Ga naar inhoud

Krijgen we dit nog een beetje winter of blijft het kwakkelen?


Sherlock

Aanbevolen berichten

Ik had net contact met iemand in Afrika en die vertelde mij dat ze daar net een tropische onweersbui achter de rug hadden.

Quote

we hebben hier net een giga tropische heftige storm gehad, mijn hemel wat een geweld, flitsen, donder en giga veel regen

Toen bedacht ik dat we hier eigenlijk maar supersaai weer hebben. Ik heb geloof ik nog nooit zoveel grijze dagen achter elkaar gezien. Het is geen vlees en het is geen vis. Het is compleet niets weer.

Geef mij of een fikse storm of een echte winter, maar iets waaruit blijkt dat de natuur iets meer is dan alleen maar grijze dagen.

We zijn ondertussen al weer een aardig eind op weg in januari en ik vroeg mij af of we nog iets van een winter gaan zien. Vorig jaar hadden we dat wel en dat was volgens mij ook pas in februari.

Dus, krijgen we nog een beetje winter, of was dit het?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-1-2022 om 09:45, Sherlock zei:

Ik ga toch alvast mijn schaatsen opzoeken, je weet maar nooit.

Je kon toch nog wel eens gelijk krijgen. Ik denk namelijk dat de seizoenen zijn verschoven. Ik kom al jaren en jaren iedere morgen tijdens een wandeling langs een grote boom. Ik weet niet eens wat voor soort boom het is, maar dat is niet belangrijk.

Zomers is deze boom heel handig voor als het regent want door zijn enorme bladerdak sta je dan lekker droog. In de herfst hou ik dan ook nauwlettende dat bladerdak in de gaten want als de bladeren vallen is mijn schuilplaats voor de regen weg.

Vroeger was zo rond half november de boom toch echt wel kaal. Nu zitten er zelfs rond de kerst nog her en der bladeren aan die boom, Met sinterklaas was het bladerdak afgelopen december nog zo goed als intact.

Maar, in lente is het een ander verhaal. Dan duurt het eeuwig voordat er eindelijk weer nieuwe bladeren tevoorschijn komen.

En dat alles betekent volgens mij dat we bijvoorbeeld eind februari nog best een Elfstedentocht kunnen krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...