Ga naar inhoud

De eerste krekels liggen bij de Lidl


Sherlock

Aanbevolen berichten

Op 4-2-2023 om 17:37, Watchman_Ricky zei:

Duurzaamheid.nl 🔗 Allemaal aan de zwarte soldaatvlieg? Wel als het aan Protix ligt

Zwarte-soldaatvlieg_32fd33.PNG

Naast krekels staan nu ook de zwarte soldaatvliegen op de agenda. Protix beschouwt de de zwarte soldaatvlieg als alternatief voor soja en palmolie. "Er komt een tijd dat mensen ook op grote schaal insecten gaan eten", aldus Kees Aarts, mede-oprichter en CEO Protix.

Nog even wachten en ze beginnen over strontvliegen en pissebedden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Flieko zei:

 

Op 4-2-2023 om 17:37, Watchman_Ricky zei:

 

Nog even wachten en ze beginnen over strontvliegen en pissebedden.

Je bovengenoemde suggestie komt over als subjectief geleuter. Ik ben namelijk nog geen informatie tegen gekomen over het kweken van strontvliegen en pissebedden als voeding voor mensen. Kennelijk kun je goed fantaseren. 🤡

Kan het wat serieuzer met suggesties waarbij er ook broninformatie beschikbaar is via links naar websites? Het leven is in deze tijd al erge genoeg, dus waarom zou je overdrijven met smerige suggesties, waarover er geen broninformatie beschikbaar is? 

Ontwaak, u die slaapt, en sta op uit de doden, en Christus zal over u lichten. (Efeze 5:14 HSV)

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Watchman_Ricky zei:

Je bovengenoemde suggestie komt over als subjectief geleuter. Ik ben namelijk nog geen informatie tegen gekomen over het kweken van strontvliegen en pissebedden als voeding voor mensen. Kennelijk kun je goed fantaseren. 🤡

Kan het wat serieuzer met suggesties waarbij er ook broninformatie beschikbaar is via links naar websites? Het leven is in deze tijd al erge genoeg, dus waarom zou je overdrijven met smerige suggesties, waarover er geen broninformatie beschikbaar is? 

Mijn comment waar jij op reageerde: 'Nog even wachten en ze beginnen over strontvliegen en pissebedden.'

Niet lullig bedoelt maar volgens mij lijdt je aan autisme. Je neemt alles extreem letterlijk en valt forum leden er vervolgens op aan. Gelukkig begrijpen de andere forum leden mijn comment wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Watchman_Ricky zei:

Je bovengenoemde suggestie komt over als subjectief geleuter. Ik ben namelijk nog geen informatie tegen gekomen over het kweken van strontvliegen en pissebedden als voeding voor mensen. Kennelijk kun je goed fantaseren. 🤡

Kan het wat serieuzer met suggesties waarbij er ook broninformatie beschikbaar is via links naar websites? Het leven is in deze tijd al erge genoeg, dus waarom zou je overdrijven met smerige suggesties, waarover er geen broninformatie beschikbaar is? 

 

Wat mij opvalt is dat jij continue twee woorden gebruikt: het eerste is suggestie of suggestief en het tweede is subjectief.

Als iemand een bepaalde mening geeft is het altijd subjectief. Daarom is het een persoonlijke mening.

Als iemand iets stelt, dan is dat allesbehalve een suggestie. Dat heet een mening.

En als iemand een opmerking maakt zoals Flieko dat deed, dan kan je dat zien als een grapje, maar in werkelijkheid is het een waarschuwing om aan te tonen dat hoe gek iets nu ook klinkt, ze best in staat zijn om daar straks werkelijkheid van te maken.

 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Veritas zei:

En als iemand een opmerking maakt zoals Flieko dat deed, dan kan je dat zien als een grapje, maar in werkelijkheid is het een waarschuwing om aan te tonen dat hoe gek iets nu ook klinkt, ze best in staat zijn om daar straks werkelijkheid van te maken.

