Ga naar inhoud

Zijn rechters echt onafhankelijk of toch niet?


Sherlock

Aanbevolen berichten

  • 1 maand later...

Ik denk dat er zeker nog onafhankelijke rechters bestaan.  Ik heb zelf ervaren dat er een uitspraak is gedaan die naar mijn wens was, maar waar ik niet van had verwacht dat die uitspraak ook zou komen omdat ik geen vertrouwen in de rechtspraak heb.  Daarentegen ben ik er van overtuigd dat er ook veel corrupte rechters zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een rechter is ook een mens en aangezen er een sterke polarisatie is en mensen die nadenken en geen injectie nemen toch behoorlijk in de minderheid zijn  is het waarschijnlijk dat de meeste rechters ook behoren tot mensen die het overheids narratief volgen, en kan er weleens geen objectieve rechtspraak zijn op dat punt

aangepast door Antoon
Spelling
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat rechters niet onafhankelijk zijn heb je goed kunnen zien met de toeslagenaffaire. Jarenlang hebben ze recht gesproken in het voordeel van de belastingdienst, waardoor mensen nog veel zwaarder gedupeerd werden.

Ze hebben daarna niet voor niets hun excuus aangeboden.

4 uur geleden, Antoon zei:

Een rechter is ook een mens en aangezen er een sterke polarisatie is en mensen die nadenken en geen injectie nemen toch behoorlijk in de minderheid zijn  is het waarschijnlijk dat de meeste rechters ook behoren tot mensen die het overheids narratief volgen, en kan er weleens geen objectieve rechtspraak zijn op dat punt

Dat geloof ik ook en ook zijn er heel veel klachten omdat heel veel rechters behoren bij D66.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...