Ga naar inhoud

Als christen een tattoeage laten zetten...


Joshua

Aanbevolen berichten

 

Aangezien het vorige topic is gesloten omdat Jochem het blijkbaar nodig vond om zijn kont te laten zien, hierbij een nieuw topic. Ik vind dit zelf een leuk onderwerp.

Ik zit zelf al een aantal jaar te twijvelen om een bijbel vers als tattoeage te nemen maar ik weet nog geen tekst. Maar ik wil het heel graag, iets unieks met een betekenis.

 

Maar één probleem:

In de bijbel staat bijvoorbeeld:

Leviticus 19:28, “You shall not make gashes in your flesh for the dead, or incise any marks on yourselves.”

Natuurlijk zal ik nooit een tattoo nemen die met iemand of met iemands dood te maken heeft. Niet alleen omdat het duidelijl staat beschreven dat het niet mag ofzo, maar het voelt ook heel verkeerd. Ik ken iemand die dat heeft en het voelde altijd ongemakkelijk/duister. 

Maar er staat ook: "...or incise any marks on yourselves" dus ik ga er vanuit dat een tattoo helemaal niet is toegestaan? Iemand die mij hier opheldering over kan geven?

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Flieko, nog afgezien hoe de kerk tegenover tattooëringen staat, adviseer ik je om jezelf niet te laten tattooëren. Denk eraan dat je, naarmate je ouder wordt, kleiner wordt en je huid gaat verschrompelen. Die bijbelvers zal dan onleesbaar worden. Er zijn mensen die schitterende afbeeldingen op hun lichaam hebben laten tattooëren als ze jong zijn en een strakke huid hebben. Maar wacht maar als ze ouder worden. Dan verwordt die prachtige tattooage tot een vormeloze kleurenmassa. Zie het dán maar eens weg te halen!

aangepast door KEES H
Link naar reactie
Delen op andere sites

De heilige Schrift zegt al zo niets over tattoo,s.Er is zelf een deel van de Christenheid onder ander de Kopten die allen op de pols een kruisje hebben.iedereen krijgt dat daar en hoort bij het Christen zijn;ook hier in het Westen zijn er mensen die uit geloofsovertuiging een kruis of pax laten zetten maar dat doen op eigen rekening.

Vroeger en misschien u nog wel als je beroeps was bij de Marine dan had je het marinewapen op de arm als tattoo, en ook bij sommige regimenten was dat of nog gebruik.

 

Wat je nu ziet dat mensen helemaal onder zitten wat ze zelf moeten weten.gaan daar spijt van krijgen zeer zeker op oudere leeftijd als de huid wat minder strak wordt.

Ook met tattoo,s ===== bezint er gij begint=====

aangepast door Lichtzwaard

Christus Vincit Christus Regnat Christus Imperat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden, Lichtzwaard zei:

De heilige Schrift zegt al zo niets over tattoo,s.Er is zelf een deel van de Christenheid onder ander de Kopten die allen op de pols een kruisje hebben.iedereen krijgt dat daar en hoort bij het Christen zijn;ook hier in het Westen zijn er mensen die uit geloofsovertuiging een kruis of pax laten zetten maar dat doen op eigen rekening.

Vroeger en misschien u nog wel als je beroeps was bij de Marine dan had je het marinewapen op de arm als tattoo, en ook bij sommige regimenten was dat of nog gebruik.

Wat je nu ziet dat mensen helemaal onder zitten wat ze zelf moeten weten.gaan daar spijt van krijgen zeer zeker op oudere leeftijd als de huid wat minder strak wordt.

Ook met tattoo,s ===== bezint er gij begint=====

Waar is Leviticus 21:5 dan naartoe in de meeste Bijbels? 😉

Je mag geen kentekens of littekens aan je lichaam toebrengen. 

Lees ook Romeinen 12:1  Ik bid u dan, broeders, door de ontfermingen Gods, dat gij uw lichamen stelt tot een levende, heilige en Gode welbehagelijke offerande, welke is uw redelijke godsdienst.

Tattoos en piercings zijn een dikke no go, juwelen (zelfs een kruisje) zijn evenzeer ten strengste af te raden.

 

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden, Fundamenteel zei:

Waar is Leviticus 21:5 dan naartoe in de meeste Bijbels? 😉

Je mag geen kentekens of littekens aan je lichaam toebrengen. 

Lees ook Romeinen 12:1  Ik bid u dan, broeders, door de ontfermingen Gods, dat gij uw lichamen stelt tot een levende, heilige en Gode welbehagelijke offerande, welke is uw redelijke godsdienst.

Tattoos en piercings zijn een dikke no go, juwelen (zelfs een kruisje) zijn evenzeer ten strengste af te raden.

