Ga naar inhoud

Bestaat er zoiets als engelen getallen?


Aanbevolen berichten

Ik kwam net ergens de volgende vraag tegen:

Onlangs heb ik 1111,111,222,333,444,555 en 888 gezien. Wat proberen de engelen over te brengen?

In numerologische en spirituele kringen wordt het zien van herhalende getallen zoals 1111, 111, 222, 333, 444, 555 en 888 vaak geïnterpreteerd als een boodschap van de engelen of het universum. Men gelooft dat deze getallen een speciale betekenis hebben en een boodschap of leiding van een hogere macht kunnen vertegenwoordigen.

Ik weet niet of je enige waarde moet hechten aan het feit dat je regelmatig bepaalde getallen ziet.

Iemand enig idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen,

Misschien hebben jullie hier wat aan.

Ik heb dat boek ooit eens gekocht.

Mijn conclusie wat betreft getallen:

De Almachtige God JHWH (ik noem Hem Jehovah, maar dat zullen jullie wel begrepen hebben :-),

maakt gebruik van getallen en getallen symboliek.

De Bijbel staat er vol mee.

Maar Satan, die alles na doet, behalve het goede, gebruikt ook getallen symboliek.

Bijvoorbeeld in de Bijbel:

". . .Simon Petrus ging daarom aan boord
en trok het net op het land, vol grote vissen,
honderd drieënvijftig stuks. . . .
Johannes 21:11

Je kan de vraag voor jezelf stellen, waarom exact het getal vermelden?

Is dat zomaar of is dat een "sleutel" of iets dergelijks?

Getal "acht" bijvoorbeeld is het getal van de Opstanding (vergelijk acht zielen overleven de Vloed).

550x793.thumb.jpg.fd4507df5f51670904439945dfe4ceca.jpg

 https://www.bol.com/nl/nl/p/getallen-in-de-bijbel/9200000021915138/

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Getallen die Jehovahs getuigen gebruiken, ik denk dat de kerkelijke gezindten hiermee eens zijn.

  • 1 Eenheid. Jezus vroeg God in gebed of zijn volgelingen „allen één mogen zijn, evenals gij, Vader, in eendracht met mij zijt en ik in eendracht met u ben” (Johannes 17:21; Mattheüs 19:6).

  • 2 In een juridische context is het getuigenis van twee personen nodig om te bevestigen dat iets waar is (Deuteronomium 17:6). Dus als visioenen of uitspraken worden herhaald, is dat een bevestiging dat ze vaststaan en betrouwbaar zijn. Toen Jozef bijvoorbeeld een droom van de farao van Egypte uitlegde, zei hij: „Dat u deze droom tweemaal hebt gekregen, betekent dat Gods besluit vaststaat” (Genesis 41:32, De Nieuwe Bijbelvertaling). In profetieën kunnen „twee hoorns” duiden op twee rijken die samen één macht vormen, zoals tegen de profeet Daniël werd gezegd over het rijk Medië-Perzië (Daniël 8:20, 21; Openbaring 13:11).

  • 3 Net zoals het getuigenis van drie personen een krachtige bevestiging van een zaak zou zijn, kan een driemalige vermelding iets krachtig bevestigen of benadrukken (Ezechiël 21:27; Handelingen 10:9-16; Openbaring 4:8; 8:13).

  • 4 Dit getal kan duiden op volledigheid in vorm of functie, zoals in de uitdrukking „de vier hoeken van de aarde” (Openbaring 7:1; 21:16; Jesaja 11:12).

  • 6 Omdat zes één minder is dan zeven — dat vaak voor volledigheid staat — kan dit getal duiden op iets wat onvolledig of onvolmaakt is, of op iets wat met Gods vijanden in verband staat (1 Kronieken 20:6; Daniël 3:1; Openbaring 13:18).

  • 7 Dit getal wordt vaak gebruikt om de gedachte van volledigheid over te brengen. De Israëlieten kregen bijvoorbeeld van God het gebod om op zeven achtereenvolgende dagen om Jericho heen te marcheren en dit op de zevende dag zeven keer te doen (Jozua 6:15). De Bijbel bevat nog veel meer voorbeelden waarbij het getal zeven zo wordt gebruikt (Leviticus 4:6; 25:8; 26:18; Psalm 119:164; Openbaring 1:20; 13:1; 17:10). Toen Jezus tegen Petrus zei dat hij zijn broeder „niet tot zevenmaal toe, maar tot zevenenzeventig maal toe” moest vergeven, bracht de herhaling van „zeven” de gedachte over van ’onbeperkt’ (Mattheüs 18:21, 22).

  • 10 Dit getal kan staan voor de totaliteit of het geheel van iets (Exodus 34:28; Lukas 19:13; Openbaring 2:10).

  • 12 Dit getal schijnt een volledige, door God ingestelde regeling af te beelden. De apostel Johannes zag bijvoorbeeld in een visioen van de hemel een stad met „twaalf fundamentstenen en daarop de twaalf namen van de twaalf apostelen” (Openbaring 21:14; Genesis 49:28). Veelvouden van twaalf kunnen eenzelfde betekenis hebben (Openbaring 4:4; 7:4-8).

  • 40 Verschillende periodes van oordeel of straf werden met het getal veertig in verband gebracht (Genesis 7:4; Ezechiël 29:11, 12).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...