Ga naar inhoud

Wat vinden jullie van Jehova getuigen?


Sherlock

Aanbevolen berichten

39 minuten geleden, Sherlock zei:

Wat ik met die vragen wil bereiken is om er achter te komen wat men in het algemeen denkt over die praktijken om van deur tot deur te gaan om daar een bepaald geloof te verkondigen.

Ik vraag of men vindt dat dit een goede manier is, of dat ze wellicht beter andere manieren kunnen gebruiken dan mensen uit bed te bellen op zaterdagochtend.

En dat ga ik dan juist niet aan Jehova getuigen vragen, maar aan mensen die ermee te maken krijgen.

Wie kaatst kan de bal verwachten en als je als organisatie publiekelijk probeert andere mensen ergens van te overtuigen, dan kan je verwachten dat daar bepaald commentaar op gaat komen. 

Ook deze opmerking bevat veel insinuaties. ‘Mensen op zaterdagochtend uit bed bellen’. Ze bellen niet om 8 uur s ochtends aan. Als er om 11 uur aangebeld wordt en iemand ligt nog op bed, is dan de aanpak van degene die aanbelt dan verkeerd/slecht? Als iemand van de postcodeloterij aan de deur zou staan, zou niemand er kwaad over spreken als ze dan uit bed gebeld zouden worden. Oftewel: het gaat niet om de aanpak, maar om de boodschap. Iemand die niet zit te wachten om te praten over levensvragen en/of de bijbel, zal t altijd negatief uitleggen. Getuigen leggen ook telefonisch contact of spreken mensen op straat aan en staan met lectuurstands op strategische plekken waar mensen op eigen initiatief naar toe kunnen lopen. Oftewel: ze maken gebruik van veel methodes. Maar ‘als je een hond wil slaan, vind je altijd wel een stok’. Als iemand s avonds opgebeld wordt, stoor je omdat het avond is, als ze zaterdagmiddag aanbellen, stoor je omdat ze dan weekend hebben, als ze getuigen met een lectuurstand zien staan, irriteren ze zich eraan. 
 

‘als je als organisatie publiekelijk proberen te overtuigen’ wat deed Jezus? Wat droeg hij zijn discipelen op? Om het goede nieuws van Gods koninkrijk te prediken. Dat is juist een van de kenmerken van ware christenen. ‘Overtuigen’ insinueert ook al een negatief oordeel wat zo opgevat wordt. Getuigen informeren. Als mensen t niet willen horen, dan gaan ze verder. Hun opdracht die ze van Jezus hebben gekregen, is om te prediken. Ze zijn niet verantwoordelijk voor de reactie van mensen. Als ware christenen niet prediken, laden ze bloedschuld op zich, want zij hebben hun medemens niet geïnformeerd/gewaarschuwd wordt voor wat gaat komen, wat nodig is voor redding. Als je nog ligt te slapen en je wordt uit je bed gebeld door de brandweer omdat je huis in brand staat, ga je dan lopen schelden op de brandweer dat ze je uit je slaap gehaald hebben? Nee, je bent blij dat ze je op tijd gewaarschuwd hebben. 
 

jezus boodschap werd ook afgewezen. Maar dat lag niet aan hem en aan de boodschap, maar aan de instelling van degene die de boodschap hoorde. Jezus deed wat hij als opdracht had gekregen: om redding te verkondigen. En die opdracht heeft hij aan zijn volgelingen. Ze zijn niet uit op waardering, geprezen worden etc. Ze nemen hun verantwoordelijkheid door te doen wat Jezus van hen vroeg.

je zou je eerder zorgen moeten maken en/of achter je oren krabben als iemand zegt christen te zijn, maar niet predikt/anderen informeert. Waarom verkondigen katholieken en protestanten niet goed nieuws gebaseerd op de bijbel? 
 

en een eventueel argument dat ‘als iemand op zoek is, dan maar naar een kerk of gelovige moet gaan’ is niet steekhoudend, want Jezus voorbeeld laat zien dat hij niet ging zitten wachten, totdat iemand naar hem toe kwam, maar hij ging zelf actief op zoek. Ook gaf hij zijn volgelingen de opdracht om erop uit te gaan ‘hij zond ze twee aan twee uit’. Niet om te zitten wachten totdat iemand naar hen toe kwam. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, AllRiseIinside zei:

In die zin bestaat er geen hel. 

