Ga naar inhoud

Waterfilter om drinkwater te maken


Aanbevolen berichten

Ik heb deze week gelezen op NU.NL dat er een drinkwatertekort kan ontstaan. Ik geloof natuurlijk niet dat dit gaat ontstaan maar eerder dat dat dan gecreëerd wordt. Wel fijn dat ze het toch even melden. Ik zat er al langer over te denken maar heb nu toch maar 2 filters besteld die militairen ook gebruiken. Tenminste, zo stond het omschreven. Zijn er mensen die ook zo'n filter hebben of dit willen gaan kopen? Een reservevoorraad houdbaar voedsel heb ik al een hele tijd. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Je hebt gelijk over het te ver gaan. Ik heb wat eten liggen en zometeen die filters. Ik hou rekening met voedseltekorten door allerlei dreigingen maar ben me zeer bewust dat je je tegen een oorlog niet kunt beschermen. Ik ben ook verder helemaal niet het type mens dat in angst leeft en zich overal voor indekt. Verbaal ben ik een flapuit en krijg nogal eens gezeik door ongenuanceerde uitspraken. Verzekeringen heb ik enkel voor wat verplicht is. Het is niks meer dan wat voedsel en drinkwater omdat ik wel serieus rekening hou met een periode van schaarste. Das alles. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Danielnexia zei:

Zijn buitenaardse wezens verantwoordelijk voor de snelle technologische vooruitgang van de mensheid en zo ja, wat zijn de implicaties hiervan voor onze toekomst?

Uiteindelijk wel denk ik, maar wat opvalt is dat je dit soort vragen in een verkeerd topic plaatst. Dit gaat over waterfilters.

Misschien handig om voortaan voor dat soort topics een nieuwe topic te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

ik heb ook al een waterfilter, voor als we er op uit gaan of anders:
Een (omgekeerde) osmose apparaat voor het hedendaagse drinkwater is ook geen luxe eigenlijk
vanzelfsprekend heet het dat het nog verantwoord drinkbaar is .....

Aansluitend, stel ze gaan nog meer ¨spelen'met het drinkwater.... en jij drinkt het..
Ga ik te ver? Ik denk het niet , helaas
We weten niet wat die  *gasten nog in petto hebben
Ik prep ook een beetje ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

water distilleren lijkt me de goedkoopste en meest efficiente manier. Je kan dat ook met zeewater doen.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden, Visje1959 zei:

ik heb ook al een waterfilter, voor als we er op uit gaan of anders:
Een (omgekeerde) osmose apparaat voor het hedendaagse drinkwater is ook geen luxe eigenlijk
vanzelfsprekend heet het dat het nog verantwoord drinkbaar is .....

Aansluitend, stel ze gaan nog meer ¨spelen'met het drinkwater.... en jij drinkt het..
Ga ik te ver? Ik denk het niet , helaas
We weten niet wat die  *gasten nog in petto hebben
Ik prep ook een beetje ..

Er schijnen nu al aardig wat stoffen in ons leidingwater te zitten die niet gezond zijn. Tegenwoordig drink ik bronwater maar ik zag dat daar ook fluoride in zit. Ze zeggen dan wel steeds dat het zo weinig is dat het niet schadelijk is maar je drinkt elke dag dus op den duur zou het dan toch een keer schadelijk kunnen worden. Verder ben ik tegenwoordig nogal sceptisch over wat men zegt en wat wij dan voor waarheid aan moeten nemen. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, De Teruggetrokkene zei:

Water distilleren kost wel heel veel energie. Verder weet ik niet of er andere stoffen mee verdampen en vervolgens weer condenseren in het neergeslagen water. 

Het vereist enkel vuur en een distilleerketel. Vuur is gratis. 🙂 De ketel zelf niet, maar in principe is een kookpot met omgedraaid deksel wel haalbaar om de condens op te vangen. Het schadelijkste eraan is dat het essentiële mineralen ontbreekt, die verdampen niet mee. Fruit, noten, groenten voorzien echter ook mineralen.

Woestijntrekkers urineren wel eens in een potje om daar een plastiek zak over te plaatsen en die condens in een ander potje op te vangen. Het oogst niet veel water, maar kan wel baten bij overleving.

Maar sowieso, ons grondwater is talrijk. Het zou vreemd zijn als ons nat klimaat plots droog zou vallen. Dat zou niet kunnen kloppen dan.

