Ga naar inhoud

Rampweek op de beurs begonnen


Pieter65

Aanbevolen berichten

Er begint zo langzamerhand een behoorlijke paniek te ontstaan op de aandelenbeurzen. 

 

De oorlog in Oekraïne richt langzaam maar zeker ook een slagveld aan op de Europese beurzen. Door de oplopende olieprijs is de winst die de Amsterdamse AEX in een jaar tijd boekte maandagochtend volledig verdampt. Een mogelijke ban op Russische olie jaagt beleggers grote schrik aan. De vraag is wat de Europese Centrale Bank (ECB) deze week gaat doen nu een recessie dreigt.

De Aziatische beurzen begonnen de handelsweek met flinke verliezen.

Ik weet niet of jullie nog aandelen hebben, maar ik ben geneigd om de paar die ik heb ook te verkopen want ik zie het voorlopig niet beter worden.

Iemand met een goede tip over wat wijsheid is?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedenk je dat als de aandelen kelderen, dat het fiat-geld volgt.

Dus zet je geld om in fysiek goud/zilver wat je thuis in de spreekwoordelijke "sok" kan bewaren.

Edelmetaal in een bank kluis zal als eerste geconfisqueerd worden.

Het zijn gekke tijden.

Ik kan niet in een glazen-bol kijken maar ik denk dat we pas aan het begin van deze crisis zitten.

En als het WEF zijn zin krijgt dan weet je wat de verwachting is.

"You will own nothing, And you will be Happy"

 

image-fiatgeld.png

aangepast door NivKing
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, NivKing zei:

Bedenk je dat als de aandelen kelderen, dat het fiat-geld volgt.

Dus zet je geld om in fysiek goud/zilver wat je thuis in de spreekwoordelijke "sok" kan bewaren.

Edelmetaal in een bank kluis zal als eerste geconfisqueerd worden.

Het zijn gekke tijden.

Ik kan niet in een glazen-bol kijken maar ik denk dat we pas aan het begin van deze crisis zitten.

En als het WEF zijn zin krijgt dan weet je wat de verwachting is.

"You will own nothing, And you will be Happy"

image-fiatgeld.png

Dat is een heel mooi plaatje en laat precies zien dat inflatie niets anders is dan diefstal. Deze loopt tot 2013, ik vraag mij af wat er ondertussen nog van die vijf cent over is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, NivKing zei:

Dit is een ander grafiekje maar loopt tot 2018.

2018.jpg

Ik denk dat ze nu aansturen op een hyperinflatie omdat de schulden door overheden niet meer af te lossen zal zijn en als de rente gaat stijgen gaan ze helemaal onderuit.

Als er straks helemaal niets meer van je geld over is dan wordt het fiat geld geschrapt en komen ze met de CBDC.\

54 minuten geleden, Madeliefje zei:

Ik heb goud en ziveren munten gekocht.

De inflatie zag giga zijn.

Heel verstandig denk ik.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...