Ga naar inhoud

Predictive programming


Redfx

Aanbevolen berichten

Ik heb soms het gevoel dat veel films, shows vooral einde jaren 90, een zowat 'voorspellend'  tintje hadden. Als je naar de huidige situatie kijkt zie je dingen terug komen die in de films voorkwamen. Toen werd dit als fantasy of science fiction bestempeld maar op heden lijkt me dit meer en meer waar. Zijn er voor jullie zo films die 'voorspellend' waren of een verborgen boodschap lijken te hebben?

Om een voorbeeld te geven denk ik aan de film 'surrogates'  met Bruce Willis waarin heel vaag wordt verwezen naar virtual reality en dergelijke. 

Veel van de films zijn ook verfilmde boeken... 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, Redfx zei:

Ik heb soms het gevoel dat veel films, shows vooral einde jaren 90, een zowat 'voorspellend'  tintje hadden. Als je naar de huidige situatie kijkt zie je dingen terug komen die in de films voorkwamen. Toen werd dit als fantasy of science fiction bestempeld maar op heden lijkt me dit meer en meer waar. Zijn er voor jullie zo films die 'voorspellend' waren of een verborgen boodschap lijken te hebben?

Om een voorbeeld te geven denk ik aan de film 'surrogates'  met Bruce Willis waarin heel vaag wordt verwezen naar virtual reality en dergelijke. 

Veel van de films zijn ook verfilmde boeken... 

Ja, dat heb ik ook wel met sommige films.

Er zijn heel veel films die de huidige pandemie al min of meer hebben voorspeld en dit is voor zover ik weet, één van de eerste.

The Hamburg Syndrome is een West-Duits-Franse sciencefictionfilm uit 1979, geregisseerd door Peter Fleischmann en met Helmut Griem, Fernando Arrabal en Carline Seiser in de hoofdrollen. De film gaat over een uitbraak van een epidemie en quarantaine.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb ik er ook eentje en die is echt griezelig. Een film uit  2012 die twee false flag schietpartijen voorspelt.

Een onderdeel van de zieke satanische breinen die achter dit soort operaties zitten, is dat ze het als een soort plicht zien om de mensheid van te voren te informeren over hun plannen via allerlei verborgen boodschappen. Heel vaak gebeurt dit via één van hun favoriete kanalen, Hollywood.

In dit geval betreft het de bekende Batman film “Dark Knight Rises”. Er vallen dit jaar meerdere moordpartijen te betreuren, maar de twee meest spectaculaire vinden plaats in Aurora, Colorado en Sandy Hook, Newtown Connecticut. Beiden komen voor in de Batmanfilm.

Het woord “Aurora” kom je in grote letters tegen in één van de eerste scenes van de film. Vervolgens kom je diverse keren de naam Sandy Hook tegen op een kaart van Gotham City. Een kaart van een stad waarop naast het woord Gotham City alleen het woord Sandy Hook valt te lezen.

 

 

aangepast door Sherlock
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...