik vrij duidelijk dat zij een toneelstuk opvoeren, FvD snijdt hele zware onderwerpen aan die echt de trucs van de machthebbers blootleggen. Je kunt het nooit volledig uitsluiten maar het lijkt me toch wat ver gezocht. 
 

https://laurensbuijs.org/2023/11/05/fvd-is-onderdeel-van-het-grote-bedrog-en-wie-dat-benoemt-wordt-aan-het-kruis-genageld/

Er zijn een paar dingen die mij opvallen bij Forum.

Zij kaarten dan wel een aantal dingen aan die andere partijen niet benoemen, maar ze gaan nooit tot de kern van het probleem en komen zoals Buijs stelt ook niet met oplossingen.

Ze zijn muisstil over de humanitaire ramp in Gaza.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Balthasar Boma zei:

Er zijn een paar dingen die mij opvallen bij Forum.

Zij kaarten dan wel een aantal dingen aan die andere partijen niet benoemen, maar ze gaan nooit tot de kern van het probleem en komen zoals Buijs stelt ook niet met oplossingen.

Ze zijn muisstil over de humanitaire ramp in Gaza.

Dan hebben jullie denk ik toch dingen gemist. Ik heb Baudet heel vaak met oplossingen zien komen. De media negeren dat soort uitspraken echter. Nogmaals, ik durf niet te beweren dat FvD mee in het complot zit. Is niet onwaarschijnlijk. De tijd zal het leren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uur geleden, De Teruggetrokkene zei:

Dan hebben jullie denk ik toch dingen gemist. Ik heb Baudet heel vaak met oplossingen zien komen. De media negeren dat soort uitspraken echter. Nogmaals, ik durf niet te beweren dat FvD mee in het complot zit. Is niet onwaarschijnlijk. De tijd zal het leren. 

Baudet heeft voor mij afgedaan. Er is een tweet (als dat zo heet) van hem openbaar gekomen waarin hij bevestigt tegen gemengde huwelijken te zijn. Dat ging over een huwelijk met een donkerbruin gekleurde vrouw. Dat vat ik op als onterechte discriminatie, zijn partij ondersteunt dit. Dat is haat en deze haat zal zich tegen christenen gaan richten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, Barnabas zei:

Het boek van Esther handelt over haat en het effect dat Haman een wet laat uitvaardigen waarbij hij stelt dat alle Joden omgebracht moeten worden. Een genocide, dat lijkt op de holocaust. Maar Mordechai klaagt openbaar voor het gerechtsgebouw.

U noemt heel snel iets haat en discriminatie. Als Baudet dit werkelijk heeft beweerd dan vind ik het erg raar. Het is dan slechts een mening die niets met haat en discriminatie te maken heeft. Toch ken ik Baudet als een tolerante man. Van u kan ik dat niet zeggen. U bent juist iemand die haat en discriminatie uitlokt. Een gevaarlijk persoon die ervan lijkt te genieten om anderen te beschadigen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, De Teruggetrokkene zei:

Antisemitisme is strafbaar. Iemand onterecht beschuldigen van antisemitisme mag gewoon. De gevolgen van zo'n beschuldiging zijn groot. Mensen kijken teveel naar wat mag van de wet in plaats van naar ethiek. 

Discriminatie tussen rassen zou ook verboden moeten worden. De bijbel geeft aan dat gemengde huwelijken geen probleem zijn. Iedereen stamt af van Adam en Eva.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Barnabas zei:

Discriminatie tussen rassen zou ook verboden moeten worden. De bijbel geeft aan dat gemengde huwelijken geen probleem zijn. Iedereen stamt af van Adam en Eva.

Als Baudet dit heeft gezegd dan weet ik wel binnen welke context dit is gezegd. De rassenvermenging door instroom van asielzoekers zorgt ervoor dat de Nederlandse cultuur verdwijnt. U lijkt sowieso geen boodschap aan enige context te hebben. Ik lees van u vooral strakke dogmatische teksten die vooral sterk veroordelend zijn. Ik denk dat ik u maar eens ga negeren want u voegt hier niets toe meneer. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-10-2023 om 10:22, Antoon zei:

De lijn  van de Bijbel is toch we een beetje dat mensen niet voor een oplossing kunnen zorgen en dat de Schepper exclusieve toewijding wil, uit Openbaring kunnen we opmaken dat er een betere  wereldorde komt , niet door mensen teweeg gebracht maar door de Schepper himself, dit bewoog mij ertoe niet te stemmen, ik respecteer mensen die een andere mening hebben natuurlijk dit  is ook een vereiste .

