Ga naar inhoud

De economie en haar verdienmodellen


Fundamenteel

Aanbevolen berichten

Als de economie het milieu vervuilt en onze aarde leegrooft voor volgende generaties; kunnen wij als mensheid dan niets anders kiezen? Kort onderzoek doet me ondervinden dat ons afvoerwater louter druppels kan zijn. Het water waarmee we douchen gerecupereerd kan worden om de toilet door te trekken. Dat wordt dan gefilterd in IBC containters van 1000L met anarobische en aerobische bacteriën. Energie op DC en verwarmen op vuur. Of zelfs biogas uit eigen stront.

Als iedereen van zijn grond kan leven en broederlijk deelt, is er geen tekort. Maar omdat daar geen geld op verdiend kan worden, wordt dit niet echt bevorderd. Toch lijkt me dat de manier van leven te zijn zonder in te boeten op comfort. Integendeel. De woonmarkt is een economisch model dat geen off grid huizen verwelkomt. Energie is evenzeer een verdienmodel.

aangepast door Fundamenteel

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Fundamenteel zei:

Als de economie het milieu vervuilt en onze aarde leegrooft voor volgende generaties; kunnen wij als mensheid dan niets anders kiezen? Kort onderzoek doet me ondervinden dat ons afvoerwater louter druppels kan zijn. Het water waarmee we douchen gerecupereerd kan worden om de toilet door te trekken. Dat wordt dan gefilterd in IBC containters van 1000L met anarobische en aerobische bacteriën. Energie op DC en verwarmen op vuur. Of zelfs biogas uit eigen stront.

Als iedereen van zijn grond kan leven en broederlijk deelt, is er geen tekort. Maar omdat daar geen geld op verdiend kan worden, wordt dit niet echt bevorderd. Toch lijkt me dat de manier van leven te zijn zonder in te boeten op comfort. Integendeel. De woonmarkt is een economisch model dat geen off grid huizen verwelkomt. Energie is evenzeer een verdienmodel.

Ze zullen er dan ook alles aan doen om te voorkomen dat mensen off grid gaan leven. Want, dan raakt de overheid de grip op deze mensen kwijt en dat is nu juist niet de bedoeling.

We gaan naar een 24/7 surveillance staat. Kijk naar China, ze willen alles weten van de burgers, iedere stap die ze doen. Ze willen huizen vol met smart apparatuur, gekoppeld aan internet.

Alles heeft te maken met controle van burgers. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laatst las ik een artikel dat stelde dat 9/11 een intelligentietest was. Eerder las ik een artikel dat stelde dat het vooral een fout was van de elite. Het was namelijk de eerste gebeurtenis waardoor er massaal twijfel ontstond aan de verborgen hand van de elite die toch ook verantwoordelijk was geweest voor beide wereldoorlogen. Dat artikel stelde ook dat de primaire doelen van 9/11 waren het ontketenen van oorlogen in het midden oosten en het laten instorten van verouderde gebouwen. Oorlogen in het midden oosten dan voornamelijk voor de olie. Ja geloof het of niet om olie wordt nog steeds gevochten. Olie en andere fossiele brandstoffen zijn de reden voor onze huidige Westerse welvaart.

Als voor de bouwsteen van die welvaart gevochten moet worden dan weet je hoe laat het is. Dit betekent dat die voorraad eindig is. De oorlogen hebben het probleem niet kunnen oplossen, hoewel de voorraad wel weer groter is geworden. China is zowat eigenaar van geheel Afrika. Ze deden dat op een wat subtielere manier maar ook China probeert bronnen veilig te stellen zodat er voldoende is. Al dit soort acties tonen dat de bronnen die worden gebruikt als bouwsteen voor de economie niet oneindig aanwezig zijn. Op veel langere termijn kunnen ze dus echt een keer opraken. Hoewel niet bekend is wanneer dat precies zal zijn. Maar voor de elites is het een groot risico dat ze liever zo klein mogelijk maken. Door het veilig stellen van voorraden en op dit moment ook het inperken van consumptie.

