Ga naar inhoud

Dieren zijn zoveel slimmer dan wij mensen denken


Aanbevolen berichten

  • 5 maanden later...
  • 9 maanden later...

Ja mooi,zo,zie je maar weer dat honden super slim zijn,tot groot plezier ook van mij en mijn vrouw.

Wij zijn york shire terriers fanaten,maar andere rassen vinden we ook gezellig hoor.

Er stond een vriendin van mijn vrouw aan de deur te bellen,ook een yorkie liefhebster,met een presentje voor onze NOA.

Het was een schoentje van een soort kluifje,je ken ze wel,met een dunne veter.

Noa heeft 3 manden waar van er 2 vol zit met speelgoed en 1 om te slapen.

Enige tijd later speelde ze met de nieuwe aanwinst,om vervolgens op zoek te gaan naar iets anders.

Ik ging koffie maken ,en bij terugkomst,ik zag haar spelen met het gekregen schoentje en zag tot mijn stomme verbazing

nog zo'n schoentje liggen,die had ze uit haar speelgoed mandje gehaald tijdens mijn koffie maken,dat schoentje was een beetje groter.

Dat vond ik zo slim en lief van haar,die schat.

Noa is 3 jaar en we zijn dol gelukkig met haar,ze is wel een hondje met gebruiksaanwijzing.

B.v.b als we pens voor haar neer zetten op een schotel durf ze daar niet naar toe,dan schuif ik het op de tegels in de keuken en dan is de angst weg.

Soms zo angstig,en daarom zijn we extra zorgzaam en lief voor haar,en ik speel elke dag met haar,met verschillende speeltjes,heel leuk.

 

Groetjes Bird.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden, Bird. zei:

Ja mooi,zo,zie je maar weer dat honden super slim zijn,tot groot plezier ook van mij en mijn vrouw.

Wij zijn york shire terriers fanaten,maar andere rassen vinden we ook gezellig hoor.

Er stond een vriendin van mijn vrouw aan de deur te bellen,ook een yorkie liefhebster,met een presentje voor onze NOA.

Het was een schoentje van een soort kluifje,je ken ze wel,met een dunne veter.

Noa heeft 3 manden waar van er 2 vol zit met speelgoed en 1 om te slapen.

Enige tijd later speelde ze met de nieuwe aanwinst,om vervolgens op zoek te gaan naar iets anders.

Ik ging koffie maken ,en bij terugkomst,ik zag haar spelen met het gekregen schoentje en zag tot mijn stomme verbazing

nog zo'n schoentje liggen,die had ze uit haar speelgoed mandje gehaald tijdens mijn koffie maken,dat schoentje was een beetje groter.

Dat vond ik zo slim en lief van haar,die schat.

Noa is 3 jaar en we zijn dol gelukkig met haar,ze is wel een hondje met gebruiksaanwijzing.

B.v.b als we pens voor haar neer zetten op een schotel durf ze daar niet naar toe,dan schuif ik het op de tegels in de keuken en dan is de angst weg.

Soms zo angstig,en daarom zijn we extra zorgzaam en lief voor haar,en ik speel elke dag met haar,met verschillende speeltjes,heel leuk.

Groetjes Bird.

Mooi verhaal.

Wat mij altijd fascineert is dat de meeste mensen of kat of hond liefhebber zijn. Meestal niet beide.

Of is dat mijn verbeelding.

In ieder geval voor de katliefhebbers dan ook maar een leuk filmpje.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

ik weet dat de meeste dieren slimmer zijn dan de mens
b.v. een slak weet feilloos de kattebrokken te vinden ;) 
Of wanneer die naar boven moet kruipen om een warmere plek te vinden tegen kou en regen 
en ik. ik hou van álle  dieren , ieder is magnifiek op hun eigen manier 
ik ben geen speciesist ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden, Visje1959 zei:

ik weet dat de meeste dieren slimmer zijn dan de mens
b.v. een slak weet feilloos de kattebrokken te vinden 😉
Of wanneer die naar boven moet kruipen om een warmere plek te vinden tegen kou en regen 
en ik. ik hou van álle  dieren , ieder is magnifiek op hun eigen manier 
ik ben geen speciesist 😉

Ja, dat heb ik ook met slakken.

Soms zet ik het etensbakje van de kat even buiten, wat hij niet opeet is gegarandeerd voor de slakken. Ze zijn er gek op.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hou eigenlijk ook wel van alle dieren. Zowel honden als katten. Afgelopen week vond ik een salamander in mijn brandhout. Ik pakte het beestje op en zette hem op een tafel. Hij deed alsof hij dood was. Toen ik even later terugkwam was hij vertrokken. Hij zat op de grond en hield zich weer dood. Dat is toch erg slim van zo'n kleine hagedis. Slim is denk ik niet het juiste woord. Het is instinct. 

  • Mee Eens 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 31-10-2023 om 18:57, Balthasar Boma zei:

Ja, dat heb ik ook met slakken.

Soms zet ik het etensbakje van de kat even buiten, wat hij niet opeet is gegarandeerd voor de slakken. Ze zijn er gek op.

dat zal de kat niet fijn vinden, dat slijm in zijn/haar bakje , je kan ook brokjes gewoon op de grond leggen hoor ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...