Protestanten weten het altijd beter de de Heilige Kerk en de Heilige Schrift.De Christen leeft van uit het niet het OT maar juist van het NT zijn staan in de vrijheid van de Verrezen Heer.Voorts is een ieder verantwoordelijk voor zijn /haar daden.

Christus Vincit Christus Regnat Christus Imperat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden, Lichtzwaard zei:

Protestanten weten het altijd beter de de Heilige Kerk en de Heilige Schrift.De Christen leeft van uit het niet het OT maar juist van het NT zijn staan in de vrijheid van de Verrezen Heer.Voorts is een ieder verantwoordelijk voor zijn /haar daden.

En de Heer is aan het kruis genageld om de Wet af te schaffen of te vervullen?

Waar in de Bijbel wordt dan aangeraden kentekens toe te brengen? Nergens, het wordt afgeraden. Dat staat zo gedrukt in de Bijbel van katholieken zowel als protestanten dus ik begrijp die ad hominem niet zo goed. Wat leert de Bijbel Lichtzwaard? Je zou tatttoos en piercings als afgodderij mogen zien. 

  • Bedankt 1

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden, Fundamenteel zei:

En de Heer is aan het kruis genageld om de Wet af te schaffen of te vervullen?

Waar in de Bijbel wordt dan aangeraden kentekens toe te brengen? Nergens, het wordt afgeraden. Dat staat zo gedrukt in de Bijbel van katholieken zowel als protestanten dus ik begrijp die ad hominem niet zo goed. Wat leert de Bijbel Lichtzwaard? Je zou tatttoos en piercings als afgodderij mogen zien. 

Wat ik al zei, protestanten zullen het wel even vertellen ze weten het altijd beter,daarom is het zo eenheid onder hen,twee protestanten bij elkaar en je hebt gelijk 3 kerkjes.Maar goed zoek het lekker uit.

Christus Vincit Christus Regnat Christus Imperat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, Antoon zei:

De enigste lichtbron is de schrift, onbevooroordeelt onder gebed lezen dan kan je nagaan en ook met je eigen geweten in beschouwing wat de weg, ik denk dat de meeste  christenen het afwijzen

Waar het om gaat waarde Antoon is altijd dat opgeheven vingertje van de protestanten die zullen het wel even vertellen,het gaat over een tattoo zetten en dan ja hoor dat mag niet,je hebt niet voor niets zo zware secularisatie  in Nederland van al dat verbieden maar terwijl het Christendom en het Geloof mensen in de vrijheid zet met een eigen geweten en verantwoordelijkheid.

Denk wel hen die het Christen zijn echt in de praktijk brengen geen tattoo,s hebben.of het moet een kruisje op de pols zijn zoals dat bij de Kopten gebruikelijk is.

Opvallend is het gaat altijd om bijzaken die een hoofdzaak worden dit moet en dit moet en dat mag niet en maar obstakels opwerpen terwijl Hij zegt......................Komt allen tot mij die vermoeid en belast zijn en Ik zal u rust geven.............................

Gelukkig zijn zij die in de Vreugde en Waarheid van het Geloof staan.

Christus Vincit Christus Regnat Christus Imperat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, Lichtzwaard zei:

Waar het om gaat waarde Antoon is altijd dat opgeheven vingertje van de protestanten die zullen het wel even vertellen,het gaat over een tattoo zetten en dan ja hoor dat mag niet,je hebt niet voor niets zo zware secularisatie  in Nederland van al dat verbieden maar terwijl het Christendom en het Geloof mensen in de vrijheid zet met een eigen geweten en verantwoordelijkheid.

Denk wel hen die het Christen zijn echt in de praktijk brengen geen tattoo,s hebben.of het moet een kruisje op de pols zijn zoals dat bij de Kopten gebruikelijk is.

Opvallend is het gaat altijd om bijzaken die een hoofdzaak worden dit moet en dit moet en dat mag niet en maar obstakels opwerpen terwijl Hij zegt......................Komt allen tot mij die vermoeid en belast zijn en Ik zal u rust geven.............................

Gelukkig zijn zij die in de Vreugde en Waarheid van het Geloof staan.

Wat mij opvalt is dat protestanten meestal zuurpruimen zijn, maarja wat katholieken doen bijv.: Bidden tot Maria en overleden pauzen begrijp ik echt niet. Dit zou Jezus NOOIT hebben gedaan, laat staan plaatjes en overblijvselen heilig verklaren. Niet onbeschoft bedoelt maar iemand die ik ken heeft een heel klein glazen potje met een smerig iets erin wss van een overleden paus.

