Ga naar inhoud

Goede documentaires gezocht.


NivKing

Aanbevolen berichten

Geen idee of dit het juiste topic is.

Maar een van mijn hobbies is documentaires kijken.

En dan bedoel ik hoogwaardige documentaires en niet een bij elkaar geraapt aantal aan elkaar geplakte snippets.
Het type wat ik bedoel zijn.

Frankenskies - ooit op Netflix.
The coming war on China - Pulitzer price winnaar John Pilger.
Room 237 - over Stanley Kubrick en "The Shining"
September Clues - By Simon Shack.

en dergelijke.

Ik vraag niet om een mening maar of iemand nog goede documentaires kent die controversieel zijn en van goede kwaliteit.

 

 

 

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden, NivKing zei:

Geen idee of dit het juiste topic is.

Maar een van mijn hobbies is documentaires kijken.

En dan bedoel ik hoogwaardige documentaires en niet een bij elkaar geraapt aantal aan elkaar geplakte snippets.
Het type wat ik bedoel zijn.

Frankenskies - ooit op Netflix.
The coming war on China - Pulitzer price winnaar John Pilger.
Room 237 - over Stanley Kubrick en "The Shining"
September Clues - By Simon Shack.

en dergelijke.

Ik vraag niet om een mening maar of iemand nog goede documentaires kent die controversieel zijn en van goede kwaliteit.

Ik denk dat misschien Communism by Backdoor van Dennis Wise een hele goede is. Legt ook precies uit waarom wij ons nu in de huidige situatie bevinden.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...
  • 1 maand later...

Moraalridders (Muntz en Van de Wint) - Het Grote Complot - De Wereld Verklaard - 2004

Brian Springer - Spin - 1995

Bill Still - The Money Masters - 1996

Michael Rose - The Royal order of Jesters - 2014 ...is wel aan elkaar geplakte snippets maar wel degelijk goed onderbouwd. Gaat in op een aan Vrijmetselarij gerelateerde cult, Word helaas niet in benoemd dat de Schrijners uit het Soefisme komen maar voor de rest een bijzondere docu (mensenhandel in de VS, corruptie in hoge plaatsen).

Tegenlicht - In de Ban van Israël - 2011 .. interessant vanwege ons ministerie BuZa

Yoav Shamir - Defamation - 2009

Zembla - De X Dossiers I & II - 11 & 18 maart 2004

Op de Jesters na allemaal goed geproduceerde docu's voor het oog. Dus hopelijk voldoet het aan je wensen. Ze zijn vrij bekend dus dikke kans dat iedereen hier ze al gezien heeft, me dunkt. lol.
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...