Ga naar inhoud

Retourtje Kiev.


NivKing

Aanbevolen berichten

Ooit in een lang verleden ben ik mijn ICT carrière begonnen als UNIX techneut en was mijn eerste baantje voor Silicon Graphics.

Silicon Graphics maakte computers voor special effects. zoiets simpels als een text balkje onder in beeld tot aan Hollywood block-buster special effects.

Het bedrijf bestaat nu volgens mij niet meer maar destijds hielden ze in Europa kantoor in Maarsen.

Mijn eerste opdracht was gedetacheerd zitten bij de NOS.

Van dicht bij kon ik zien hoe al het nieuws gemanipuleerd wordt, Het was tenslotte mijn werk om de Silicon Graphics machines te beheren.

Vaak kwamen ze er niet uit omdat de redacteuren nou eenmaal geen techneuten zijn en vaak heb ik advies moeten geven over welke tools ze het beste kunnen gebruiken voor de gewenste effects.

Nu kwam ik dit reis verslag tegen op de pagina van Martin.

En het is zo herkenbaar.

Welke Oorlog?

https://threadreaderapp.com/thread/1500175827161554946.html

 

 

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden, NivKing zei:

Ooit in een lang verleden ben ik mijn ICT carrière begonnen als UNIX techneut en was mijn eerste baantje voor Silicon Graphics.

Silicon Graphics maakte computers voor special effects. zoiets simpels als een text balkje onder in beeld tot aan Hollywood block-buster special effects.

Het bedrijf bestaat nu volgens mij niet meer maar destijds hielden ze in Europa kantoor in Maarsen.

Mijn eerste opdracht was gedetacheerd zitten bij de NOS.

Van dicht bij kon ik zien hoe al het nieuws gemanipuleerd wordt, Het was tenslotte mijn werk om de Silicon Graphics machines te beheren.

Vaak kwamen ze er niet uit omdat de redacteuren nou eenmaal geen techneuten zijn en vaak heb ik advies moeten geven over welke tools ze het beste kunnen gebruiken voor de gewenste effects.

Nu kwam ik dit reis verslag tegen op de pagina van Martin.

En het is zo herkenbaar.

Welke Oorlog?

https://threadreaderapp.com/thread/1500175827161554946.html

Dit is pas een goed live verslag, we worden weer beetgenomen waar we bij staan.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op radio 1 werd er verrassend genoeg ook even aandacht aan gegeven. 

En zodra de NPO er aandacht aan geeft, moeten we op blijven letten :classic_happy: Wie weet is dit wel "controlled opposition" zoals Martin het vaak noemt.
Laten we hopen dat dit echte beelden & een eerlijk verhaal zijn!

aangepast door nirual
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...