Gratis vuur: (kan je zelfs diy met conserveblikken uit de winkel)

Daarop zet je dan de destilleerketel. Een kampvuur gaat ook he.

Edit: het gedistilleerde water kan je nog wel eens extra filteren met kool. Wat uw vuur voorziet, hoewel die kool niet ideaal is. Maar in overlevingstijden neem je dat best niet te nauw allemaal. 🙂

aangepast door Fundamenteel
  • Like 1

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 2 filters besteld.  Daar kan ik water uit de Maas mee filteren. Ik ga ervan uit dat dat in geval van nood echt prima zal gaan. Distilleren is uiteraard een optie maar ook veel gedoe.  Zelf hou ik gewoon rekening met dat men het leidingwater kan gaan vergiftigen.  Overal heerst dreiging. Het leek me gewoon verstandig om de filters alvast te hebben.  

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, De Teruggetrokkene zei:

Ik heb 2 filters besteld.  Daar kan ik water uit de Maas mee filteren. Ik ga ervan uit dat dat in geval van nood echt prima zal gaan. Distilleren is uiteraard een optie maar ook veel gedoe.  Zelf hou ik gewoon rekening met dat men het leidingwater kan gaan vergiftigen.  Overal heerst dreiging. Het leek me gewoon verstandig om de filters alvast te hebben.  

Ja maar filters moeten regelmatig vervangen worden. Als de pleuris uitbreekt, worden die grondstoffen niet zo beschikbaar. De elementen rond ons voorzien voldoende om zelf je filter te maken. Het verbaast me nog steeds hoeveel je kan maken uit grondstoffen die zo rond ons heen te verzamelen zijn.

Weet Teruggetrokkene, Jehovah-jireh (de Heer heeft voorzien) en gratis he. 🙂

Er zit hier in BE zelfs asbest in het water door de leidingen, en hoogstwaarschijnlijk ook nog eens pfas. Op zich zijn er nog wel strenge normen op de kwaliteit, maar de natuur is zo verontreinigt door de mens. Hier lozen ze pfas gewoon in de Schelde. Ik kan daar woedend van worden. En dan durven diezelfde politiekers die dat toelieten zeuren op onze boeren? Grmbl! 🙂

 

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Visje1959 zei:

je hebt filters en filters he 😉
de meesten filteren niet alles
sommigen bijna alles , ook de metalen en zo

Ik deed aan reversed osmose en de EC gaf een effectieve waarde van 0. Daarna mineraliseerde ik dat met speciale mineralen voor mijn aquarium. Waar dan nog eens het water door koolstof en UV licht gefilterd werd. Die dieren hadden het beste water in huis. 🙂 

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 23-2-2024 om 00:36, Fundamenteel zei:

Ik deed aan reversed osmose en de EC gaf een effectieve waarde van 0. Daarna mineraliseerde ik dat met speciale mineralen voor mijn aquarium. Waar dan nog eens het water door koolstof en UV licht gefilterd werd. Die dieren hadden het beste water in huis. 🙂 

wouw, goed zeg !!
Je kan het ook zelf drinken he ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22-2-2024 om 20:05, De Teruggetrokkene zei:

Er schijnen nu al aardig wat stoffen in ons leidingwater te zitten die niet gezond zijn. Tegenwoordig drink ik bronwater maar ik zag dat daar ook fluoride in zit. Ze zeggen dan wel steeds dat het zo weinig is dat het niet schadelijk is maar je drinkt elke dag dus op den duur zou het dan toch een keer schadelijk kunnen worden. Verder ben ik tegenwoordig nogal sceptisch over wat men zegt en wat wij dan voor waarheid aan moeten nemen. 

helemaal mee eens !!
du ook omgekeerde osmose gebruiken  ? 😉

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, Visje1959 zei:

wouw, goed zeg !!
Je kan het ook zelf drinken he 😉

Als je alleen osmosewater zou drinken, ontbreken er essentiële mineralen. Ik koop gewoon water in glazen flessen. Dat lijkt me nog de beste optie. 

Zolang dat beschikbaar is tenminste. In BE hebben we goede waterbronnen: Spa, Bru, Chaudefontaine, Montaigu, Val, ...  Het is hier relatief goedkoop te krijgen.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...