Ga naar inhoud

Zelfmedicatie is een zonde?


Joshua

Aanbevolen berichten

Ik heb het idee dat zelfmedicatie om vervelende emotionele gevoelens te onderdrukken een zonde is. Ik kan me niet voorstellen dat dit Gods wil dat we drinken, allerlei pillen slikken, blowen en al dat soort dingen doen met de intentie de kantjes eraf te lopen... Ik struggle zelf met een soort benzo's, maar het voelt zondig.

Ik heb het niet over mensen die in een psychiatrische crisis verkeren, maar echt het dagelijkse zelfmedicatie.

 

 

aangepast door Joshua
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden, Joshua zei:

Ik heb het idee dat zelfmedicatie om vervelende emotionele gevoelens te onderdrukken een zonde is. Ik kan me niet voorstellen dat dit Gods wil dat we drinken, allerlei pillen slikken, blowen en al dat soort dingen doen met de intentie de kantjes eraf te lopen... Ik struggle zelf met een soort benzo's, maar het voelt zondig.

Ik heb het niet over mensen die in een psychiatrische crisis verkeren, maar echt het dagelijkse zelfmedicatie.

Je gaat er vanuit dat je dan zelf een grens kunt trekken tussen 'de kantjes eraf lopen' en een psychiatrische crisis. Ik had een broer die was ADHD en als die niet iedere dag zijn medicijnen slikte om de pieken en dalen een beetje onder controle te houden, dan was er geen land mee te bezeilen.

Als je niet kunt leven met je emoties en die wilt verdringen door allerlei soorten verdoving dan lijkt mij dat geen zonde, eerder een probleem dat je moet zien op te lossen.

Makkelijk praten natuurlijk als het niet jezelf betreft, maar ik denk niet dat je wat dat betreft te hard moet zijn voor jezelf, want daar is niemand bij gebaat. En als je een tijdje wat moet slikken om normaal te kunnen leven, so what? 

 

  • Mee Eens 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met zelfmedicatie opzich is helemaal niks mis hoor. Een gevaar met sommige middelen is de verslaving die op de loer ligt. Slaapmiddelen zijn alleen effectief als je ze af en toe neemt, anders verdwijnt het effect. Antidepressiva kan echt verlichting geven. Zelfs cannabis kan heilzaam zijn. Ik heb op geen van de middelen kritiek. 
 

Jezelf helemaal van de kaart zuipen of blowen is uiteraard niet okee. Zolang het heilzaam is ipv destructief, is het goed. 

aangepast door De Teruggetrokkene
  • Mee Eens 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga nu iets nieuws proberen om mijn slaapkwaliteit te verbeteren. Het is opzich al best goed maar inslapen duurt bij mij erg lang.  Magnesium bisglycinaat. Baat het niet dan schaadt het niet. Is ook zelfmedicatie. Ik experimenteer al jaren met allerlei middelen. K heb ook een tijdje truffels gegeten. Dat was psychedelica in zeer lage dosering. Zou effect moeten hebben op depressie. Als je een beetje nadenkt over je zelfmedicatie is het helemaal prima. 
 

https://reversehealthclinics.com/sp/magnesium-bisglycinaat-poeder-slapen/?gad_source=1&gclid=CjwKCAjw7oeqBhBwEiwALyHLM1hVwtq1IqPWT8hYuAvbz5AOBusslhCWWGLdeLwc_3LaFw2HREA-bhoCJ3kQAvD_BwE


 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, Balthasar Boma zei:

Makkelijk praten natuurlijk als het niet jezelf betreft,

Laten we dit even in het midden houden, want je moet eens weten... en dan heb ik het niet over dingen als ADHD. Maar goed... Het is ook geen wedstrijd. Ik hou er in iedergeval niet van om er mee te koop te lopen, ookal zijn het wel alledaagse obstacles. Dat kan ik op zo'n forum mooi verborgen houden, Balthasar. Who cares? Als Ricky besefte hoe weinig mensen daadwerkelijk om elkaar geven ging hij ook niet zo lopen schemeren met zijn tragische ellende (en in zijn geval elke keer wanneer het iets te heet onder de voeten werd.) No one cares, net zoals dat niemand een reet om mij geeft. Mensen doen alsof ze om je geven, maar dat is fake. Dus waarom zal ik ooit mijn ellende delen?  No way.

 Zwarte humor is het beste in tragische rotzooi. 

Ik had dit topic niet goed uitgewerkt/omschreven en te snel gepubliceerd.  Zelfmedicatie was zoiez o een verkeerd gekozen woord volgens mij.

aangepast door Joshua
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden, Balthasar Boma zei:

Je gaat er vanuit dat je dan zelf een grens kunt trekken tussen 'de kantjes eraf lopen' en een psychiatrische crisis. Ik had een broer die was ADHD en als die niet iedere dag zijn medicijnen slikte om de pieken en dalen een beetje onder controle te houden, dan was er geen land mee te bezeilen.

Als je niet kunt leven met je emoties en die wilt verdringen door allerlei soorten verdoving dan lijkt mij dat geen zonde, eerder een probleem dat je moet zien op te lossen.

Makkelijk praten natuurlijk als het niet jezelf betreft, maar ik denk niet dat je wat dat betreft te hard moet zijn voor jezelf, want daar is niemand bij gebaat. En als je een tijdje wat moet slikken om normaal te kunnen leven, so what? 

Of als je wat wiet nodig hebt om normaal te kunnen leven, so what? 😄

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, Balthasar Boma zei:

Misschien tijd dat Netanyahu een keer wiet gaat gebruiken. Komen er gegarandeerd minder slachtoffers

Ja allemaal aan de wiet. Peace! One love!

  • Haha 1

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Fundamenteel zei:

Ja allemaal aan de wiet. Peace! One love!

Haal dat laatste maar weg, straks moeten we allemaal aan die one-love regenboog bandjes lol of heette dat niet zo?🤔 Er was zo'n gedoe om bij de voetbal

aangepast door Joshua
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, Joshua zei:

Zoiezo. Wiet is meer als je het leuk vind om in een nachtmerrie te eindigen lol (Rot gevoel). Dat jullie daar lekker op gaan, snap dat echt niet

Lol ben je scheef gegaan op wiet? The fear!

  • Haha 1

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

@Balthasar Boma 

Het is een kwestie van waar je de grens legt. Kruiden en eenvoudige supplementen zijn vaak redelijk, maar bij ernstigere problemen lijkt krachtigere interventie nodig. Met drugs en medicijnen komt de uitdaging van het bepalen van aanvaardbaarheid en wanneer (zelf)medicatie overgaat in een neerwaartse spiraal. Het kan jaren duren voordat de nadelen opwegen tegen de voordelen, en het ontbreekt ons vaak aan volledige kennis van het menselijk lichaam om altijd de beste beslissingen te nemen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...