Ga naar inhoud

De paus 2


Joshua

Aanbevolen berichten

De paus, ook genoemd: vader, vicaris van Jezus Christus. Je weet wel die man die tot Maria bid en anderen overhaalt hetzelfde te doen.

Het is al een tijdje geleden maar het blijkt dat hij gezegd heeft dat wij ongelovigen niet moeten proberen over te halen tot geloof. Volgens de paus moeten wij andere geloven respecteren en vooral niet prediken.

Dit geldt althans voor het katholieke geloof. Een geloof waar gebeden word tot pauzen, Maria, beeldjes en tekeningen... 

(Natuurlijk is er niets mis met de beelden maar het probleem is: het gaat mis. Keer op keer. Mensen leggen hun hand erop en etc. Daar gaat het mis. Maar een beeld van Jezus is een krachtige reminder, het beeld zelf is niet heilig.

Dit is natuurlijk niet het enige dat misgaat, wat vervolgens misgaat is dat er afbeeldingen van pauzen worden verkocht en "gewone" mensen aka kerkgangers dit heilig verklaren en het onder hun kussen stoppen. De katholieke maar ook de orthodoxe kerk MOET dit een halt toe roepen).

 

 

 

 

 

 

aangepast door Flieko
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, Flieko zei:

De paus, ook genoemd: vader, vicaris van Jezus Christus. Je weet wel die man die tot Maria bid en anderen overhaalt hetzelfde te doen.

Het is al een tijdje geleden maar het blijkt dat hij gezegd heeft dat wij ongelovigen niet moeten proberen over te halen tot geloof. Volgens de paus moeten wij andere geloven respecteren en vooral niet prediken.

Dit geldt althans voor het katholieke geloof. Een geloof waar gebeden word tot pauzen, Maria, beeldjes en tekeningen... 

(Natuurlijk is er niets mis met de beelden maar het probleem is: het gaat mis. Keer op keer. Mensen leggen hun hand erop en etc. Daar gaat het mis. Maar een beeld van Jezus is een krachtige reminder, het beeld zelf is niet heilig.

Dit is natuurlijk niet het enige dat misgaat, wat vervolgens misgaat is dat er afbeeldingen van pauzen worden verkocht en "gewone" mensen aka kerkgangers dit heilig verklaren en het onder hun kussen stoppen. De katholieke maar ook de orthodoxe kerk MOET dit een halt toe roepen).

Tja als ik deze bijdrage weer lees denk ik laat maar;weer een echte protestantse reactie  ze zitten gegoten in hun eigen  afscheidings beton. die dominees hebben hun volgelingen goed gehersenspoeld,jammer.

 

Protestanten die Katholiek worden zeggen altijd===== eindelijk thuis wat een warmte wat een vriendelijkheid wat een schoonheid en luister ter ere Gods. Ze zijn blij dat ze eindelijk weer  tot de echte Kerk behoren Katholiek en Apostolisch.

 

Christus Vincit Christus Regnat Christus Imperat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Lichtzwaard zei:

Tja als ik deze bijdrage weer lees denk ik laat maar;weer een echte protestantse reactie  ze zitten gegoten in hun eigen  afscheidings beton. die dominees hebben hun volgelingen goed gehersenspoeld,jammer.

Protestanten die Katholiek worden zeggen altijd===== eindelijk thuis wat een warmte wat een vriendelijkheid wat een schoonheid en luister ter ere Gods. Ze zijn blij dat ze eindelijk weer  tot de echte Kerk behoren Katholiek en Apostolisch.

Ik vind de katholieke kerk en gemeenschap erg warm. Ik ben zelf geen protestant. Ik probeer gewoon Jezus te volgen.

Maar waar ik een probleem mee heb: waarom bidden katholieken tot pauzen en Maria? Ik vind dat zo jammer van de kerk. Jezus zou dit nooit hebben gedaan.

Ik wou eerder ook het klooster in... Maarja, bidden tot Maria en etc zie je mij niet doen

Eens in de zoveel tijd ga ik naar een orthodoxe kerk in Amsterdam maar ik kan me er gewoon niet in vinden. Het voelt verkeerd en ik weet dat God niet wil dat ik tot Maria en pauzen ga bidden.

