Ga naar inhoud

Vegetarische rookworsten in onderzoek met de grond gelijk gemaakt


Sherlock

Aanbevolen berichten

Dit is toch wel slecht nieuws voor mensen zoals ik die vegetarisch eten. Er komen natuurlijk steeds meer vleesvervangers en daarbij zit ook de welbekende rookworst.

Nu zijn ze er nog niet echt in geslaagd om die goed na te maken. Ik heb er wel eens een paar gekocht, weet niet meer welk merk, maar ik was niet echt onder de indruk van de smaak.

Nu staat er een uitgebreide test van vega rookworsten in het AD en deze worden eigenlijk met de grond gelijk gemaakt. Er is niet één bij die een voldoende scoort en bovendien zijn de meeste ook nog eens ongezond omdat ze veel te zout zijn.

De uitkomst is ontmoedigend: de smaak van de ‘worsten’ was vaak onder de maat. Geen enkele van de worsten scoorde een voldoende, zo meldt de Consumentengids vandaag. De reacties van de panelleden: ‘Liever helemaal geen rookworst dan deze’ en ‘niet vergelijkbaar met echte rookworst’ zijn twee van de vriendelijke reacties op die van Albert Heijn bijvoorbeeld. En dat terwijl AH toch zelf beweert dat hun worst ‘net zo lekker als gewone’ is. 

https://www.ad.nl/koken-en-eten/vegarookworsten-getest-ze-smaken-niet-best-en-zijn-ook-niet-erg-gezond~a9a0afce/

Dit bewijst voor mij maar weer eens dat als je vegetarisch wilt eten, je het echt niet bij de vleesvervangers moet zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vega wat een nep allemaal en wat  goor voedsel is dat.En wat is dat voor flauwe kul.zijn ze zogenaamd vega maar ze willen wel vlees vreten ze een samenstelling van  kunstmatige rotzooi.

 

 

Men eet vlees of niet men drinkt bier of niet en daarbuiten  is  het allemaal gekte  met de zogenaamde vervangers.

aangepast door Lichtzwaard

Christus Vincit Christus Regnat Christus Imperat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Sherlock zei:

Jullie hebben wel gelijk, maar soms mis ik bij voorbeeld wel een lekkere kop met snert en rookworst. Dus koop ik ook af en toe wel eens een pak vegetarische erwtensoep met vega rookworst. Maar, de smaak is toch niet zoals ik mij herinner van de vroegere erwtensoep.

Kijk waarde elke dag vlees eten is niet goed was vroeger al bekend en rood vlees zo weinig mogelijk of helemaal niet gevogelte is het allerbeste als kip en kalkoen.

Een of twee keer per week vlees is voldoende, en waarom kwel je je zelf zo.koop nou maar is gewoon heerlijke snert met echte rookworst de wereld vergaat echt niet........................ laat het je smaken.🍜

Christus Vincit Christus Regnat Christus Imperat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-1-2022 om 10:12, Sherlock zei:

Dit is toch wel slecht nieuws voor mensen zoals ik die vegetarisch eten. Er komen natuurlijk steeds meer vleesvervangers en daarbij zit ook de welbekende rookworst.

Nu zijn ze er nog niet echt in geslaagd om die goed na te maken. Ik heb er wel eens een paar gekocht, weet niet meer welk merk, maar ik was niet echt onder de indruk van de smaak.

Nu staat er een uitgebreide test van vega rookworsten in het AD en deze worden eigenlijk met de grond gelijk gemaakt. Er is niet één bij die een voldoende scoort en bovendien zijn de meeste ook nog eens ongezond omdat ze veel te zout zijn.

De uitkomst is ontmoedigend: de smaak van de ‘worsten’ was vaak onder de maat. Geen enkele van de worsten scoorde een voldoende, zo meldt de Consumentengids vandaag. De reacties van de panelleden: ‘Liever helemaal geen rookworst dan deze’ en ‘niet vergelijkbaar met echte rookworst’ zijn twee van de vriendelijke reacties op die van Albert Heijn bijvoorbeeld. En dat terwijl AH toch zelf beweert dat hun worst ‘net zo lekker als gewone’ is. 

https://www.ad.nl/koken-en-eten/vegarookworsten-getest-ze-smaken-niet-best-en-zijn-ook-niet-erg-gezond~a9a0afce/

Dit bewijst voor mij maar weer eens dat als je vegetarisch wilt eten, je het echt niet bij de vleesvervangers moet zoeken.