Ik vind het zo mooi om te zien hoe on fire veel orthodoxen en katholien lijkten te zijn voor Jezus maar zodra ik hen beter leer kennen is het bijna altijd hetzelfde verhaal: bidden tot overleden pauzen, Maria, zingen voor Maria met baby Jezus.. uitgeprinte plaatjes, zand, lichaamsrestjes(?), standbeelden en etc heilig verklaren en aanbidden. Ik kan daar niet bij met mijn hoofd

Ik ken ook een katholiek en hij stuurt mij altijd Maria plaatjes... Ik begrijp dat niet, we moeten Jezus volgen niet Maria met baby Jezus.

baby Jezus die in de katholieke kerk nooit volwassen word. 

 

wat betreft de beelden... Er is toch niets mis mee? Zolang je dat stuk klei niet aanbid en heilig verklaard

 

 

aangepast door Flieko
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Wat mij opvalt is dat protestanten meestal zuurpruimen zijn, maarja wat katholieken doen bijv.: Bidden tot Maria en overleden pauzen begrijp ik echt niet. Dit zou Jezus NOOIT hebben gedaan, laat staan plaatjes en overblijvselen heilig verklaren. Niet onbeschoft bedoelt maar iemand die ik ken heeft een heel klein glazen potje met een smerig iets erin wss van een overleden paus.

Ik vind het zo mooi om te zien hoe on fire veel orthodoxen en katholien lijkten te zijn voor Jezus maar zodra ik hen beter leer kennen is het bijna altijd hetzelfde verhaal: bidden tot overleden pauzen, Maria, zingen voor Maria met baby Jezus.. uitgeprinte plaatjes, zand, lichaamsrestjes(?), standbeelden en etc heilig verklaren en aanbidden. Ik kan daar niet bij met mijn hoofd

Ik ken ook een katholiek en hij stuurt mij altijd Maria plaatjes... Ik begrijp dat niet, we moeten Jezus volgen niet Maria met baby Jezus.

baby Jezus die in de katholieke kerk nooit volwassen word. 

 

wat betreft de beelden... Er is toch niets mis mee? Zolang je dat stuk klei niet aanbid en heilig verklaard

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-5-2022 om 01:00, Lichtzwaard zei:

Wat ik al zei, protestanten zullen het wel even vertellen ze weten het altijd beter,daarom is het zo eenheid onder hen,twee protestanten bij elkaar en je hebt gelijk 3 kerkjes.Maar goed zoek het lekker uit.

Als je niet in ziet dat een tattoeage of piercing aanbrengen tegen de natuurlijke orde in gaat en God dat niet vraagt van ons, dan weet ik niet hoe ik jou daar anders van kan overtuigen dan de Bijbel aan te wijzen. Die dezelfde is voor protestanten en katholieken, dus wat is het punt?

Ik hoef helemaal niets uit te zoeken. Tattoos en piercings zijn afgoderij, AMEN. 🙂

 

  • Like 1

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Fundamenteel zei:

Als je niet in ziet dat een tattoeage of piercing aanbrengen tegen de natuurlijke orde in gaat en God dat niet vraagt van ons, dan weet ik niet hoe ik jou daar anders van kan overtuigen dan de Bijbel aan te wijzen. Die dezelfde is voor protestanten en katholieken, dus wat is het punt?

Ik hoef helemaal niets uit te zoeken. Tattoos en piercings zijn afgoderij, AMEN. 🙂

Ik had al een gevoel dat ik het niet moest doen dus heb daarom ook niet meer op dit topic gereageerd. Bedankt voor jou fundamenteel arrogante reactie

aangepast door Flieko
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Fundamenteel zei:

Als je niet in ziet dat een tattoeage of piercing aanbrengen tegen de natuurlijke orde in gaat en God dat niet vraagt van ons, dan weet ik niet hoe ik jou daar anders van kan overtuigen dan de Bijbel aan te wijzen. Die dezelfde is voor protestanten en katholieken, dus wat is het punt?

Ik hoef helemaal niets uit te zoeken. Tattoos en piercings zijn afgoderij, AMEN. 🙂

Je zoekt het maar lekker uit met je sekte protestantse kerkje wat geen kerk is.

Christus Vincit Christus Regnat Christus Imperat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Fundamenteel zei:

Als je niet in ziet dat een tattoeage of piercing aanbrengen tegen de natuurlijke orde in gaat en God dat niet vraagt van ons, dan weet ik niet hoe ik jou daar anders van kan overtuigen dan de Bijbel aan te wijzen. Die dezelfde is voor protestanten en katholieken, dus wat is het punt?