Ik hoef de bijbel nieteens te lezen om te begrijpen dat dat fout is, dat heeft God mij in mijn hart al duidelijk gemaakt nadat ik hem ging volgen

aangepast door Flieko
Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, Flieko zei:

Ik vind de katholieke kerk en gemeenschap erg warm. Ik ben zelf geen protestant. Ik probeer gewoon Jezus te volgen.

Maar waar ik een probleem mee heb: waarom bidden katholieken tot pauzen en Maria? Ik vind dat zo jammer van de kerk. Jezus zou dit nooit hebben gedaan.

Ik wou eerder ook het klooster in... Maarja, bidden tot Maria en etc zie je mij niet doen

Eens in de zoveel tijd ga ik naar een orthodoxe kerk in Amsterdam maar ik kan me er gewoon niet in vinden. Het voelt verkeerd en ik weet dat God niet wil dat ik tot Maria en pauzen ga bidden.

Ik hoef de bijbel nieteens te lezen om te begrijpen dat dat fout is, dat heeft God mij in mijn hart al duidelijk gemaakt nadat ik hem ging volgen

Het aantal Rooms-Katholieken wereldwijd is gestegen tot 1,345 miljard mensen. Dat blijkt uit de officiële kerkelijke statistieken over 2019 die onlangs in Rome zijn gepresenteerd. Ten opzichte van het jaar ervoor is dat een toename van 16 miljoen gelovigen. Dat betekent dat 17,7 procent van de wereldbevolking Rooms-Katholiek is.

Geen van deze Katholieken bidden tot de Paus enz enz enz,ze bidden tot Jezus Christus de Verrezen Heer onze Verlosser.

Voor de rest ben ik jaren geleden opgehouden met dat soort zinloze discussie,s met protestanten of niet protestanten,zonde van mij tijd,men zoekt het maar uit.

 

Christus Vincit Christus Regnat Christus Imperat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, Lichtzwaard zei:

Het aantal Rooms-Katholieken wereldwijd is gestegen tot 1,345 miljard mensen. Dat blijkt uit de officiële kerkelijke statistieken over 2019 die onlangs in Rome zijn gepresenteerd. Ten opzichte van het jaar ervoor is dat een toename van 16 miljoen gelovigen. Dat betekent dat 17,7 procent van de wereldbevolking Rooms-Katholiek is.

Geen van deze Katholieken bidden tot de Paus enz enz enz,ze bidden tot Jezus Christus de Verrezen Heer onze Verlosser.

Voor de rest ben ik jaren geleden opgehouden met dat soort zinloze discussie,s met protestanten of niet protestanten,zonde van mij tijd,men zoekt het maar uit.

Wat is dit dan? 

 

The Hail Mary

 

Hail, Mary, full of grace,
the Lord is with thee.
Blessed art thou amongst women
and blessed is the fruit of thy womb, Jesus.
Holy Mary, Mother of God,
pray for us sinners,
now and at the hour of our 

 

aangepast door Flieko
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Flieko zei:

Wat is dit dan? 

The Hail Mary

 

Hail, Mary, full of grace,
the Lord is with thee.
Blessed art thou amongst women
and blessed is the fruit of thy womb, Jesus.
Holy Mary, Mother of God,
pray for us sinners,
now and at the hour of our 

Wat ik al zei; zoek het maar lekker uit.

Ga is een studie theologie doen,dan kom je er wel achter hoe het ziet.

Christus Vincit Christus Regnat Christus Imperat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden, Flieko zei:

Ik vind de katholieke kerk en gemeenschap erg warm. Ik ben zelf geen protestant. Ik probeer gewoon Jezus te volgen.

Maar waar ik een probleem mee heb: waarom bidden katholieken tot pauzen en Maria? Ik vind dat zo jammer van de kerk. Jezus zou dit nooit hebben gedaan.

Ik wou eerder ook het klooster in... Maarja, bidden tot Maria en etc zie je mij niet doen

Eens in de zoveel tijd ga ik naar een orthodoxe kerk in Amsterdam maar ik kan me er gewoon niet in vinden. Het voelt verkeerd en ik weet dat God niet wil dat ik tot Maria en pauzen ga bidden.

