Ga naar inhoud

Als Sim City naar de wereld kijken


Carver

Aanbevolen berichten

Misschien kent iemand computerspellen als Sim City of Sim World wel.

Met de Worldometer erbij kun je dat leuk nadoen.

 

Totale wereldbevolking bijna 8.000.000.000 mensen.

De wereldbevolking is dit jaar met bijna 80.000.000 mensen gegroeid. Dat is ongeveer 1% groei.


Dan voedsel:

Ongeveer 900.000.000 ondervoede mensen. Dat is ongeveer bijna 1/8 e van de wereldbevolking.

Daar tegenover staan bijna 800.000.000 mensen met zwaarlijvigheid. Dat zou eerlijker moeten kunnen zou je zeggen.

 

 

Dan energie:

De bottleneck is olie met nog ongeveer 42 jaar voorrraad aan olie, bij de huidige consumptie.

Als mensen meer olie gaan gebruiken of de wereldbevolking groeit verder, dan is het minder dan 42 jaar.

Wat hier niet in zichtbaar is, zijn toekomstige oliebronnen die nu nog niet ontdekt zijn. Of nieuwe technieken.

Maar goed, het geeft een grof beeld.

Dan kan ik me toch wel voorstellen dat de bestuurders van deze wereld dat als een bedreiging zien.

 

De huidig bekende voorraad gas is goed voor 164 jaar.

De huidig bekende voorraad kolen is goed voor 405 jaar.

 

 

aangepast door Carver
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Carver zei:

Misschien kent iemand computerspellen als Sim City of Sim World wel.

Met de Worldometer erbij kun je dat leuk nadoen.

Totale wereldbevolking bijna 8.000.000.000 mensen.

De wereldbevolking is dit jaar met bijna 80.000.000 mensen gegroeid. Dat is ongeveer 1% groei.


Dan voedsel:

Ongeveer 900.000.000 ondervoede mensen. Dat is ongeveer bijna 1/8 e van de wereldbevolking.

Daar tegenover staan bijna 800.000.000 mensen met zwaarlijvigheid. Dat zou eerlijker moeten kunnen zou je zeggen.

Dan energie:

De bottleneck is olie met nog ongeveer 42 jaar voorrraad aan olie, bij de huidige consumptie.

Als mensen meer olie gaan gebruiken of de wereldbevolking groeit verder, dan is het minder dan 42 jaar.

Wat hier niet in zichtbaar is, zijn toekomstige oliebronnen die nu nog niet ontdekt zijn. Of nieuwe technieken.

Maar goed, het geeft een grof beeld.

Dan kan ik me toch wel voorstellen dat de bestuurders van deze wereld dat als een bedreiging zien.

De huidig bekende voorraad gas is goed voor 164 jaar.

De huidig bekende voorraad kolen is goed voor 405 jaar.

Interessant.

Wat ik heel veel lees is dat in de Westerse wereld en landen als Japan de bevolking niet langer groeit, maar terug loopt.

Als jij zegt dat de bevolking jaarlijks met 80 miljoen groeit, dan is dat waarschijnlijk in de Afrikaanse landen. Als dat zo is, dan loopt het ontwikkelde deel van de wereld terug en groeit het onontwikkelde deel.

Als dat proces zich dan steeds verder voortzet, dan gaan we uiteindelijk weer terug naar de Middeleeuwen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik denk dat dat ongeveer de bedoeling zal zijn.
Wereldwijde consumptie op een minimaal niveau brengen, door alle mensen op een veel lager welvaartsniveau te laten leven. En daarnaast aantal mensen omlaag brengen.
Dat laatste probeert men in de Westerse wereld al langer door aan te moedigen geen of weinig kinderen te nemen. Ook aangestuurd doordat beide partners vaak moeten werken en veel kinderen hebben, veel geld kost.
Maar blijkbaar is er grover geschut nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is heel simpel mensen worden ouder  en er is goede gezondheidszorg laten we er blij mee zijn.De medicatie en medische wetenschap die we nu hebben als die er niet zou zijn waren er de helft minder mensen wereldwijd.Dus ja terug naar 1200 werd men  pak weg 40 jaar of het nu,dan kiest  @ Lichtzwaard toch voor het laatste.

 

Christus Vincit Christus Regnat Christus Imperat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...