Ga naar inhoud

Is dit verkrachting?


Aanbevolen berichten

Allereerst, ik ben dader noch slachtoffer. Maar kreeg als derde wel de volle laag. Omdat ik mentaal anders geaard ben dan de meeste rond mij heen; heb ik echter wat vaker als anders een reality check nodig.

1. Als iemand u vanalles wijsmaakt om u in bed te krijgen, is dit dan verkrachting?

2. Als die persoon u wijsmaakt dat ge de enige zijt en die besmet u met iets, is deze persoon dan schuldig?

Ik zeg in beide gevallen neen. Want je moet maar niet zo lomp zijn alles te geloven wat vreemde mensen u wijsmaken. Blijkbaar ben ik dan een onmens en heb ik geen greintje empathie. Dat laatste is misschien waar, maar waarom daarvoor boos worden als men mijn mening vraagt?

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Fundamenteel zei:

. Als iemand u vanalles wijsmaakt om u in bed te krijgen, is dit dan verkrachting?

Nee, dat kan misleiding zijn, maar dat is op zich niet strafbaar want de andere persoon stapt vrijwillig het bed in. Er is geen sprake van dwang.

5 minuten geleden, Fundamenteel zei:

Als die persoon u wijsmaakt dat ge de enige zijt en die besmet u met iets, is deze persoon dan schuldig?

Dat zo zomaar kunnen. Hier zijn al eerder rechtszaken over geweest.

Hier een voorbeeld uit 2008.

Zojuist heb ik de meest recente aflevering van Hof van Joosten gekeken, een programma waarin juridische zaken op tv worden besproken, meestal met twee groepen die met zo'n zaak te maken hebben en nog wat publiek erbij. Ook zijn er advocaten, een rechter en deskundigen bij.

De aflevering, van zondag 30 maart, die ik heb zitten kijken ging over een zaak die ik heel interessant vond (daarom dus ook dit topic). Het ging over een stel, waarbij de man HIV-besmet is en dat van zichzelf al 10 jaar lang wist, maar dat nooit aan z'n nieuwe vriendin heeft verteld. De relatie loopt enkele maanden goed, waarbij ook al eerder aan seks gedaan is, maar altijd veilig, tot het moment dat er weer een keer seks gaat plaatsvinden. De man had al een condoom in z'n handen, maar de vrouw heeft dit uit zijn handen gedrukt, zeggende dat ze elkaar goed genoeg kenden en dat dat niet nodig was.

Dit heeft uiteindelijk geleid tot het besmet raken met HIV van de vrouw, zij stond dan ook in deze zaak ter boeke als 'slachtoffer'. Omdat de man het wist, maar het niet aan zijn vriendin heeft verteld zou hij schuldig zijn aan zwaar lichamelijke mishandeling. In Hof van Joosten stemt het merendeel hiermee in en de echte rechtszaak heeft ook tot gevolg gehad dat de man 18 maanden celstraf heeft gekregen hiervoor.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1285507

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok in zulk geval is die man echt wel schuldig. Vooral als je een relatie aangaat, afspraken maakt en kennis hebt van een ziekte; dan is er zeker schuld.

Maar iemand van Tinder die je enkele keren zag, daar ga je toch niet op het goede woord van de ander verder?  Dat is gewoon dom en ik heb dat ook benoemd. Ik werd erger behandeld dan de dader dit te benoemen.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo hebben we in de kring iemand die HPV heeft en al zeker met 3 mannen is geweest, onveilig.

Ik heb ook mijn zotte jaren gekend, maar van mensen rondom de 40 jaar oud verwacht je wel meer common sense.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Fundamenteel zei:

Zo hebben we in de kring iemand die HPV heeft en al zeker met 3 mannen is geweest, onveilig.

Ik heb ook mijn zotte jaren gekend, maar van mensen rondom de 40 jaar oud verwacht je wel meer common sense.

Je zou redelijkerwijs denken dat wijsheid met de jaren komt. Toch ken ik zeer zeer veel voorbeelden van dat het toch uitblijft. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, De Teruggetrokkene zei:

Je zou redelijkerwijs denken dat wijsheid met de jaren komt. Toch ken ik zeer zeer veel voorbeelden van dat het toch uitblijft. 