Ik hoef de bijbel nieteens te lezen om te begrijpen dat dat fout is, dat heeft God mij in mijn hart al duidelijk gemaakt nadat ik hem ging volgen

Evangelische kerken richten hun bijbelstudie op wat de Bijbel leert. Baptistische kerken zijn iets fundamenteler.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Lichtzwaard zei:

Neen je hebt zo ongelijk als het maar wezen kan,daarom voor jou en studie theologie is hard nodig,want je weet niet waar het over gaat als zo niet  als het gaat over Marialogie   nul coma nul.

Is uw schrijven de vrucht van uw katholieke leer? 

Die Maria van jullie was alleszins niet blank, misschien kan de kerk haar eigen afbeeldingen eens historisch bijschaven? Er is maar 1 kerk die theologisch, historisch en spiritueel naast de Schrift beleid.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zeg je dat ik ongelijk heb terwijl het duidelijk is dat kahtolieken en orthodoxen tot Maria en pausen bidden?

En die mensen die plaatsjes van pausen onder hun kussen stoppen...  Ik krijg geen antwoord behalve dat ik fout zit. Ik heb iemand in de familie die orthodox is en het is precies hetzelfde verhaal: plaatjes van pausen heilig noemen en dat onder het kussen stoppen

aangepast door Flieko
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Lichtzwaard zei:

Weer zo gladjanus  van een protestantse sekte  die de mensen geldelijk uit perst en niet af kan blijven van de vrouwen in zo,n gemeenschap.enge handelaar in woorden van haat en leugens.

Gij zult geen valse getuigenis afleggen. 

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De paus is trouwens wel opmerkelijk in het nieuws. Hij zegt namelijk iets anders dan al de kranten bij ons.

Hij stelt dat de oorlog in Oekraïne is veroorzaakt door de NAVO doordat ze niets anders hebben gedaan dan Rusland uitdagen.

Heel opmerkelijk, wat zou daarvoor de reden zijn?

Pope Doubles Down On NATO-Ukraine Comments: Russian Invasion Was "Provoked" | ZeroHedge

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Lichtzwaard zei:

Goed gezien zeg dat even tegen protestantse sekte geldafpeserdie gladjanus met zijn misleidende praatjes.

Het is de katholieke kerk wiens -vorige- hoofd zweeg bij pastoors die hun handen niet kunnen thuis houden. Niet Charles Lawson zoals uw valse getuigenis durft beweren, hoofdzonde.  Kennen de katholieken hun geboden niet meer? U heeft ze overtreden, of waar is uw bewijs?

Job 13:5

aangepast door Fundamenteel

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg de waarheid.

 

er waren vele klachten en de vorige paus negeerde ze. Charles Lawson heeft zo geen schandaal lopen. Dus datgene Lichtzwaard valselijke betichtte, speelt in zijn eigen nest, waarvan hij een lopend testament en billboard is.

succes ermee 🙂

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Fundamenteel zei:

Ik zeg de waarheid.

er waren vele klachten en de vorige paus negeerde ze. Charles Lawson heeft zo geen schandaal lopen. Dus datgene Lichtzwaard valselijke betichtte, speelt in zijn eigen nest, waarvan hij een lopend testament en billboard is.

succes ermee 🙂

Lichtzwaard beweerde ook dat er niet tot Maria gebeden werd, dat is een leugen. Doen katholieken dus wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Flieko zei:

Lichtzwaard beweerde ook dat er niet tot Maria gebeden werd, dat is een leugen. Doen katholieken dus wel

Hij beweerde dat Charles Lawson zijn handen niet kon thuishouden. Alles lezen, samenvatten, dan pas concluderen aub.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-6-2022 om 10:16, Lichtzwaard zei:

Weer zo gladjanus  van een protestantse sekte  die de mensen geldelijk uit perst en niet af kan blijven van de vrouwen in zo,n gemeenschap.enge handelaar in woorden van haat en leugens.

Onderstreepte beweert hij over een man die getrouwd is en zijn leven toewijdde aan God.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...