Ik zag vandaag dat de HEMA nu ook vegetarische rookworsten verkoopt. Je zal die eens kunnen proberen. De HEMA staat bekent om hun goeie rookworsten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

ik eet veganistische ''vervangers'' voor de 'bite' soms bij het eten of op een broodje 
brood is vaak ook niet veganistisch tenzij je het zelf maakt natuurlijk ;)
ik hou van alle dieren, daarom eet ik ze niet enz 
Melk is voor hun babies, niet voor mensen die denken dat ze nog babies zijn of dergelijke loll 
Daarnaast is de mens, ook een zoogdier, zijn geen carnivoren of omnivoren en leven we niet meer in holen 
welkom in 2023 :P

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden, Visje1959 zei:

ik eet veganistische ''vervangers'' voor de 'bite' soms bij het eten of op een broodje 
brood is vaak ook niet veganistisch tenzij je het zelf maakt natuurlijk 😉
ik hou van alle dieren, daarom eet ik ze niet enz 
Melk is voor hun babies, niet voor mensen die denken dat ze nog babies zijn of dergelijke loll 
Daarnaast is de mens, ook een zoogdier, zijn geen carnivoren of omnivoren en leven we niet meer in holen 
welkom in 2023 😛

 

Ik ben er nog steeds niet achter of een mens nu van oorsprong een vleeseter is of niet.

Kan mij zo voorstellen dat onze verre voorouders met een speer op jacht gingen om eten te scoren.

Als dat zo is, dan zullen onze systemen historisch gezien zijn ingesteld op vlees en niet op plantaardig voedsel.

Voor een goede gezondheid lijkt mij dat eigenlijk wel belangrijk om te weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden, Balthasar Boma zei:

Ik ben er nog steeds niet achter of een mens nu van oorsprong een vleeseter is of niet.

Kan mij zo voorstellen dat onze verre voorouders met een speer op jacht gingen om eten te scoren.

Als dat zo is, dan zullen onze systemen historisch gezien zijn ingesteld op vlees en niet op plantaardig voedsel.

Voor een goede gezondheid lijkt mij dat eigenlijk wel belangrijk om te weten.

vergelijk ons gebit met die van bv een baviaan................ :P tijger enz enz ;) 
wij zijn van oorspromg plant en fruit-eters

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden, Visje1959 zei:

vergelijk ons gebit met die van bv een baviaan................ 😛 tijger enz enz 😉
wij zijn van oorspromg plant en fruit-eters

Mensen zijn omnivoren. Het gebit is voor ons ook minder bepalend voor eten dan bij een dier. Wij hebben verstand en kunnen er zodoende voor kiezen om het te snijden en te koken. Daarom geloof ik niet dat ons gebit iets zegt over ons eten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden, Visje1959 zei:

vergelijk ons gebit met die van bv een baviaan................ 😛 tijger enz enz 😉
wij zijn van oorspromg plant en fruit-eters

Jij denkt dat we van oorsprong planteters zijn.

1 uur terug, De Teruggetrokkene zei:

Mensen zijn omnivoren. Het gebit is voor ons ook minder bepalend voor eten dan bij een dier. Wij hebben verstand en kunnen er zodoende voor kiezen om het te snijden en te koken. Daarom geloof ik niet dat ons gebit iets zegt over ons eten. 

En jij denkt dat mensen omnivoren zijn.

Tegenwoordig zijn ze dat wel, maar of ze dat van oudsher ook waren weten we niet.

Ik ben gevoelsmatig geneigd om te zeggen dat wij van oorsprong vleeseters zijn. Maar ja, ik kan het niet hard maken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt me toch beter dat we de vergrijzing leren omarmen zodat we terug ethisch kunnen kweken.

Het zijn de factory farms die voor veel ellende zorgen. Maar een dier met liefde grootbrengen, op tijd slachten en opeten: is nu eenmaal de natuurlijke gang van zaken.

Vroeger was het met de voorhamer op de kop en gedaan ermee 🙂

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...