Ten eerste welkom op het forum! Ik vermoed dat u wordt geleid door een organisatie die de verzen voor u interpreteert ipv de heilige geest. Ik vind het heel mooi dat u er uw werk van maakt om zoveel mogelijk mensen te redden. De intentie is goed.

Ik wil graag dat u alle onderstaande vragen eerlijk beantwoord. Zonder links naar de jw.org website maar de bijbel is prima. Ik wil u eigenlijk uitdagen om zelfs een stapje terug te doen en de heilige geest om ondersteuning vraagt voor het beantwoorden van deze vragen. Ik raad u aan om ook andere bijbel vertalingen te gebruiken. Dus niet alleen de nieuwe wereld vertaling dat de watchtower heeft gemaakt om een organisatie te creëren. Vergeet niet wat de bijbel heeft gezegd: vertrouw niemand, alleen God.

1. Hoe verklaard u dat Jezus heeft gezegd dat de hel een plek is van vuur, waar de worm niet sterft en eeuwig is? 

2. Hoe verklaard u wat Jezus zei in mattheus 25:41?

3. Hoe verklaard u wat Jezus tegen de dief aan het kruis zei: VANDAAG zult u met mij in het paradijs zijn? 

4. Wie is Jezus voor u? Waar komt hij vandaan, wie was Hij daarvoor enzovoort.

Ik zie dat u ruim de tijd neemt om reacties te plaatsen dan moet dit ook mogelijk te beantwoorden zijn. 

aangepast door Flieko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Flieko we hebben geen bijbel gemaakt om een organisatie te ontwerpen, de NWV is ontworpen door grondig onderzoek  ook met hulp van geleerden die niet JG zijn, ook met hulp vanGods geest .  Ik zal proberen je vragen beantwoorden als ik de ruimte  heb over enige weken, tot zover met groet, ik heb het nu even druk 

 

 

aangepast door Antoon
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat AllRise schrijft dat klopt bijbels gezien wel. Het vraagstuk over de hel krijg ik ook niet helemaal helder. Dat geldt bij meer onderwerpen in de bijbel. Ik ben niet erg bekend met waar de Jehova Getuigen voor staan. Zelf geloof ik de bijbel en via dit boek kan iedereen God leren kennen. Verschillende interpretaties zijn er altijd maar dat betekent niet automatisch dat een hele geloofsstroming dan maar verworpen moet worden. Ik geloof wel dat er maar 1 interpretatie juist kan zijn. Wat zou de bijbel anders voor nut hebben. De uitdaging is in het leven van iedere gelovige om de juiste interpretatie te weten te komen. Dat betekent voor mij veel lezen. Vele interpretaties tot me nemen en uiteindelijk het juiste vasthouden. Het christendom heeft ook veel dingen tot waarheid gemaakt die bijbels gezien niet kloppen. Bij de Jehova's zal dit niet anders zijn. Beter leren van elkaar dan te snel aanstoot willen nemen aan verschillende inzichten. Hoewel ik dit soms ook doe vind ik het wel belangrijk om te vermelden. We zijn immers allemaal onvolmaakte mensen 

 

Ik denk dat juist het erkennen van onze onvolmaaktheid de sleutel is. Je geeft de Heilige Geest dan de mogelijkheid om jou te gaan verbeteren. Uit jezelf blijf je maar aanmodderen omdat je hart er niet achter staat. Dat hebben toch alle mensen gemeen?

aangepast door De Teruggetrokkene
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-4-2023 om 10:09, Sherlock zei:

Ik ging net wandelen met de kat en toevallig lopen we een vriendelijke dame tegen het lijf.

Blijkt dat ze Jehova getuige is en probeert mij uiteraard van alles op te dringen.

Maar, goed we hebben best een leuk gesprek gehad, maar ik heb ook ergens gelezen dat er van alles mis is binnen die club.

Wat vinden jullie van die Jehova Getuigen. Zijn ze goed bezig of juist niet en schrikken ze juist mensen af door ze op zaterdagochtend uit bed te bellen?


