Ga naar inhoud

6 DECEMBER SINT NICOLAAS DAG.


Lichtzwaard

Aanbevolen berichten

  • 1 maand later...
  • 10 maanden later...

Sinterklaas is denk ik vooral erg leuk voor de mensen die voor zwarte piet spelen. Lekker gek doen. Maar ook de nostalgie. De oorbellen, rode lippen en kroes haar zijn eerlijk gezegd nogal stereotyperend. Ik kan me voorstellen dat dit voor bepaalde mensen behoorlijk ongemakkelijk kan zijn. 

Het is jaren stil geweest maar in die tijd werden zwarte mensen wel regelmatig uitgemaakt voor zwarte piet. Ik heb zelf jaren terug weleens geintjes gemaakt, maar stiekem. Nooit dat de persoon in kwestie het kon horen."Is het alweer sinterklaas of wat doet zwarte piet hier."

Moet zwarte piet perse grote oorbellen, overdreven lippenstift en kroeshaar hebben? Als belediging gedraagt zwarte piet zich ook als gek en dom. Een aap die zich door een klimrek worstelt. Waarom moet dat? Als we toch die kant op zijn gegaan dan waarom geen pieten in een oranje overall? Dat is meer up to date. Ik zou met alle plezier toekijken.

Voor de Christenen: waarom zou de leugen van sinterklaas onschuldig en leuk zijn? Kinderen moeten kunnen vertrouwen wat volwassenen zeggen. Een geweldig mooie fantasie hebben ze zoiezo al wel ook zonder sinterklaas. Deze kinderen zullen straks ook zeggen: God bestaat dus ook niet. Ookal schreeuwt de gehele schepping zijn glory. Van mij mag sinterklaas afgeschaft worden en de kerstman erachteraan. 

Kerst heeft niets met materialisme, drank en leugens te maken en datzelfde geldt voor pasen. Deze feestdagen zijn gekaapt en kapot gemaakt.

 

aangepast door Flieko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...