Ga naar inhoud

Donaties


Antoon

Aanbevolen berichten

Verschillende alternatieve sites drijven op donaties, allicht alleen de zon gaat op voor niets, ze hebben onkosten, nu wordt Mauriche de Hond en Willem Engel beschuldigd va  sjoemelen en alternatieve sites in het algemeen, ik kan het mij moeilijkvoorstellen toch een klein beetje achterdocht bij Willem, hoop dat het onterecht is,hoe denken jullie er over.

 

 

aangepast door Antoon
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Antoon zei:

Verschillende alternatieve sites drijven op donaties, allicht alleen de zon gaat op voor niets, ze hebben onkosten, nu wordt Mauriche de Hond en Willem Engel beschuldigd va  sjoemelen en alternatieve sites in het algemeen, ik kan het mij moeilijkvoorstellen toch een klein beetje achterdocht bij Willem, hoop dat het onterecht is,hoe denken jullie er over.

Van Willem Engel had ik wel eens gehoord. Hij is zelfs een keer voor de rechtbank geweest vanwege het feit dat hij een behoorlijke som geld gebruikt zou hebben voor de aankoop van een woning in Spanje, maar hij heeft dat later geloof ik ook weer terug betaald. Wat mij opvalt zijn de hoge bedragen die daar rondgaan.

Maurice de Hond weet ik niet, maar heb wel ooit ergens een keer gelezen dat ze bij een website zoals Ninefornews meer dan tienduizend euro per maand aan advertentie inkomsten binnenhalen. En dan vragen ze ook nog om donaties. 

Ook bij BCLBX moeten hele hoge bedragen omgaan als je ziet hoeveel mensen daar actief zijn en wat voor professionele reportages ze doen met studio enzovoort.

De echt arme websites die voor zover ik weet worstelen om rond te komen zijn websites zoals Martin Vrijland en Niburu. Die worden ook door de rest van de alternatieve wereld met de nek aangekeken en die hebben het dan ook moeilijk.

Maar, je hebt helemaal gelijk, het is inderdaad goed om heel kritisch te zijn en als je doneert dan moet je dat denk doen omdat je blij met hetgeen men levert en dat je daar wat voor over hebt.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blackbox is wel heel gelikt. Ik kijk er niet meer naar. Het enige wat ik eigenlijk nog regelmatig bekijk is Niburu. Hoe zij hun informatie krijgen weet ik niet. Vermoedelijk is het ook veel knippen en plakken van buitenlandse alternatieve nieuwskanalen, maar toch komt het op mij wel over als oprecht. Dingen die ze in eerste instantie beweren blijken later ook te kloppen. 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden, De Teruggetrokkene zei:

Blackbox is wel heel gelikt. Ik kijk er niet meer naar. Het enige wat ik eigenlijk nog regelmatig bekijk is Niburu. Hoe zij hun informatie krijgen weet ik niet. Vermoedelijk is het ook veel knippen en plakken van buitenlandse alternatieve nieuwskanalen, maar toch komt het op mij wel over als oprecht. Dingen die ze in eerste instantie beweren blijken later ook te kloppen. 

Ben ik wel met je eens. Dat Blackbox ziet er inderdaad veel te gelikt uit. Volgens mij zit daar een hoop geld achter. Tja en hoe ze bij Niburu aan hun informatie komen: Ik zou het niet weten. Waarschijnlijk een hoop spit en uitzoekwerk lijkt mij.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Antoon zei:

En dan dan de hartsting de grote baas leek een Gods vermogen te krijgen voor niet veel werk, op dat moment besloot ik alleen geld te geven voor enkele goede doelen die transparant leken te zijn.

Alle grote 'goede doelen' die heel veel media aandacht krijgen vallen in die categorie.

Hier staan een aantal leuke voorbeelden.

https://niburu.co/binnenland/11711-de-rijke-bedelaars-van-giro-555

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, De Teruggetrokkene zei:

Ik geef nergens meer geld aan. Zolang er directeuren met een grote auto en een duur gebouw voor de goede doelen zijn is de zuiverheid voor mij al weg. Goed doen doe je belangeloos en het liefst ook zonder dat het opvalt. 

Dat kan je natuurlijk doen, maar je kunt niet alles over één kam scheren.

Mensen die bijvoorbeeld worstelen om een website in de lucht te houden is heel iets anders dan grote gelikte 'goede doelen' organisaties met miljoenenbegrotingen.

Goed doen kan je belangeloos doen, maar er zijn ook rekeningen die betaald moeten worden. Grote websites draaien bijvoorbeeld op een eigen server. Enig idee wat dat kost?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...