Ga naar inhoud

Wie van jullie gaat er minder autorijden?


Sherlock

Aanbevolen berichten

Ik moest vandaag even naar Amsterdam en ben geschrokken van de benzineprijzen. Langs de snelweg staat er nu al iets 2,37 voor één litertje.

Als het in dit tempo doorgaat dan zullen er heel veel mensen zo meteen niet meer in staat zijn om auto te rijden. Tenminste niet mensen die niet een behoorlijk inkomen hebben of een auto nodig hebben voor hun werk.

Maar, het idiote is, hoe meer de mensen betalen, des te meer belasting betalen ze ook.

Aangezien ik zelf mijn benzine moet betalen ga ik toch wel even nadenken of ik de auto pak of niet. En dan denk ik, ja dat is precies wat ze willen.

Gaan jullie minder rijden of niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-3-2022 om 21:04, Sherlock zei:

Ik moest vandaag even naar Amsterdam en ben geschrokken van de benzineprijzen. Langs de snelweg staat er nu al iets 2,37 voor één litertje.

Als het in dit tempo doorgaat dan zullen er heel veel mensen zo meteen niet meer in staat zijn om auto te rijden. Tenminste niet mensen die niet een behoorlijk inkomen hebben of een auto nodig hebben voor hun werk.

Maar, het idiote is, hoe meer de mensen betalen, des te meer belasting betalen ze ook.

Aangezien ik zelf mijn benzine moet betalen ga ik toch wel even nadenken of ik de auto pak of niet. En dan denk ik, ja dat is precies wat ze willen.

Zelf heb ik geen auto, maar wat mij een goed idee lijkt, is dat de automobilisten met een benzine auto Mark Rutte op Twitter (@MinPres) massaal berichten gaan sturen over "Kwartje van Kok terug", met bijvoorbeeld de mededeling aan Rutte: "Als u in deze tijd werkelijk om de automobilisten geeft, schaf dan het kwartje van Kok af".

Wat ook wel kan is om de hashtag #kwartjevankokterug trending te laten worden op Twitter.

Ontwaak, u die slaapt, en sta op uit de doden, en Christus zal over u lichten. (Efeze 5:14 HSV)

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Watchman_Ricky zei:

Zelf heb ik geen auto, maar wat mij een goed idee lijkt, is dat de automobilisten met een benzine auto Mark Rutte op Twitter (@MinPres) massaal berichten gaan sturen over "Kwartje van Kok terug", met bijvoorbeeld de mededeling aan Rutte: "Als u in deze tijd werkelijk om de automobilisten geeft, schaf dan het kwartje van Kok af".

Wat ook wel kan is om de hashtag #kwartjevankokterug trending te laten worden op Twitter.

Ik reed net dezelfde weg als gisteren en kwam langs hetzelfde tankstation. Ik moest mijn ogen even uitwrijven, maar nu stond er 2,45 per liter. Dit begint krankzinnig te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Sherlock zei:

Ik reed net dezelfde weg als gisteren en kwam langs hetzelfde tankstation. Ik moest mijn ogen even uitwrijven, maar nu stond er 2,45 per liter. Dit begint krankzinnig te worden.

Was de prijs van € 2,45 per liter langs de snelweg of op een andere locatie?

Het kan een goed idee zijn om vaker de fiets te pakken voor kleine afstanden.

aangepast door Watchman_Ricky

Ontwaak, u die slaapt, en sta op uit de doden, en Christus zal over u lichten. (Efeze 5:14 HSV)

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden, Sherlock zei:

Ik reed net dezelfde weg als gisteren en kwam langs hetzelfde tankstation. Ik moest mijn ogen even uitwrijven, maar nu stond er 2,45 per liter. Dit begint krankzinnig te worden.

Radar Avro Tros – Zoveel kun je besparen als je tankt in een buurgemeente!

01032021%20tanken.jpg

De brandstofprijzen rijzen de pan uit. Reden te meer om te kijken hoe je toch wat geld kunt besparen. Zo loont het volgens de onafhankelijke vergelijkingssite Independer om je tank in een buurgemeente vol te gooien.

Independer – Goedkoop tanken? Vind tankstation in de buurt

Ontwaak, u die slaapt, en sta op uit de doden, en Christus zal over u lichten. (Efeze 5:14 HSV)

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, Watchman_Ricky zei:

Radar Avro Tros – Zoveel kun je besparen als je tankt in een buurgemeente!

01032021%20tanken.jpg

De brandstofprijzen rijzen de pan uit. Reden te meer om te kijken hoe je toch wat geld kunt besparen. Zo loont het volgens de onafhankelijke vergelijkingssite Independer om je tank in een buurgemeente vol te gooien.

Independer – Goedkoop tanken? Vind tankstation in de buurt

Goede tip, maar ik vrees toch dat het voor mij heel wat minder autorijden gaat worden. Als je moet kiezen tussen eten en benzine, dan is de keus niet zao moeilijk.

Maar ja, dat is dan precies wat ze wilden, want op deze manier komen de klimaatplannen precies uit zoals ze hadden gedroomd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Sherlock zei:

Goede tip, maar ik vrees toch dat het voor mij heel wat minder autorijden gaat worden.

Maar ja, dat is dan precies wat ze wilden, want op deze manier komen de klimaatplannen precies uit zoals ze hadden gedroomd.

Op de website van Radar Avro Tros is er een artikel over warmtetransitie, dat gemeenten te weinig geld hebben om woningen van het gas af te halen. In dat artikel staat in de inleiding het volgende beschreven.

Om woningeigenaren te helpen hun huizen te isoleren en uiteindelijk van het aardgas af te gaan, hebben gemeenten veel te weinig budget, meldt NU.nl op basis van eigen onderzoek. Daardoor wordt het lastiger om anderhalf miljoen woningen te verduurzamen voor 2030, zoals is afgesproken in het Klimaatakkoord. Zo dreigen we langer afhankelijk te blijven van aardgas uit onder meer Rusland.

Uit de bovengenoemde beschrijving concludeer ik een pro-westerse doelstelling, om Rusland uit te sluiten. Dat Rusland geïsoleerd raakt en wordt afgezwakt is een tactiek om het Russische regime uit de weg te ruimen, en de weg te banen naar ÉÉN-Wereldregering. De oorlog in Rusland word m.i. gebruikt om The Great Reset te kunnen voltooien.

aangepast door Watchman_Ricky

Ontwaak, u die slaapt, en sta op uit de doden, en Christus zal over u lichten. (Efeze 5:14 HSV)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even en ik kan gaan fietsen.

Dit is niet lang meer vol te houden:

 

Tanken wordt dinsdag weer fors duurder als gevolg van de oorlog in Oekraïne. De gemiddelde adviesprijs voor een liter Euro95 (E10) gaat waarschijnlijk met meer dan 6 cent omhoog en zal dan uitkomen op meer dan 2,40 euro, meldt consumentencollectief UnitedConsumers. Bij enkele oliemaatschappijen wordt die zelfs 2,45 euro per liter.

Voor een liter diesel is de prijsstijging naar verwachting nog iets groter met gemiddeld 8 cent. De gemiddelde adviesprijs komt daar dan uit rond de 2,15 euro per liter. De prijzen aan de pomp stegen voor het weekend ook al flink, omdat de aardolie flink duurder is geworden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...