Ga naar inhoud

Cookies volgen je hier!


Madeliefje

Aanbevolen berichten

31 minuten geleden, Madeliefje zei:

Nu kreeg ik hier een melding dat ik toestemming moest geven voor cookies.

Daar ben ik niet echt blij mee.

Hoe kan ik deze uitzetten?

Zo goed als iedere website gebruikt cookies.

Cookieverklaring via ICTRecht. Een cookieverklaring is verplicht als u met cookies werkt, net als uw privacyverklaring verplicht is. ... U moet deze informatie geven vóórdat de gebruiker toestemming geeft voor het plaatsen van het cookie, ongeacht of dit een first party of third party cookie betreft.

Daarom krijg je ook de vraag of je cookies wilt accepteren of niet.

Je kunt dus deze weigeren. Alleen bestaat er een kans dat bepaalde functionaliteiten niet of niet goed meer werken.

Als je al wel cookies hebt geaccepteerd dan kan je deze heel eenvoudig in je browser verwijderen.

https://veiliginternetten.nl/search/?q=cookies+verwijderen

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cookies ontkom je niet aan, bijna elke CMS (het framework van de website zeg maar) gebruikt cookies.
Cookies zijn ook niet per definitie slecht.

Het beste wat je kan doen is een goede router kopen en alle url's (web adressen) waar de kwaadaardige cookies mee willen communiceren via je firewall tegen houden.
Dat is echt de beste oplossing in mijn optiek.
En natuurlijk het aller belangrijkste is "brave browser" gebruiken.

 

op Github project sites zijn zat listings te vinden over welke url's je wil blocken
Ik ben nooit zo happig om links naar andere websites te posten maar ik zal een voorbeeld hier onder posten zodat je een idee hebt waar de zoektocht zou kunnen beginnen.
https://blocklist.site/

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Madeliefje zei:

Ik kon ze van deze niet weigeren!

Het was een keuze tussen de voorwaarden of accepteren!

Goed, even kijken.
11 Cookies en 4 lokale opslag files voor de site Netforum.nl


Dit zijn allemaal Functionele cookies, cookies die er voor zorgen dat de website werkt zeg maar.
Ik zal de lijst hier onder posten, Er zit niks spannends tussen, dit zorgt er onder andere voor dat als je een nieuwe message krijgt dat er bij het envelopje boven een icoontje met ongelezen berichten verschijnt.
Er is er een die zorgt dat als je van post wisselt de pagina weet wie jij bent en dat je dan onder je eigen account mag posten.
Er is er eentje die er voor zorgt dat de tijd bij de berichten goed staat.
Er is er een die vanuit de sql database de nieuwe berichten ophaalt bij een refresh of klik.
Er zijn er een aantal die de juiste ccs files aanroepen zodat de website uniform aan komt bij je browser.
Er is er eentje die bij houd wat jij post zodat je die zelf ook weer terug kan vinden.

Zo staan er alleen maar functionele cookies die de site nodig heeft om te werken, deze werden voor dat de melding aan is gezet "Accepteer cookies" ook al aangemaakt door je browser, alleen nu wordt er een "Wettelijke" confirmatie gevraagd, wettelijk om dat er in de eu is besloten dat dat nou eenmaal zo moet.
Werkelijk het toppunt van onnozelheid vanuit het Europees kabinet omdat de melding nergens op slaat. er bestaan namelijk bijna geen websites die niet op de een of andere manier van cookies gebruik maken.

Dit zijn stuk voor stuk functionele cookies, en er staan geen gevaarlijke tussen die ik herken als zodanig.
Zonder functionele cookie werkt eigenlijk geen een website meer.


PS, bij functionele cookies krijg je zelden of nooit de optie om ze te weigeren, je kan het vergelijken met een fiets, je kan best een fiets kopen zonder wielen maar er gaat weinig gefietst worden. het zelfde geld voor functionele cookies, je kan wel naar een web adres, maar zonder functionele cookies blijft de pagina waarschijnlijk grotendeels wit.

 

Mocht ik nog steeds niet je vertrouwen gewonnen hebben zal ik je achter laten met een tip.


Gebruik als web browser "Brave browser"

Deze browser is gratis, voor elk platform te krijgen (IoS/Android/mac os/windows/linux)

Van huis uit de beste browser die toegankelijk en makkelijk in gebruik is en maximale beveiliging bied.
Deze browser is je eerste lijn van je verdediging tegen ellende, mooi bijkomend voordeel! Er zit een tor browser bij ingebakken die zo "Out of the Box" werkt, wat voor de digibeten onder ons echt een aanrader is als je van meer dan 15% van het internet gebruik wil maken.


Corporate internet, waar je nu op zit is maar 15% van het gehele internet, met tor browser kom je bij de andere 85%
https://brave.com/

(ik zal een keer een artikel wagen aan de "Potemkin village" wat dit Corporate-internet is en hoe je bij het echte internet komt, maar daar is het vandaag te laat voor)

 

cookies_netforum.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...