Corona en alle maatregelen spelen vooral heel erg in het Westen. In Afrika is het allemaal minder wat dat betreft. En de reden daarvoor is denk ik dat in Afrika het welvaartsniveau al vrij laag ligt. Wat dat betreft valt er niet zo veel te halen. In Europa ligt dat anders en is prikken veel meer een ding. Het resulteert in minder mensen en het zal noodzakelijker zijn om mensen onder controle te houden als je hun niveau van welvaart terug schroeft. Dat is wat er namelijk gebeurt volgens mij: welvaart omlaag en minder mensen omwille van bescherming voorraden zoals olie. We zien dit al een langere tijd maar dan in veel langzamere mate: mensen worden al decennia ziek gemaakt en het leven wordt al langer steeds duurder. Vroeger kon een gezin makkelijk rondkomen van 1 salaris. Dat is al lang niet meer, tenzij je aan de bovenkant van de samenleving zit. Deze trends zijn in de laatste 2 jaar heel snel gegaan en zullen waarschijnlijk door blijven gaan.

Stel je voor dat onze overheid morgen zegt dat we allemaal als een derdewereldland land inwoner mogen gaan leven, reken maar dat er dan weerstand komt. Maar zo wordt het niet gespeeld. Nee, klimaatverandering. Op te lossen door wat windmolens en zonnepanelen. En dan kan alles zo blijven als het is en behouden we onze welvaart. Dat gaat hem dus niet worden. Het wordt hoe dan ook een veel minder welvarend leven en om te voorkomen dat het volk er niet aan mee werkt wordt een extra controle infrastructuur opgetuigd.

Gas uit eigen ontlasting is overigens niet erg efficiënt. Kun je hooguit een paar dagen in de maand op koken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden, Carver zei:

Laatst las ik een artikel dat stelde dat 9/11 een intelligentietest was. Eerder las ik een artikel dat stelde dat het vooral een fout was van de elite. Het was namelijk de eerste gebeurtenis waardoor er massaal twijfel ontstond aan de verborgen hand van de elite die toch ook verantwoordelijk was geweest voor beide wereldoorlogen. Dat artikel stelde ook dat de primaire doelen van 9/11 waren het ontketenen van oorlogen in het midden oosten en het laten instorten van verouderde gebouwen. Oorlogen in het midden oosten dan voornamelijk voor de olie. Ja geloof het of niet om olie wordt nog steeds gevochten. Olie en andere fossiele brandstoffen zijn de reden voor onze huidige Westerse welvaart.

Als voor de bouwsteen van die welvaart gevochten moet worden dan weet je hoe laat het is. Dit betekent dat die voorraad eindig is. De oorlogen hebben het probleem niet kunnen oplossen, hoewel de voorraad wel weer groter is geworden. China is zowat eigenaar van geheel Afrika. Ze deden dat op een wat subtielere manier maar ook China probeert bronnen veilig te stellen zodat er voldoende is. Al dit soort acties tonen dat de bronnen die worden gebruikt als bouwsteen voor de economie niet oneindig aanwezig zijn. Op veel langere termijn kunnen ze dus echt een keer opraken. Hoewel niet bekend is wanneer dat precies zal zijn. Maar voor de elites is het een groot risico dat ze liever zo klein mogelijk maken. Door het veilig stellen van voorraden en op dit moment ook het inperken van consumptie.

Corona en alle maatregelen spelen vooral heel erg in het Westen. In Afrika is het allemaal minder wat dat betreft. En de reden daarvoor is denk ik dat in Afrika het welvaartsniveau al vrij laag ligt. Wat dat betreft valt er niet zo veel te halen. In Europa ligt dat anders en is prikken veel meer een ding. Het resulteert in minder mensen en het zal noodzakelijker zijn om mensen onder controle te houden als je hun niveau van welvaart terug schroeft. Dat is wat er namelijk gebeurt volgens mij: welvaart omlaag en minder mensen omwille van bescherming voorraden zoals olie. We zien dit al een langere tijd maar dan in veel langzamere mate: mensen worden al decennia ziek gemaakt en het leven wordt al langer steeds duurder. Vroeger kon een gezin makkelijk rondkomen van 1 salaris. Dat is al lang niet meer, tenzij je aan de bovenkant van de samenleving zit. Deze trends zijn in de laatste 2 jaar heel snel gegaan en zullen waarschijnlijk door blijven gaan.

