Ga naar inhoud

Er lijkt een hittegolf op komst, hebben we die nu wel of niet vaker dan vroeger?


Veritas

Aanbevolen berichten

In Zuid Europa hebben ze te maken met een fikse hittegolf. Vooral in Spanje schijnen ze al temperaturen te bereiken van boven de 40 graden. En volgens de voorspellingen gaan we hier richting weekend ook naar tropische temperaturen.

Later deze week draait de wind naar het zuiden, waardoor de hete lucht zich uitbreidt naar het westen van Europa en ook Nederland te maken krijgt met zomerse dan wel tropische temperaturen. Volgens Weeronline kan het vooral vrijdag en zaterdag in het zuiden en zuidoosten boven de 30 graden worden. Om in Nederland van een hittegolf te spreken moet het vijf dagen boven de 25 graden zijn, waarvan ook nog drie dagen boven de 30 graden. De kans dat dat gebeurt is vooralsnog klein, aldus Weeronline, aangezien het zondag al weer minder warm wordt.

De zomer moet formeel nog beginnen en misschien zullen wij ook te maken krijgen met een aantal hittegolven.

Ik ben niet van het alarm over opwarming, maar vraag mij af of we nu wel of niet meer hittegolven hebben dan zeg 100 jaar geleden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, Lichtzwaard zei:

OEI  OEI  een hittegolf tjonge tjonge=============== die waren er 100 jaar geleden ook dus nu ook niks mis mee al is 21 graden de beste  temp,dan heb je een mooie zomer.

Maar ja alles moet maakbaar zijn  NIET dus.

Daar waren er zeker 100 jaar geleden. Ik zag laatst een tabel van het KNMI waar ze vroegere hittegolven hadden beoordeeld en die nu verdwenen zijn omdat ze helemaal geen hittegolven waren, volgens het KNMI dan. Hierdoor lijkt het alsof er tegenwoordig meer hittegolven voorkomen wat dus helemaal niet het geval is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, Sherlock zei:

Daar waren er zeker 100 jaar geleden. Ik zag laatst een tabel van het KNMI waar ze vroegere hittegolven hadden beoordeeld en die nu verdwenen zijn omdat ze helemaal geen hittegolven waren, volgens het KNMI dan. Hierdoor lijkt het alsof er tegenwoordig meer hittegolven voorkomen wat dus helemaal niet het geval is.

Het hoogst in Nederland in de  maande juni,juli, augustus 40 graden  en 38 dus dat kan het worden en is normaal het gemiddelde is 20 tot 23 graden;kortom de normale temp in Nederland.

Christus Vincit Christus Regnat Christus Imperat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...