Dankjewel! Precies dit. Het is een grapje met een waarschuwing van waar ze toe in staat kunnen zijn.

aangepast door Flieko
Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, Flieko zei:
52 minuten geleden, Watchman_Ricky zei:

Je bovengenoemde suggestie komt over als subjectief geleuter. Ik ben namelijk nog geen informatie tegen gekomen over het kweken van strontvliegen en pissebedden als voeding voor mensen. Kennelijk kun je goed fantaseren. 🤡

Kan het wat serieuzer met suggesties waarbij er ook broninformatie beschikbaar is via links naar websites? Het leven is in deze tijd al erge genoeg, dus waarom zou je overdrijven met smerige suggesties, waarover er geen broninformatie beschikbaar is? 

Mijn comment waar jij op reageerde: 'Nog even wachten en ze beginnen over strontvliegen en pissebedden.'

Niet lullig bedoelt maar volgens mij lijdt je aan autisme. Je neemt alles extreem letterlijk en valt forum leden er vervolgens op aan. Gelukkig begrijpen de andere forum leden mijn comment wel.

Hallo @Flieko,

Je bovengenoemde suggestie van "volgens mij lijdt je aan autisme", is subjectief en komt kwetsend over. Ik heb al aangegeven dat ik met CPTSS zit. Door negatieve suggesties ervaar ik prikkels, waarbij ik word herinnerd aan een liefdeloze jeugd met een langdurig hevig pest verleden, wat gepaard gaat met posttraumatische stress. Ik kan me snel gekwetst voelen.

Je bovengenoemde suggestie van "Je neemt alles extreem letterlijk en valt forum leden er vervolgens op aan." is subjectief geleuter en overdreven. Er bestaat geen enkel mens die alles extreem letterlijk neemt; er is namelijk vaak spraken van tegenstellingen, dat men het één of het ander gelooft, waarbij het één het ander tegenspreekt. Volgens jou val ik de leden vervolgens aan, maar ik kom gewoon voor mezelf op. Ik ben er niet op uit om leden aan te vallen.

Aangezien je me niet begrijpt en er kennelijk geen goede samenhang tussen ons is, lijkt het me beter dat we uit elkaar gaan en we onze discussies niet verder laten escaleren. Aangezien je met Bijbelteksten te kennen hebt gegeven een Christen te zijn, hoop ik dat de liefde van Christus meer in ons midden zal zijn en we elkaar als broeders in Christus respecteren.

aangepast door Watchman_Ricky

Ontwaak, u die slaapt, en sta op uit de doden, en Christus zal over u lichten. (Efeze 5:14 HSV)

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Watchman_Ricky zei:

Je bovengenoemde suggestie van "Je neemt alles extreem letterlijk en valt forum leden er vervolgens op aan." is subjectief geleuter en overdreven. 

Vraag dat maar aan @Sherlock 

9 minuten geleden, Watchman_Ricky zei:

wat gepaard gaat met posttraumatische stress. Ik kan me snel gekwetst voelen.

Dat is heel lastig. Dat begrijp ik, maar je kwetst anderen ook. 

10 minuten geleden, Watchman_Ricky zei:

hoop ik dat we goede broeders blijven in Christus.

Dat zeker. Ik hou van je, niet fake maar echt. Soms loopt iets gewoon niet tussen mensen en dan is het beter om afstand te houden. Het ga je goed en ik hoop dat je nog lang van het forum mag genieten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Flieko zei:

Dat is heel lastig. Dat begrijp ik, maar je kwetst anderen ook. 

Dan is het hun verantwoording om het aan te geven als ik ze kwets. Mensen horen hun grenzen aan te geven en zijn daar zelf verantwoordelijk voor. Doordat mensen hun grenzen aangeven kunnen anderen rekening met ze houden.

Zal ik voortaan vaker aangeven als suggesties voor mij kwetsend overkomen?

aangepast door Watchman_Ricky

Ontwaak, u die slaapt, en sta op uit de doden, en Christus zal over u lichten. (Efeze 5:14 HSV)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Flieko zei:
2 uur geleden, Watchman_Ricky zei:

Je bovengenoemde suggestie van "Je neemt alles extreem letterlijk en valt forum leden er vervolgens op aan." is subjectief geleuter en overdreven.