Ik hoef helemaal niets uit te zoeken. Tattoos en piercings zijn afgoderij, AMEN. 🙂

Bah wat ben jij arrogant zeg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Flieko zei:

Tja weer zo'n arrogante kwal die beweert de heilige geest te hebben. Iedereen gaat verloren behalve de arrogante kwallen

O  o wat zijn ze christelijk die walgelijke  kwallen;ze zouden is Romeinen 14 -1-12 moeten lezen dat gaat over die walgelijke kwallen. 

Christus Vincit Christus Regnat Christus Imperat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Lichtzwaard zei:

O  o wat zijn ze christelijk die walgelijke  kwallen;ze zouden is Romeinen 14 -1-12 moeten lezen dat gaat over die walgelijke kwallen. 

Snap je dat ik daar echt niet goed van word? Dat soort mensen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden, Fundamenteel zei:

Als je niet in ziet dat een tattoeage of piercing aanbrengen tegen de natuurlijke orde in gaat en God dat niet vraagt van ons, dan weet ik niet hoe ik jou daar anders van kan overtuigen dan de Bijbel aan te wijzen. Die dezelfde is voor protestanten en katholieken, dus wat is het punt?

Ik hoef helemaal niets uit te zoeken. Tattoos en piercings zijn afgoderij, AMEN. 🙂

Dan ziet het er beroerd uit voor mij bij de hemelpoort. Ik heb een tattoo op mijn arm, maar dat is niet mijn schuld. Dat is de schuld van mijn Engelse ex vrouw die mij de keus gaf tussen een trouwring of haar naam laten tatoeëren op mijn arm.

Ik koos voor het laatste en toen ik de volgende morgen met een heel pijnlijke arm aan het ontbijt zag, vond ik een trouwring op mijn bord.

Dus ik ga bij de hemelpoort pleiten dat ik ben verleid door de slang. Adam en Eva werden erdoor het paradijs uitgeknikkerd. Ben benieuwd waar ik ga eindigen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden, Flieko zei:

Ik had al een gevoel dat ik het niet moest doen dus heb daarom ook niet meer op dit topic gereageerd. Bedankt voor jou fundamenteel arrogante reactie

Het is perfect normaal dat Bijbelse standpunten beledigend of arrogant kunnen overkomen in deze politiek correct geconditioneerde wereld. Het is echter niet mijn bedoeling te beledigen, maar eerlijk te zijn. Waarom ik daarvoor als protestant gescheiden word van anderen is meer ad hominem en vooral naast de kwestie. Consequentie?

aangepast door Fundamenteel
dt fout

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden, Sherlock zei:

Dan ziet het er beroerd uit voor mij bij de hemelpoort. Ik heb een tattoo op mijn arm, maar dat is niet mijn schuld. Dat is de schuld van mijn Engelse ex vrouw die mij de keus gaf tussen een trouwring of haar naam laten tatoeëren op mijn arm.

Ik koos voor het laatste en toen ik de volgende morgen met een heel pijnlijke arm aan het ontbijt zag, vond ik een trouwring op mijn bord.

Dus ik ga bij de hemelpoort pleiten dat ik ben verleid door de slang. Adam en Eva werden erdoor het paradijs uitgeknikkerd. Ben benieuwd waar ik ga eindigen.

Het is geen doodzonde zoals abortus he.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden, Lichtzwaard zei:

Snap het helemaal;slecht reclame zijn ze voor allen die op zoek zijn  naar God en de vreugde van het Geloof.

Romeinen 14 gaat over verdraagzaamheid. Dus niet mensen na wijzen omdat ze van mening zijn dat je een lichaam van God kreeg en er geen mens toevoegingen aan mag brengen. 

Leest u eens 1 Timotheüs 3.

 

De valse christussen die men predikt zijn die delen uit de Bijbel scheuren en enkel wat toepasbaar voor deze tijd is eruit cherrypicken he.

Ik heb daar zero tolerantie voor als bijbelgelover.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Fundamenteel zei:

Romeinen 14 gaat over verdraagzaamheid. Dus niet mensen na wijzen omdat ze van mening zijn dat je een lichaam van God kreeg en er geen mens toevoegingen aan mag brengen. 

Leest u eens 1 Timotheüs 3.

De valse christussen die men predikt zijn die delen uit de Bijbel scheuren en enkel wat toepasbaar voor deze tijd is eruit cherrypicken he.

Ik heb daar zero tolerantie voor als bijbelgelover.

Was je maar een  Heilige Schrift gelover maar je ben gewoon een walgelijk sekte protestant, met bijbelteksten gooit die je zelf niet begrijpt,je maak je nog schuldig aan blasfemie ook.

En Romeinen 14 heb je al zo niet begrepen het gaat over jou met je walgelijke veroordelingen echt zo protestant die zijn dorpje niet uit is geweest,zielig heel zielig.

Christus Vincit Christus Regnat Christus Imperat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...