Over de individuele Jehova Getuigen heb ik geen oordeel. Maar ze zijn imo ernstig misleid door hun organisatie. Fundamenteel verschil tussen de organisatie van de JG en het overige christendom is imo dat het algemeen christendom gelooft, wat in de bijbel staat, dat God Zelf mens werd.  Jehova’s Getuigen verwerpen dit. 

Ten tweede: hun bijbelvertaling is o.a. gebaseerd op de occulte praktijken van Johannes Greber die door een spiritistisch medium liet vertellen wat de juiste vertaling zou zijn. Bijvoorbeeld dat Jezus “een” god zou zijn en niet de almachtige God .  Dat komt allemaal uit spiritistische bron.  Voor meer informatie zie bijvoorbeeld: https://nadeopname.wordpress.com/2019/08/12/onjuiste-verlossings-en-eindtijdleer-van-jehovas-getuigen-vruchten-van-verderf/ ; http://www.verhoevenmarc.be/PDF/GreberJohannes.pdf.  ;  http://avjg.nl/artikelen/wachttoren-johannes-greber.aspx

Dit is in mijn optiek van fundamenteel belang omdat het -voor mij- feit dat God Zelf mens werd elke religieuze inspanning van een mens buiten spel zet. De waarheid is imo uiteindelijk tevens een verlossing van religie. En dat komt religieuze organisaties - welke dan ook - niet zo goed uit. 
 

 

aangepast door Divine_will

Als God's woord binnenkomt geeft het licht;
Het geeft begrip en inzicht aan de eenvoudigen (Psalmen 119:130)


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals, dat Jezus God is is behoorlijk achterhaald door teksten in elke Bijbel  kan er honderden noemen, Jezus is als mens , volmaakt mens gekomen om de zonde van de  in eerste instantie volmaakte Adam teniet tedoen. Dat er misleiding kan je niethard maken beste vriend

 

 

 

aangepast door Antoon
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden, Flieko zei:

I rest my case. Moge we samen in Jezus lopen en elkaar helpen. De wereld zit vol met struikelblokken. Satan haat het kruis. En met dat heb ik genoeg gezegd.

IMG_20230416_231249.jpg

IMG_20230416_231306.jpg


Charles Taze Russel was een vrijmetselaar. https://www.spiritualnet.nl/8-religies/42-jehova-getuigen-2

Hij liet zich begraven onder een speciaal voor hem gebouwde piramide

 

 

 

image.jpeg

aangepast door Divine_will

Als God's woord binnenkomt geeft het licht;
Het geeft begrip en inzicht aan de eenvoudigen (Psalmen 119:130)


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sherlock vroeg niet om theologie maar om ervaringen over aan de deur bellen  oftewel hoe zij dat vinden, je bent behoorlijk buiten het draadje, ik verzoek om een topic over theologie te openen anders doe ik het wel en antwoord dan inhoudelijk.

 

 

 

aangepast door Antoon
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sherlock
 

De Namen van Jezus in de bijbel:

  • Wonderbare Raadsman,
  • Machtige God,
  • Eeuwige Vader,
  • Vredevorst,
  • Immanuel,
  • God met ons, 
  • De Mensenzoon,
  • Mijn zielsbeminde,
  • Rechtvaardige Rechter,
  • Christus Messias,
  •  Redder,
  • Jezus van Nazareth,
  • Het Begin en het Einde,
  • het Woord,
  • Licht der Volken,
  • Lam Gods, 
  • Glorie van Uw Volk,
  • Zoon van Jozef,
  • Offergave,
  • de laatste Adam,
  • Zuivere Glans van het Eeuwige Licht,
  • Geestelijke Rots,
  • Licht der Wereld,
  • Zoon van God,
  • Koning van de Joden,
  • Ons Paaslam,
  • Gekruisigde Christus,
  • De Opstanding,
  • de Weg, de Waarheid en Het Leven,  
  • de Levende,
  • Rabbioeni, Meester,
  • De Profeet,
  • de Heilige van God,  
  • de Hoeksteen,
  • Eerstgeborene uit de doden,
  • Mijn Heer en mijn God,
  • Zoon van de Allerhoogste,
  • Leidsman ten Leven,
  • Goede Herder,
  • Voorspreker,  
  • Verhevene boven Alles,
  • Heer der Heerlijkheid,
  • Hoofd van de Kerk,
  • Beeld van God,
  • Brood des Levens,
  • Oorzaak van Redding,
  • Gods Uitverkorene,
  • Behoeder van onze ziel,
  • de Welbeminde,
  • Zoon van Maria,
  • Onze Gerechtigheid en Heiliging,
  • Onze Verlossing,
  • Koning der Koningen,
  • Alfa en Omega,
  • Goddelijke Held,
  • Ik Ben,
  • De Morgenster,
  • De Dageraad,
  • Zon van Gerechtigheid,
  • Wijsheid van God,
  • Meester-Uitvoerder,
  • Oorsprong van Gods Schepping,
  • Eerstgeborene van de Schepping,
  • Zoon van Abraham,
  • Leeuw van Juda,
  • Zoon van David,
  • Verbond met het Volk,
  • Verwachting van de Volken,
  • Dienstknecht van de Heer,
  • de Mens Christus Jezus,
  • de Timmerman,
  • Man van Smarten,  
  • ons Heil,
  • onze Oudste Broer,
  • Hogepriester,
  • Leidsman,
  • in Alles de Eerste,
  • de Wijnstok,
  • Geneesheer,
  • de Bruidegom,
  • Tempel van God,
  • Deur van de Schaapskooi,
  • Reddende Kracht,
  • de Waarheid,
  • Getrouw en Waarachtig,
  • Getrouwe Getuige,
  • Gods Geheim,
  • Wonder van Beleid,
  • Voltooier van ons Geloof,
  • het Fundament,
  • Heer onze Gerechtigheid,
  • de Heer,
  • de Middelaar,
  • Gods Kracht,
  • Erfgenaam van alle Dingen,
  • Vorst van de koningen der aarde,
  • de Rechtvaardige,
  • Strijder voor Gerechtigheid,
  • Vredevorst,
  • Heer der Heren,
  • Amen.

 

 

aangepast door Divine_will

Als God's woord binnenkomt geeft het licht;
Het geeft begrip en inzicht aan de eenvoudigen (Psalmen 119:130)


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-4-2023 om 10:09, Sherlock zei:

Ik ging net wandelen met de kat en toevallig lopen we een vriendelijke dame tegen het lijf.

Blijkt dat ze Jehova getuige is en probeert mij uiteraard van alles op te dringen.

Maar, goed we hebben best een leuk gesprek gehad, maar ik heb ook ergens gelezen dat er van alles mis is binnen die club.

Wat vinden jullie van die Jehova Getuigen. Zijn ze goed bezig of juist niet en schrikken ze juist mensen af door ze op zaterdagochtend uit bed te bellen?


Over individuele getuigen heb ik geen oordeel. Dat laat ik aan God over.  Maar omdat ze imo ernstig zijn misleid door hun organisatie en zij hun organisatie en hun onbijbelse en occulte  leer opdringen aan de deur, vind ik dat ze niet goed bezig zijn. Maar de gewone JG denken dat hun leer de waarheid is en ik denk dat velen het goed bedoelen.  Ik heb familie gehad (inmiddels overleden) die bij de JG zijn geweest en buren. Beide zijn ze -imo gelukkig - uit de organisatie gestapt.  Ik ga geen discussie met JG aan omdat dat naar mijn ervaring geen nut heeft, en aan de deur vertel ik dat ik geen interesse heb en sluit dan vriendelijk maar kordaat de deur. In mijn optiek is het een sekte.

aangepast door Divine_will

Als God's woord binnenkomt geeft het licht;
Het geeft begrip en inzicht aan de eenvoudigen (Psalmen 119:130)


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, Antoon zei:

Dat ont ken ik ook niet  maar je zal inhoudelijk  moeten antwoorden, zo blijft het vaag en open dan een draadje, bij de basis dus is  Jezus onderdeel van een drie-eenheid of niet

