Ga naar inhoud

Wiet


Fundamenteel

Aanbevolen berichten

Heeft wiet medicinale eigenschappen als we de recreatieve soorten schrappen en het middel medicinaal toepassen? Dus niet blowen, maar volgens medische termen innemen.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan maar is afhankelijk van omstandigheden en dus niet meetbaar. Wiet is geen wondermiddel. Zeker de wiet van vandaag de dag niet, doe mij maar simpele buitenwiet.

Wiet verbouwen voor touw, kunststof, kleding en noem het maar op is daarentegen wel toepasbaar en indirect van psychisch medicinale waarde. Maar dat staat los van THC.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, BergtGijUt zei:

Dat kan maar is afhankelijk van omstandigheden en dus niet meetbaar. Wiet is geen wondermiddel. Zeker de wiet van vandaag de dag niet, doe mij maar simpele buitenwiet.

Wiet verbouwen voor touw, kunststof, kleding en noem het maar op is daarentegen wel toepasbaar en indirect van psychisch medicinale waarde. Maar dat staat los van THC.

Ik heb geen idee waar het wel of niet precies goed voor is, maar wat ik wel weet is dat je er op slaapt als een os.

Heb gisteravond een druppel wietolie genomen en ben net wakker. Als je gaat slapen dan voel je dat je hele lichaam ontspant. Ook nu nog. Het is een heel prettig gevoel. Net alsof de wereld iets minder scherp is dan gewoonlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat me niet om het als wondermiddel te beschrijven. Maar mensen met adhd, epilepsie, ms, kanker, aids, ... lijken er wel geholpen mee.

Het wordt al voor Christus gebruikt als medicinaal kruid, maar vandaag is het een verboden drugs.

Ik ben akkoord dat het verbod voor een tragische evolutie en vervuilende wiet heeft gezorgd. Maar er bestaan ook soorten waar de CBD talrijker dan de THC is. Dat je dit binnen of buiten teelt speelt weinig invloed op die samenstelling, dat is genetisch.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, De Teruggetrokkene zei:

Je kunt gewoon CBD olie kopen. Daar zit geen THC in. 

Maar ook THC heeft voordelen. Mensen met ADHD en/of ASS blijken (naar mijn persoonlijke ervaring) beter geholpen wanneer die 2 in verhouding zijn. Bijvoorbeeld 10% CBD en 5% tot 10% THC. Recreatieve soorten zijn vandaag tot +20% THC en minder dan 1% CBD.

Zelf heb ik al olie met enkel CBD genomen en mijn prikkels werden daardoor niet minder. Toen we die zelf maakte met een CBD soort die evenredig veel THC had, dan weer wel. En neen dat was geen 20% THC, het lag onder de 10%.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Fundamenteel zei:

Maar ook THC heeft voordelen. Mensen met ADHD en/of ASS blijken (naar mijn persoonlijke ervaring) beter geholpen wanneer die 2 in verhouding zijn. Bijvoorbeeld 10% CBD en 5% tot 10% THC. Recreatieve soorten zijn vandaag tot +20% THC en minder dan 1% CBD.

Zelf heb ik al olie met enkel CBD genomen en mijn prikkels werden daardoor niet minder. Toen we die zelf maakte met een CBD soort die evenredig veel THC had, dan weer wel. En neen dat was geen 20% THC, het lag onder de 10%.

THC olie heb ik ook zelf gemaakt. Weet je hoe je cbd olie zelf kunt maken. Ik heb me wel laten vertellen dat dit een ander proces is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, De Teruggetrokkene zei:

THC olie heb ik ook zelf gemaakt. Weet je hoe je cbd olie zelf kunt maken. Ik heb me wel laten vertellen dat dit een ander proces is

Ik had dat enkele weken in pure alcohol voor consumptie laten weken, regelmatig geschud, uitgezeefd, dan uitgekookt tot er enkel zwarte smurie overbleef en dat aangelend met sesamolie.

Maar om de THC actief te maken moet je de wiet wel decarboxyleren. Dat deed ik in de oven.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Fundamenteel zei:

Ik had dat enkele weken in pure alcohol voor consumptie laten weken, regelmatig geschud, uitgezeefd, dan uitgekookt tot er enkel zwarte smurie overbleef en dat aangelend met sesamolie.

Maar om de THC actief te maken moet je de wiet wel decarboxyleren. Dat deed ik in de oven.

Ik deed het in isopropanol. Verder hetzelfde. Dus de cbd wordt op dezelfde manier afgescheiden? Mbv alcohol? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, De Teruggetrokkene zei:

Ik deed het in isopropanol. Verder hetzelfde. Dus de cbd wordt op dezelfde manier afgescheiden? Mbv alcohol? 

Ik denk dat je beter alcohol voor menselijke consumptie neemt.

Ik heb me laten wijsmaken dat je de wiet eerst moet decarboxyleren om de cannabinoïden actief te maken en dan in alcohol moet plaatsen. Iemand die THCA en CBDA nodig heeft, moet dan weer niet decarboxyleren.  Door hitte worden die actief.

Dat werkt als een tinctuur ongeveer. De stoffen komen dan los i de alcohol. Als je de alcohol dan verdampt blijven de losgekomen stoffen achter. Niet enkel de cannabinoïden maar ook de terpenen.

Nooit op een gasvuur doen of je kan een explosie veroorzaken he. Zoiets maken vereist wel enige know-how. Sommige olieën zijn zo potent dat de grootte van een rijstkorrel je behoorlijk effect geeft.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, Tamme zei:

Echte wietolie met thc erin is idiaal inslaapmiddel,spierverslapper,en eetlust opwekker.werkt ook heel erg goed tegen pijn van reuma.

Waarom maken ze daar dan zoveel problemen rond terwijl meer schadelijke opiaten vrij makkelijk toegankelijk en verslavend zijn?

Ik begrijp niet waarom men zo moeilijk kan doen terwijl het grootste probleem illegaliteit is. Waardoor de medicinale soorten meer op de achtergrond verschijnen.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...