Vraag dat maar aan @Sherlock 

Wist je dat mensen met een 🔗 Ontwijkende persoonlijkheidsstoornis vaak overgevoelig zijn voor afwijzing en/of kritiek. Dit herken ik duidelijk bij mezelf, dat ik overgevoelig ben als negatieve kritiek persoonlijk op de man wordt gespeeld.

De meest voorkomende persoonlijkheidsstoornis is een 🔗 Persoonlijkheidsstoornis Niet Anders Omschreven (NAO) en is een combinatie van een aantal kenmerken van persoonlijkheidsstoornissen uit de 10 omschreven persoonlijkheidsstoornissen; het zijn kenmerken van verschillende persoonlijkheidsstoornissen door elkaar. Bij mij is er spraken van een Persoonlijkheidsstoornis NAO, met paranoïde trekken en een ontwijkende persoonlijkheidsstoornis.

Kenmerken van persoonlijkheidsstoornissen en PTSS kunnen elkaar overlappen. In het DSM-5 handboek in het hoofdstuk over persoonlijkheidsstoornissen staat bij Differentiële diagnostiek: Als er persoonlijkheidsveranderingen ontstaan en aanhouden nadat iemand aan extreme stress is blootgesteld, moet de classificatie posttraumatische-stresstoornis (PTSS) worden overwogen.

aangepast door Watchman_Ricky

Ontwaak, u die slaapt, en sta op uit de doden, en Christus zal over u lichten. (Efeze 5:14 HSV)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-2-2023 om 20:46, Veritas zei:
Op 7-2-2023 om 20:31, Watchman_Ricky zei:

Je bovengenoemde suggestie komt over als subjectief geleuter. Ik ben namelijk nog geen informatie tegen gekomen over het kweken van strontvliegen en pissebedden als voeding voor mensen. Kennelijk kun je goed fantaseren. 🤡

Wat mij opvalt is dat jij continue twee woorden gebruikt: het eerste is suggestie of suggestief en het tweede is subjectief.

Als iemand een bepaalde mening geeft is het altijd subjectief. Daarom is het een persoonlijke mening.

Als iemand iets stelt, dan is dat allesbehalve een suggestie. Dat heet een mening.

Je conclusie dat ik continue de twee woorden suggestie of suggestief en subjectief gebruik is ongenuanceerd en bekrompen; alsof mijn berichten continu die twee woorden bevatten.

Ik heb de term 'suggestie' of suggesties (meervoud) gebruikt om mezelf te verdedigen t.o.v. berichten die in de tweede persoon persoonlijk op de man werden gespeeld, bij berichten die ik als kwetsend heb ervaren. Helaas worden subjectieve meningen en suggesties vaak als waarheid neergezet terwijl ze kwetsend kunnen overkomen.
 

🔗 Op Encyclo.nl heeft de term "Suggestie" een brede betekenis:
Suggestie
1) BeĂŻnvloeden 2) Dwangvoorstelling 3) Een voorstel 4) Geopperd denkbeeld 5) Idee 6) Illusie 7) Inbeelding 08) Inductie 9) Influistering 10) Ingegeven gedachte 11) Ingeving 12) Insinuatie 13) Motie 14) Opgedrongen denkbeeld 15) Propositie 16) Teleboulie 17) Tip 18) Voorstdoen 19) Voorstel 20) Wenk 21) Hint

Suggestie
idee dat niet rechtstreeks uitgesproken wordt vb: zijn suggestie dat ik niet eerlijk was, vond ik een belediging
idee dat je naar voren brengt vb: hij deed de suggestie om een groot feest te geven


🔗 Op Synoniemen.net heeft de term "mening" een zeer breed spectrum qua betekenis:
Mening (zn) :
convictie, denkbeeld, denkwijs, denkwijze, dunk, gedacht, gedachte, geest, gevoelen, gezindheid, idee, inzicht, inzien, kijk, oordeel, opinie, opvatting, overtuiging, standpunt, stellingname, visie, zienswijze, zin

Je bovengenoemde conclusie dat "Als iemand iets stelt, dan is dat allesbehalve een suggestie." is kennelijk je eigen optiek. Bij zowel de term suggestie op Encyclo.nl als de term mening op Synoniemen.net is er namelijk spraken van een denkbeeld, een idee en een zienswijze; die twee termen hebben in feiten toch wel een gebied dat ze elkaar qua betekenis overlappen.

