Ga naar inhoud

Hebben jullie gedoneerd aan giro 555?


Veritas

Aanbevolen berichten

Ik hoorde net dat er een waanzinnig bedrag van 63 miljoen euro is gedoneerd op giro 555. Daar zullen bepaalde mensen heel erg blij mee zijn, maar ik vraag mij af hoeveel er daadwerkelijk naar die vluchtelingen gaat.

Er doen al jaren en jaren geruchten de ronde dat er bij de 'goede doelen' zoveel aan de strijkstok blijft hangen dat er nauwelijks geld overblijft voor het werkelijke doel. En dan schiet giro 555 haar doel aardig voorbij.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Veritas zei:

Ik hoorde net dat er een waanzinnig bedrag van 63 miljoen euro is gedoneerd op giro 555. Daar zullen bepaalde mensen heel erg blij mee zijn, maar ik vraag mij af hoeveel er daadwerkelijk naar die vluchtelingen gaat.

Er doen al jaren en jaren geruchten de ronde dat er bij de 'goede doelen' zoveel aan de strijkstok blijft hangen dat er nauwelijks geld overblijft voor het werkelijke doel. En dan schiet giro 555 haar doel aardig voorbij.

Geen cent maar dan ook geen cent,zie het lijstje van de zelfverrijkers;walgelijk.

  • Like 1

Christus Vincit Christus Regnat Christus Imperat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorop gesteld, Ik vindt dat je je medemens moet helpen als je in de mogelijkheid verkeert.

Maar...... En als ik zeg "Maar" dan weet je al wat er gaat komen.

Iemand anders geld geven om iets goed voor een ander te doen werkt niet. (ervaring)

Als je "Echt" iets voor een ander wil betekenen moet je het zelf doen. Zelf een vrachtwagen huren, Zelf dat ding laden, Zelf naar de grens van Ukraine rijden.

Niemand anders gaat dat voor je doen.

Goede doelen zijn net als de staatsloterij.

Als ik 30 meloen te verdelen heb geef ik het ook aan mijn familie en niet aan een of andere sukkel die net 27,50 heeft neergelegd voor een kaartje.

En dan geef ik de notaris een meloentje om zijn bakkes te houden en geen haan die er naar kraait.

Zo werkt de "echte" wereld.

In mijn tijd dat ik "Stichtingen" automatiseerde heb ik van dichtbij kunnen zien hoe de geldstromen lopen en als je geluk hebt, als je een goed doel hebt wat daadwerkelijk iets van het geld op de bestemming laat komen, Is het maximaal 10%, ja 10%, dus van elk tientje komt slechts 1 euro aan bij de behoeftige partij.

Dus om jou vraag te beantwoorden.

Giro 555, en doneren., zou je Doneren aan Israëlische soldaten om Palestijnen dood te schieten?

Zo ongeloofwaardig vindt ik Giro 555.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden, NivKing zei:

Voorop gesteld, Ik vindt dat je je medemens moet helpen als je in de mogelijkheid verkeert.

Maar...... En als ik zeg "Maar" dan weet je al wat er gaat komen.

Iemand anders geld geven om iets goed voor een ander te doen werkt niet. (ervaring)

Als je "Echt" iets voor een ander wil betekenen moet je het zelf doen. Zelf een vrachtwagen huren, Zelf dat ding laden, Zelf naar de grens van Ukraine rijden.

Niemand anders gaat dat voor je doen.

Goede doelen zijn net als de staatsloterij.

Als ik 30 meloen te verdelen heb geef ik het ook aan mijn familie en niet aan een of andere sukkel die net 27,50 heeft neergelegd voor een kaartje.

En dan geef ik de notaris een meloentje om zijn bakkes te houden en geen haan die er naar kraait.

Zo werkt de "echte" wereld.

In mijn tijd dat ik "Stichtingen" automatiseerde heb ik van dichtbij kunnen zien hoe de geldstromen lopen en als je geluk hebt, als je een goed doel hebt wat daadwerkelijk iets van het geld op de bestemming laat komen, Is het maximaal 10%, ja 10%, dus van elk tientje komt slechts 1 euro aan bij de behoeftige partij.

Dus om jou vraag te beantwoorden.

Giro 555, en doneren., zou je Doneren aan Israëlische soldaten om Palestijnen dood te schieten?

Zo ongeloofwaardig vindt ik Giro 555.

Een ander bekend voorbeeld is The Clinton Foundation:

Clinton Foundation en Haïti, het gebied dat in 2010 werd getroffen door een zware aardbeving. Van de bijna 4 miljard dollar die werd opgehaald voor het rampgebied is slechts twee procent daadwerkelijk gebruikt voor hulpverlening.

https://www.latintimes.com/clinton-foundation-what-happened-39-billion-were-supposed-go-haiti-401841

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Of het de intentie is of niet, ik zie deze donatie actie als weer een beweging wat de burgers financieel verzwakt. We hebben al:

  • Prijsstijgingen van energiekosten (#energiearmoede)
  • Prijsstijgingen van brandstoffen
  • De massale spam voor (online) gokken & loterijen
  • Verduurzaming van onze woningen & vervoer
  • Algehele inflatie (heb je je zomervakantie al geboekt? :classic_cool:)

Zo is het lijstje vast nog wel langer te maken. En dan worden we ook nog verwacht om "extra" geld te geven aan oorlogsvluchtelingen of andere gerelateerde problemen.
Natuurlijk is een dergelijke donatie maar een spelden-prikje voor de gemiddelde burger, maar alles bij elkaar worden de burgers financieel steeds zwakker en dus ook steeds meer afhankelijk van instellingen & organisaties om te kunnen "leven".

Dat baart me zorgen!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...