Stel je voor dat onze overheid morgen zegt dat we allemaal als een derdewereldland land inwoner mogen gaan leven, reken maar dat er dan weerstand komt. Maar zo wordt het niet gespeeld. Nee, klimaatverandering. Op te lossen door wat windmolens en zonnepanelen. En dan kan alles zo blijven als het is en behouden we onze welvaart. Dat gaat hem dus niet worden. Het wordt hoe dan ook een veel minder welvarend leven en om te voorkomen dat het volk er niet aan mee werkt wordt een extra controle infrastructuur opgetuigd.

Gas uit eigen ontlasting is overigens niet erg efficiënt. Kun je hooguit een paar dagen in de maand op koken.

Als ik jou goed begrijp, dan gaat het eigenlijk allemaal om de beschikbaarheid van fossiele brandstoffen. Deze zijn misschien ooit een keer eindig en daarom nemen ze nu al maatregelen om die voorraden veilig te stellen.

Dat lijkt mij een heel omslachtige manier op om deze manier een energieprobleem op te lossen. Of heb ik helemaal verkeerd begrepen wat je schrijft.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Sherlock zei:

Als ik jou goed begrijp, dan gaat het eigenlijk allemaal om de beschikbaarheid van fossiele brandstoffen. Deze zijn misschien ooit een keer eindig en daarom nemen ze nu al maatregelen om die voorraden veilig te stellen.

Dat lijkt mij een heel omslachtige manier op om deze manier een energieprobleem op te lossen. Of heb ik helemaal verkeerd begrepen wat je schrijft.

Nee dat is inderdaad wat ik denk. Het lijkt mij een vrij directe oplossing: consumptie omlaag brengen door minder mensen en minder consumptie per persoon onder dwang van een streng controlesysteem. Own nothing, be happy. Tuuuu tuu tuu tuu tuu tu du du du du du duuuuu

Wat een hoop mensen zich niet realiseren is dat er niet echt een goed alternatief is voor fossiele brandstoffen, terwijl dat nog steeds de belangrijkste bouwsteen is voor onze welvaart. Windmolens en zonnepanelen gaan het niet kunnen vervangen. Kernenergie zou misschien kunnen, maar is relatief een stuk duurder dan fossiel.

Dan heb je nog de theorie dat fossiele brandstoffen zoals olie niet eindig zijn, maar voortdurend zichzelf aanvullen. Dit zou heel goed mogelijk kunnen zijn omdat er in zee op grote diepte wordt geboord naar olie op sommige plekken. Je verwacht daar niet dat de olie uit planten of dieren is ontstaan. Maar zelfs dan heb je de afweging hoeveel kost het om de olie te bereiken versus wat gaat het opleveren? Oftewel gaat het economisch rendabel zijn.
Zo heb je ook nog technieken als fracking en nog een aantal andere innovaties, maar die zijn schadelijker voor de natuur en brengen grotere risico's met zich mee. Het liefst heb je fossiele brandstoffen die makkelijk bereikbaar zijn.

Hoe verder de plannen vorderen, des te groter de kans dat mensen doorkrijgen wat er daadwerkelijk aan de hand is. En om dat de kop in te drukken is een gigantisch controlesysteem nodig.
Het klimaatverhaal is een hele mooie afleiding omdat daar gesteld wordt dat we alsnog groene groei zouden kunnen hebben en er dus verder niets aan de hand zou zijn. Dit is echter een wassen neus en groene groei levert qua energie niets op.

Ik ben wel benieuwd welke oplossingen voor het energieprobleem je dan ziet, die ik niet zie?

