Ga naar inhoud

Wat is eigenlijk een Nederlander?


Veritas

Aanbevolen berichten

Bestaat er nog wel zoiets als een Nederlander of is dat eigenlijk al verleden tijd?

Vroeger kon je een Nederlander herkennen aan een aantal dingen en dat was vooral de naam.

Als iemand Kees, Jan of Piet heette dan kon je er vergif op innemen dat je met een Nederlander te maken had.

Tegenwoordig noemen ze volgens mij alles Nederlander wat een Nederlands paspoort heeft.

Zo zag ik vanmorgen dit bericht:

’Nederlander gearresteerd in nachtclub Guyana, maakt deel uit van Italiaanse maffia’

In Guyana heeft de lokale politie een al jarenlang gezochte Nederlander in de boeien geslagen. Onze landgenoot Vitesh G. (50) stond al sinds november 2019 op een lijst van Interpol, en zou deel uitmaken van de gevreesde Italiaanse maffiaclan ’Ndrangheta.

De Nederlander Vitesh. Gearresteerd in Guyana, Lid van de Italiaanse maffia.

Ben ik nu de weg kwijt of bestaat de Nederlander niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, De Teruggetrokkene zei:

Ik ben een echte Nederlander en ik ken er nog heel veel 

OK, jij vind jezelf Nederlander, maar telt dat ook voor Vitesh?

Ben je Nederlander omdat je toevallig een Nederlands paspoort hebt, of is daar meer voor nodig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...