Liefde of lust drijven mensen in rare hoeken. En de liefde, de liefde zal wel het gevaarlijkste zijn. Lust is een tijdelijke fase waar je verlossing in kunt vinden, liefde kan 1 tot krankzinnigheid drijven.  Liefde is een seriemoordenaar.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

... nvm ...

aangepast door Fundamenteel

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)
6 minuten geleden, De Teruggetrokkene zei:

Liefde is een seriemoordenaar zeg je. Liefde is liefde. Wat jij liefde noemt is echt wat anders hoor 

Ik weet niet wat ik liefde noem, maar ik voel wel liefde.

De liefde voor een kind kan 1 tot moorden leiden, de liefde voor een vrouw kan 1 tot zelfmoord leiden.

Hoeveel mensen hebben niet gedood uit liefde? Liefde is gevaarlijk. Beter dat ik leer haten haha.

aangepast door Fundamenteel

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Fundamenteel zei:

Ik weet niet wat ik liefde noem, maar ik voel wel liefde.

De liefde voor een kind kan 1 tot moorden leiden, de liefde voor een vrouw kan 1 tot zelfmoord leiden.

Hoeveel mensen hebben niet gedood uit liefde? Liefde is gevaarlijk. Beter dat ik leer haten haha.

Heb je wel liefde voor jezelf? Als liefde voor een vrouw je tot zelfmoord kan leiden dan vraag ik me af of het liefde is of hartstocht. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, De Teruggetrokkene zei:

Heb je wel liefde voor jezelf? Als liefde voor een vrouw je tot zelfmoord kan leiden dan vraag ik me af of het liefde is of hartstocht. 

Neih I hate myself. Maar ik snap wel wat je bedoelt. Toen we begonnen stond ik wel sterk in mijn schoenen, gespierd en was ik toch behoorlijk vol van mezelf. Ik zag mezelf liever dan haar. Maar dat is nu helemaal anders.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, De Teruggetrokkene zei:

Als je zo doorgaat wordt het misschien je ondergang. Toch niet voor een vrouw..... 

Men zal nooit begrijpen hoe graag ik haar gezien heb. En dat is ok.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wat het is 🙂

Als je iemand onvoorwaardelijk en oneindig graag ziet, kan die persoon ver gaan. Ik heb in het verleden de kantjes er ook afgereden en dit is nu mijn boete, mijn schuld.

Maar ik begin toch nooit geen relatie meer, of toch zeker niet met een westerse vrouw. Ik walg ook steeds meer.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Fundamenteel zei:

Het is wat het is 🙂

Als je iemand onvoorwaardelijk en oneindig graag ziet, kan die persoon ver gaan. Ik heb in het verleden de kantjes er ook afgereden en dit is nu mijn boete, mijn schuld.

Maar ik begin toch nooit geen relatie meer, of toch zeker niet met een westerse vrouw. Ik walg ook steeds meer.

Ja dat is ook wel zo natuurlijk. Ik druk me erg hard uit omdat ik ook faliekant anders in elkaar steek met zulke zaken. Mensen gaan nu eenmaal niet geheel gelijk met gevoelens om. Mijn excuses voor mijn te stellige mening hierover. 
 

Maar er komt wel steeds een laag stront bij hè. Nu is t weer een soa die jou ook kan treffen. Zij heeft maling aan je gevoel en nu ook nog aan je gezondheid.  Ik ben wel recht voor zijn raap maar ge kent me langer war. 

aangepast door De Teruggetrokkene
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, De Teruggetrokkene zei:

Ja dat is ook wel zo natuurlijk. Ik druk me erg hard uit omdat ik ook faliekant anders in elkaar steek met zulke zaken. Mensen gaan nu eenmaal niet geheel gelijk met gevoelens om. Mijn excuses voor mijn te stellige mening hierover. 

Je hoeft je daar niet voor te verontschuldigen hoor. 😉 Ik kan er wel tegen als mensen eerlijk hun gedacht spreken, zelfs al ben ik het oneens. Ik bezit alleen niet de kunst mijn mening altijd verbloemd te communiceren. En dan kom ik dus in een situatie zoals dit onderwerp opent. Mensen vragen mijn mening, ik geef mijn mening en dan worden ze boos? Waarom? 

Brrrrr mensen.

 

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De persoon die mij de vraag stelde werd heel boos van mijn antwoord.

Als daar empathie aan de andere kant aanwezig was, werd die vraag niet eens gesteld.

Maar blijkbaar ben ik gek want wat vandaag normaal is, is in mijn wereld verre van normaal.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik worstel heel veel met de vraag of ik wel degene ben die gek is... En dan door situaties als dit...

Alsof ik aan victim blaming deed. Maar mijn mening werd gevraagd, ik antwoordde eerlijk.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...