Ik begrijp het als volgt. God is de Vader. Jezus is de zoon en de Heilige Geest is Gods geest die onder de mensen is. Het zijn 3 aparte wezens met 3 aparte werkwijzen. Ze vullen elkaar aan en zijn eensgezind maar wel 3 aparte wezens. Zover ik weet bericht de bijbel nergens over een 3 eenheid. Ik denk dat in elke geloofsstroming fouten zijn geslopen en dat je de waarheid alleen in de bijbel kunt terugvinden. De duivel heeft het ook erg druk om gelovigen tegen elkaar op te zetten. Jezus zei niet voor niks dat we alles op waarheid moeten onderzoeken. Ben er al jaren mee bezig en nog steeds zijn er dingen niet duidelijk voor mij. Dat komt vooral omdat er zoveel verschillende inzichten zijn. Alles komt erg overtuigend over en dat maakt het moeilijk om de waarheid te vinden. Maar ik kom stukje bij beetje meer te weten en moet mijn blik ook regelmatig bijstellen. Ik ga er wel mee door want het brengt me geestelijk veel. Ook wat betreft dit onderwerp weet ik nog niet genoeg. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Antoon zei:

Dat ont ken ik ook niet  maar je zal inhoudelijk  moeten antwoorden, zo blijft het vaag en open dan een draadje, bij de basis dus is  Jezus onderdeel van een drie-eenheid of niet

Ja. Jezus is God de Zoon.  God de Vader, God de Zoon en God de Heilige Geest zijn drie manifestaties van de Ene God.

Verder ga ik er niet over in discussie Antoon. Ik ken de werkwijze van de JG maar al te goed. De organisatie mag zich daarover verantwoorden bij de Allerhoogste.  Wat zij heeft aangericht in families en gezinnen vind ik ernstig. Maar ik ga er niet over in discussie want dat heeft geen enkele zin.

aangepast door Divine_will

Als God's woord binnenkomt geeft het licht;
Het geeft begrip en inzicht aan de eenvoudigen (Psalmen 119:130)


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Divine je hebt nog steeds niet inhoudelijk gereageert, ik verwijs naar de nieuwe topic Theologie, iets roepen kan iedereen namelijk, het gaat om argumenten, ik kan ook iets roepen, iedereen kan iets roepen, dat moeten we maar niet doen. Verder uit je beschuldigingen over problemen in de familie, ik had dat al eerder beknopt uitgelegd dat het anders kan zitten, als ik jou was zou ik eerst alles overwegen voor je schrijft. zeker valse beschuldigingen aan aan het adres van JG en de NWV je komt gewoon bevooroordeelt en een helaas beetje onkundig over.

 

 

 

 

aangepast door Antoon
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden, De Teruggetrokkene zei:

Ik denk dat in elke geloofsstroming fouten zijn geslopen en dat je de waarheid alleen in de bijbel kunt terugvinden.

Alleen in de schrift is de waarheid, zekers daar ga ik van uit, JG in het algemeen gaat daar van uit, daarom zijn enkele historische fouten op veler gebied in de NWV hersteld.Begrijp mij goed ik oordeel niet over kerken en mensen die kunnen netjes en goed van geweten zijn, het gaat mij inhoudelijk over de Bijbel, zoals jij ook graag wil weten.

aangepast door Antoon
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan alleen zeggen dat God geen religie heeft… Jezus leerde onvoorwaardelijke liefde te hebben en JG kennen dat niet, want als je uit het narratief stapt ben je niks dan een hoopje stront voor ze en ja ik spreek uit ervaring en ja ze bedekken seksueel kindermisbruik met een hele grote mantel der liefde.. Ze erkennen geen wereldse rechtspraak maar als het ze uitkomt omdat ze te veel belasting moeten betalen rennen ze wel naar een wereldse rechtbank en nee hun bijbel klopt niet, het is een vertaling uit de king James versie en dat was een vrijmetselaar en de oprichter van JG, CT Russel was ook een vrijmetselaar daarom zijn alle belangrijke boeken (ook in de katholieke kerk) zoals Henoch, Thomas evangelie enz eruitgehaald want stel dat mensen erachter komen dat ze zelf goddelijk zijn en een zelf genezende vermogen hebben. De bron van het leven kent geen goed of kwaad, alles wat wij meemaken zijn lessen en gidsen op ons pad om volmaakt te worden. Maar volgens de JG zijn wij nietig en niks waard precies zoals de elite ons wil doen geloven en ze roepen altijd over een nieuwe wereld orde goh waar hoor je dat ook? Ze hebben aangemoedigd om de gifspuiten te halen als brave deugmenschen ik kan hier hele boeken over schrijven maar heeft geen nut er wordt niet geluisterd en ze blijven drijven op andermans kennis… en ja er zitten goede mensen bij en dat maakt mij boos omdat ze zich laten misleiden. Mensen het universum geeft je wat je manifesteert. Vedriep je in quantum fysica…