Eerlijk gezegd had ik er een gewoonte van gemaakt om de term 'suggestie' te gebruiken, bij berichten waarbij het negatief persoonlijk op de man werd gespeeld, terwijl synoniemen voor de term 'mening' ook goed van pas konden komen.

aangepast door Watchman_Ricky

Ontwaak, u die slaapt, en sta op uit de doden, en Christus zal over u lichten. (Efeze 5:14 HSV)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Het Andere Nieuws 🔗 LNN Media: Voor wie nog geen ingrediënten leest bij het boodschappen doen

De EU heeft toestemming gegeven om vanaf 25 Januari 2023 insecten (krekels van eigen bodem) toe te voegen aan bakkerijproducten, pasta en andere halffabricaten “voor de algemene bevolking”. 

 

Er is een grote kans dat mensen die allergisch zijn voor schaaldieren, weekdieren en huisstofmijt ook allergische reacties krijgen bij het consumeren van producten met toegevoegde huiskrekels.

Mensen moeten dus zelf uitzoeken dat “Acheta domesticus” Latijn is voor huiskrekel die tot poeder is vermalen en op eigen verantwoordelijkheid nagaan of zij er een allergische reactie op kunnen krijgen.

Eerder werden al de treksprinkhaan en de gele meelworm in de voedselstroom toegelaten.

acheta domesticus = huiskrekel
gryllodes sigillatus = gedroogde bandkrekel
locusta migratoria = treksprinkhaan
tenebrio molitor = (gedroogde) meelworm
alphitobius diaperinus = hele en gemalen larven van de   buffalokever (kleine meelworm)

Deze gefokte diertjes mogen vanaf januari 2023 in ons voedsel worden verwerkt, zoals meel, brood, koekjes, soep, saus, pasta, pizza, nepvlees en snacks. De kans is dus groot dat het in alle producten zit die industrieel geproduceerd is.

Verantwoordelijk voor de autorisatie: Ursula von der Leyen. Of zij zelf krekels eet is niet bekend.

Sligro is er al vroeg bij, surprise sinaasappellolly’s met krekel, meelworm of sprinkhaan.

 

 

326056049_1218724072357659_1672045803627    insects-choco-pinda-lolly-krekel-300x236

 

Geleedpotigen waaronder insecten, kreeftachtigen e.d. dragen een stofje met zich mee dat Chitine wordt genoemd en schadelijk, zelf giftig, is, of op z’n minst kan zijn, en derhalve niet geschikt voor menselijk consumptie. Niet verwonderlijk, chitine lijkt veel op cellulose, een hoofdbestanddeel van planten waardoor bepaalde plantensoorten -eveneens- niet geschikt zijn voor menselijk consumptie (tenzij bewerkt).

 

Ontwaak, u die slaapt, en sta op uit de doden, en Christus zal over u lichten. (Efeze 5:14 HSV)

Link naar reactie
Delen op andere sites

The Great Reset: Supermarktketen Lidl gaat minder vleesproducten verkopen ten behoeve van de groene agenda.
🔗 
Breitbart.com

GettyImages-80415011-3-640x480.jpg

Lidl zal trachten de hoeveelheid vleesproducten die in z'n winkels worden verkocht te verminderen ten gunste van "alternatieve" eiwitbronnen om de globale (wereldwijde) groene agenda te bevorderen. Christoph Graf, inkoopdirecteur van Lidl voor de Duitse markt, zei deze week op een evenement in het kader van de "Groene Week" in Berlijn dat de discount-supermarktketen zal trachten af te stappen van de verkoop van vlees. 


Hugo Talks: Lidl gaat vleesproducten reduceren in z'n supermarkten.

aangepast door Watchman_Ricky

Ontwaak, u die slaapt, en sta op uit de doden, en Christus zal over u lichten. (Efeze 5:14 HSV)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

Ă—
Ă—
  • Nieuwe aanmaken...