Ga naar inhoud

Aan wie betaalt de belastingdienst de opgelegde boete?


Pieter65

Aanbevolen berichten

We leven toch wel in een krankzinnig land. Nu lees ik dat de belastingdienst een boete krijgt van bijna 4 miljoen euro.

De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) heeft de Belastingdienst een boete van 3,7 miljoen euro opgelegd omdat de fiscus jarenlang een illegale zwarte lijst hanteerde om mogelijke fraudeurs op te sporen. Het is de hoogste boete die de AP ooit heeft uitgedeeld.

Nu moet de belastingdienst die boete betalen. Maar, aan wie doen ze dat? En uiteindelijk betalen wij dus gewoon die boete. 

Niemand bij de belastingdienst wordt ook maar ergens voor aansprakelijk gesteld. Het zijn allemaal onzichtbare figuren en die betalen echt helemaal niets.

Je kunt bij de belastingdienst werken, alle wetten overtreden, en dan krijgt de organisatie een boete die de burger moet betalen en de daders gaan vrijuit.

Ze kregen eerder een boete bij de toeslagenaffaire en ook daar is helemaal niemand voor verantwoordelijk gesteld en ook daar hebben wij met zijn allen de boete van 2,7 miljoen euro betaald.

Schiet mij maar lek, maar in wat voor bananenrepubliek leven wij eigenlijk.

https://www.ad.nl/economie/belastingdienst-krijgt-recordboete-wegens-zwarte-lijst-voor-fraudeurs-levens-overhoop-gehaald~a72d6113/

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, Pieter65 zei:

We leven toch wel in een krankzinnig land. Nu lees ik dat de belastingdienst een boete krijgt van bijna 4 miljoen euro.

De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) heeft de Belastingdienst een boete van 3,7 miljoen euro opgelegd omdat de fiscus jarenlang een illegale zwarte lijst hanteerde om mogelijke fraudeurs op te sporen. Het is de hoogste boete die de AP ooit heeft uitgedeeld.

Nu moet de belastingdienst die boete betalen. Maar, aan wie doen ze dat? En uiteindelijk betalen wij dus gewoon die boete. 

Niemand bij de belastingdienst wordt ook maar ergens voor aansprakelijk gesteld. Het zijn allemaal onzichtbare figuren en die betalen echt helemaal niets.

Je kunt bij de belastingdienst werken, alle wetten overtreden, en dan krijgt de organisatie een boete die de burger moet betalen en de daders gaan vrijuit.

Ze kregen eerder een boete bij de toeslagenaffaire en ook daar is helemaal niemand voor verantwoordelijk gesteld en ook daar hebben wij met zijn allen de boete van 2,7 miljoen euro betaald.

Schiet mij maar lek, maar in wat voor bananenrepubliek leven wij eigenlijk.

https://www.ad.nl/economie/belastingdienst-krijgt-recordboete-wegens-zwarte-lijst-voor-fraudeurs-levens-overhoop-gehaald~a72d6113/

Zolang mensen in dit land op krankzinnige partijen blij ven stemmen  heb je dat soort gekkeheid.een zelf gekozen beleid dus niet zeuren.

Christus Vincit Christus Regnat Christus Imperat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Lichtzwaard zei:

Zolang mensen in dit land op krankzinnige partijen blij ven stemmen  heb je dat soort gekkeheid.een zelf gekozen beleid dus niet zeuren.

Noem mij één partij die dit zou willen veranderen. Ik denk niet dat er van alle politieke partijen ook maar eentje is die daadwerkelijk de belastingdienst zou willen aanpakken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, Sherlock zei:

Noem mij één partij die dit zou willen veranderen. Ik denk niet dat er van alle politieke partijen ook maar eentje is die daadwerkelijk de belastingdienst zou willen aanpakken. 

Die zijn er wel alleen ze moeten groter groeien en is daadwerkelijk de macht grijpen.

Christus Vincit Christus Regnat Christus Imperat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...