Link naar reactie
Delen op andere sites

De King James is net 1 van de beste vertalingen die we hebben omdat er een heel team aan schriftgeleerden alles in correcte context vertaalden.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-4-2023 om 01:32, Antoon zei:

Alleen in de schrift is de waarheid, zekers daar ga ik van uit, JG in het algemeen gaat daar van uit, daarom zijn enkele historische fouten op veler gebied in de NWV hersteld.Begrijp mij goed ik oordeel niet over kerken en mensen die kunnen netjes en goed van geweten zijn, het gaat mij inhoudelijk over de Bijbel, zoals jij ook graag wil weten.

Ik ben het met je eens hoor. Zelf ben ik niet bij een kerkelijk instituut aangesloten omdat ik door te lezen en bijbelstudies heb ontdekt dat er dingen worden toegevoegd of weggelaten. De bijbel is een oud boek wat geschreven is door 40 auteurs middels visioenen die door God zijn ingegeven bij hen. Hoewel het aards gezien ongeloofwaardig klinkt, geloof ik dat. Geloof wordt niet voor niks geloof genoemd want je gaat de waarheid alleen ervaren als je er in gelooft. Dat is doorheen de bijbel ook een belangrijke boodschap. Mensen konden alleen in relatie met God komen door in Hem te geloven. Ook Jezus liet dat veelvuldig zien. Veel mensen geloofden Jezus niet, terwijl ze er met hun neus bovenop stonden. Door geloof ontstaat er een verandering in je hart. Je gaat inzien dat je een boos hart hebt en wil graag dat daar verbetering in komt. 
 

Ik heb niks met religie joh. Daar worden dogma's verspreid en de eenvoud van het geloof onnodig moeilijk gemaakt. Misschien klinkt het als een oordeel maar het is wel wat ik zie in religie. Je kunt veel makkelijker tot geloof komen door je oprecht tot God te wenden en om vergeving te vragen. Geen omhaal van woorden zijn nodig maar een oprecht hart wat genezen wil worden. Met eenvoudige kinderlijke gedachten kan iedereen tot geloof komen. Dat is toch wat Jezus steeds zei?!

  • Mee Eens 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-4-2023 om 19:04, De Teruggetrokkene zei:

Ik ben het met je eens hoor. Zelf ben ik niet bij een kerkelijk instituut aangesloten omdat ik door te lezen en bijbelstudies heb ontdekt dat er dingen worden toegevoegd of weggelaten. De bijbel is een oud boek wat geschreven is door 40 auteurs middels visioenen die door God zijn ingegeven bij hen. Hoewel het aards gezien ongeloofwaardig klinkt, geloof ik dat. Geloof wordt niet voor niks geloof genoemd want je gaat de waarheid alleen ervaren als je er in gelooft. Dat is doorheen de bijbel ook een belangrijke boodschap. Mensen konden alleen in relatie met God komen door in Hem te geloven. Ook Jezus liet dat veelvuldig zien. Veel mensen geloofden Jezus niet, terwijl ze er met hun neus bovenop stonden. Door geloof ontstaat er een verandering in je hart. Je gaat inzien dat je een boos hart hebt en wil graag dat daar verbetering in komt. 
 

Ik heb niks met religie joh. Daar worden dogma's verspreid en de eenvoud van het geloof onnodig moeilijk gemaakt. Misschien klinkt het als een oordeel maar het is wel wat ik zie in religie. Je kunt veel makkelijker tot geloof komen door je oprecht tot God te wenden en om vergeving te vragen. Geen omhaal van woorden zijn nodig maar een oprecht hart wat genezen wil worden. Met eenvoudige kinderlijke gedachten kan iedereen tot geloof komen. Dat is toch wat Jezus steeds zei?!

Geloof je dat Christus aan het kruis stierf en daarmee de zonde van de wereld op Zich nam? Om een dogma te noemen....

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...