Adam en Eva kregen de opdracht om de aarde te beheren en haar te onderwerpen. Maar zij zondigden en werden uit het paradijs gezet. Ook stierven zij omdat zij ongehoorzaam waren geweest. Nu is het zo dat God het beheer van de aarde aan de mens heeft toevertrouwd en de enige die er iets goeds van kan maken is de mens. De ,mens kan kiezen tussen goed en kwaad en in Christus is herstel van de zonde en kan de mens zijn oorspronkelijke opdracht vervullen. Wie opnieuw geboren is kan het koninkrijk van God zien. Dat is wat God op aarde wilde vestigen. Maar nu hebben we twee koninkrijken omdat we zondigen. Het koninkrijk van de boze breekt af maar de christenen die in Christus zijn en blijven bouwen op en daarom kunnen we leven.

David was een man die in Christus bleef. Christus was toen nog niet verschenen als Jezus van Nazareth, maar Johannes 1 legt uit dat Christus het woord is en dat hij bij de schepping aanwezig was omdat hij als schepper actief was. Dus Christus was de God die David diende.

Maar Saul weigerde te gehoorzamen aan de stem van God en daarom ging de zalving over op David en het conflict tussen licht en duisternis werd zichtbaar doordat Saul een speer wierp naar David. Dus Saul was als een koning die God ongehoorzaam was en daardoor kon David als oprecht christen hem niet dienen. David was een man naar Gods hart en wanneer er verkiezingen geweest zouden zijn zou David een christelijke keuze geweest zijn omdat David de wil van de Heere zocht. Maar wanneer het volk op Saul gestemd zou hebben dan zou het niet mogelijk zijn om als trouw christen op een hoge functie in een regering te dienen omdat hij dat niet toestond.

Jezus was als David. Jezus was koning over Israël maar de regering van Israël, de Joden die hem gekruisigd hebben, behandelden hem als een misdadiger en wezen hem af. Hij had vele confrontaties met de Farizeeën, de partij van de regering, die hem steeds de loef probeerden af te steken. Maar Christus bleef staan en bouwde zijn koninkrijk met de discipelen die wel bereid waren zijn wil te doen.

Het hangt er dus van af in hoeverre een christen (die zich verkiesbaar stelt) de wil van de Heere wil doen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, De Teruggetrokkene zei:

Als Baudet dit heeft gezegd dan weet ik wel binnen welke context dit is gezegd. De rassenvermenging door instroom van asielzoekers zorgt ervoor dat de Nederlandse cultuur verdwijnt. U lijkt sowieso geen boodschap aan enige context te hebben. Ik lees van u vooral strakke dogmatische teksten die vooral sterk veroordelend zijn. Ik denk dat ik u maar eens ga negeren want u voegt hier niets toe meneer. 

Wanneer iedereen van Adam en Eva afstamt is iedereen familie van elkaar. Instroom van asielzoekers is een ander probleem dan gemengd huwelijk. Mozes was met een Midjanitische getrouwd en Jozef met een Egyptische. Zo zijn er meer voorbeelden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, De Teruggetrokkene zei:

U noemt heel snel iets haat en discriminatie. Als Baudet dit werkelijk heeft beweerd dan vind ik het erg raar. Het is dan slechts een mening die niets met haat en discriminatie te maken heeft. Toch ken ik Baudet als een tolerante man. Van u kan ik dat niet zeggen. U bent juist iemand die haat en discriminatie uitlokt. Een gevaarlijk persoon die ervan lijkt te genieten om anderen te beschadigen. 

Baudet is de haatzaaier, let maar eens op zijn  houding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6-11-2023 om 17:06, De Teruggetrokkene zei:

Als je ChristenUnie stemt dan stem je ook op de wereld. Alleen hun naam geeft iets weer wat christelijk moet lijken. Hun beleid is dat zeker niet want ze waaien mee met de wind van Davos

Wanneer iets christelijk moet lijken, hoe ziet het echte christelijke er dan uit? Je noemt mij een haatzaaier terwijl ik uitleg over de bijbel geef. Wat is je eigen standpunt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...