En om nog te kijken naar het idee dat Lucifer dit allemaal verlangt van de elite, tja het zou kunnen hoor. Maar het lijkt mij gewoon niet heel logisch. 
Als er niet daadwerkelijk een nijpend probleem zou zijn, zou ik denken dat de elite niet zulke grote leugens zou brengen. Ze nemen alsnog wel een groot risico namelijk en ze moeten snel zijn om alles te laten slagen. Dat doe je niet omdat het 'duister' je een plannetje heeft ingefluisterd lijkt me. Mensen komen doorgaans alleen in actie als er wat te halen valt of als ze in nood komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het besef is een zwaar verwerkingsproces waar geen wegvluchten aan is... Het vereist zelfs meer nuancering die ik nu nog niet vind, maar het ligt al wel op het puntje van mijn tong. We creëeren beter voor onszelf een economie waarvan we kunnen leven en bouwen verder die basis uit. Armoede creëren om mensen in vervuilend jobs te forceren en te dumpen als AI het kan overnemen, is een politiek kwaad dat correctie vereist. Deze beleidmakers moeten niet onderdoen met de dictators voor hen die via verborgen agenda’s politieke doelen behaalde met worteltjes voorhouden. Zij zijn het die ons milieu vervuilen en aarde leegroven voor de volgende generaties; de politiek en haar corporaties (de economie) die samen het “beest” levend maken en onze zakken leegroven door zich als enige oplossing  op te dringen. Wat het probleem is.

Hoeveel doden, onrechtstreeks en rechtstreeks, staan op naam van deze westerse democratie in het behouden van haar economie? 

image.thumb.jpeg.fc21b507de6976bdec5808351f6bd8e8.jpeg

aangepast door Fundamenteel

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je gaat uitzoomen is het ook allemaal niet zo raar en vergezocht. Eerst werd Amerika veroverd en de inheemse bevolking uitgemoord. Achteraf het excuus dat ze waren dood gegaan aan een voor de inheemsen onbekend virus. Ondertussen lag er weer een hele nieuwe wereld open voor de Westerlingen vol nieuwe kansen en natuurlijke rijkdom. In Australië gebeurde hetzelfde waarbij de inheemse bevolking het ook moest ontzien. 
Talloze andere landen werden gekoloniseerd waarbij de kerk ook vaak haar rol speelde.

Al dat land is inmiddels verdeeld onder de rijken der aarde en tja wat moet je dan? Dan maar de rijke Westerlingen een beetje uitdunnen en op rantsoen zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...
Op 8-8-2022 om 11:51, Sherlock zei:

Ze zullen er dan ook alles aan doen om te voorkomen dat mensen off grid gaan leven. Want, dan raakt de overheid de grip op deze mensen kwijt en dat is nu juist niet de bedoeling.

We gaan naar een 24/7 surveillance staat. Kijk naar China, ze willen alles weten van de burgers, iedere stap die ze doen. Ze willen huizen vol met smart apparatuur, gekoppeld aan internet.

Alles heeft te maken met controle van burgers. 

Ook in treinen van de NS wordt de surveillance staat opgevoerd. 

Security.nl  🔗 Heijnen: NS kan zelf het beste oordelen over inzet Chinese toezichtcamera's

De NS weet zelf het beste of en hoe het Chinese toezichtcamera's moet inzetten, zo stelt staatssecretaris Heijnen van Infrastructuur en Waterstaat. Vorig jaar werd bekend dat NS voor 99 nieuwe intercity's die nog in gebruik moeten worden genomen zo'n vijfduizend toezichtcamera's heeft aangeschaft, wat neerkomt op 50 camera's per trein.


Privacy-web.nl 🔗 NS koopt 5.000 toezichtcamera’s van Chinese Hikvision en Dahua

De NS heeft voor 99 nieuwe intercity’s circa 5.000 toezichtcamera’s aangeschaft. Dat betekent dat elke nieuwe trein van 50 camera’s wordt voorzien. Het betreft camera’s van de Chinese fabrikanten Hikvision en Dahua. Het Duits-Oostenrijkse Strabag en het Franse Alstom bouwen de treinen.

762291.jpg

 

Ontwaak, u die slaapt, en sta op uit de doden, en Christus zal over u lichten. (Efeze 5:14 HSV)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...