Ga naar inhoud

Wat als alle gelovigen er faliekant naast zitten?


Veritas

Aanbevolen berichten

Wat mij altijd opvalt bij gelovige mensen is dat deze er allemaal heilig van overtuigd zijn dat zij gelijk hebben. Ze gooien al dan niet met bijbel teksten en weten zeker dat zij met hun geloof uiteindelijk in de hemel terecht zullen komen.

Dat is prima, maar als je soms de tegenstellingen ziet hier op dit forum, dan is één ding zeker en dat is dat ze niet allemaal gelijk kunnen hebben. Dus, welke is fout en welke heeft het goed, of hebben ze het misschien allemaal fout?

De enige manier waarop ze dat zeker zullen weten is op het moment dat ze doodgaan. Tot die tijd kan je wel van alles geloven, maar er is niemand die iets met zekerheid weet.

En dan krijg je misschien wel een situatie zoals in de volgende video van Mr. Bean die hierin fungeert als de duivel Toby en mensen die in hel terecht gekomen zijn ontvangt.

Dan zegt hij iets leuks. 'Waar zijn de christenen? Deze kant op alsjeblieft want de Joden hadden gelijk'.

En daar sta je dan na een leven lang geloven.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Veritas zei:

De enige manier waarop ze dat zeker zullen weten is op het moment dat ze doodgaan. Tot die tijd kan je wel van alles geloven, maar er is niemand die iets met zekerheid weet.

Dan heb je er niets van begrepen;Geloof is gevoel maar ook en juist het gezonde verstand en de ratio zo ook het Mysterie wat een openbaar geheime nis is voor iedereen beschikbaar,de keuze is aan jou of wie dan ook.

Christus Vincit Christus Regnat Christus Imperat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, Lichtzwaard zei:

Dan heb je er niets van begrepen;Geloof is gevoel maar ook en juist het gezonde verstand en de ratio zo ook het Mysterie wat een openbaar geheime nis is voor iedereen beschikbaar,de keuze is aan jou of wie dan ook.

Behalve het stukje dat ik er niets van begrepen zou hebben begrijp ik niets van wat je schrijft.

Ik zet een duidelijke stelling neer en zeg dat jij en Fundamenteel bijvoorbeeld niet beiden gelijk kunnen hebben. Daar lijkt mij weinig tegen in te brengen, want jullie staan lijnrecht tegenover elkaar.

Als dat zo is, dan is er ook een kans dat jullie er beiden volkomen naast zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Veritas zei:

Behalve het stukje dat ik er niets van begrepen zou hebben begrijp ik niets van wat je schrijft.

Ik zet een duidelijke stelling neer en zeg dat jij en Fundamenteel bijvoorbeeld niet beiden gelijk kunnen hebben. Daar lijkt mij weinig tegen in te brengen, want jullie staan lijnrecht tegenover elkaar.

Als dat zo is, dan is er ook een kans dat jullie er beiden volkomen naast zitten.

De dwangmatige gek Fundamenteel doet geheel niet mee in deze,en het gaat ook niet om het gelijk daar hij al zo geen partij is zowel theologisch niet ook niet wat kerkleer betreft en Liturgie en kerkgeschiedenis .Daarom met deze gek is de discussie gesloten.

Christus Vincit Christus Regnat Christus Imperat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden, Lichtzwaard zei:

De dwangmatige gek Fundamenteel doet geheel niet mee in deze,en het gaat ook niet om het gelijk daar hij al zo geen partij is zowel theologisch niet ook niet wat kerkleer betreft en Liturgie en kerkgeschiedenis .Daarom met deze gek is de discussie gesloten.

Straks ontwikkel je een ocd van mij en daar geraak je niet zo evident van af, vraag het al mijn exen maar na. 

aangepast door Fundamenteel

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden, Veritas zei:

De enige manier waarop ze dat zeker zullen weten is op het moment dat ze doodgaan. Tot die tijd kan je wel van alles geloven, maar er is niemand die iets met zekerheid weet.

Daar is absoluut geen speld tussen te krijgen. Maar, wat als de twee kemphanen gezamenlijk aan de hemelpoort zouden verschijnen?

Zouden ze elkaar dan alsnog in de haren vliegen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Sherlock zei:

Daar is absoluut geen speld tussen te krijgen. Maar, wat als de twee kemphanen gezamenlijk aan de hemelpoort zouden verschijnen?

Zouden ze elkaar dan alsnog in de haren vliegen?

De Wet staat in ons DNA gecodeerd. Neem bijvoorbeeld de 10 geboden. Wie daar naar leeft is volgens mij beter af dan wanneer je deze principes verloochend. Al zou je rijk sterven door bv andermans goed te beheren, te liegen en bedriegen; wij weten instinctief dat zoiets moreel fout is. Enfin, in normale omstandigheden. Als een Romein aan een christen vroeg waar anderen zich onderduiken, dan was het uiteraard beter te liegen. 😄 

Van mij mag de hele wereld me hun waarheid opleggen, maar ik vind dat een ander ten allen tijden het recht moeten blijven hebben het “fout” te doen. Zolang daar geen dwang bij komt kijken. 

Veel mensen denken bijvoorbeeld dat ze bevoegd zijn iets af te dwingen omdat ze een meerderheid zijn, maar iemand die gelooft weet automatisch dat de meerderheid opgestoken is door een duistere macht die onze ganse aarde corrumpeerde. Die geven geen hol of we verdeeld staan als atheïst, protestant, baptist, moslim of Jood.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Fundamenteel zei:

Veel mensen denken bijvoorbeeld dat ze bevoegd zijn iets af te dwingen omdat ze een meerderheid zijn, maar iemand die gelooft weet automatisch dat de meerderheid opgestoken is door een duistere macht die onze ganse aarde corrumpeerde. Die geven geen hol of we verdeeld staan als atheïst, protestant, baptist, moslim of Jood.

En daar ben ik het wel helemaal mee eens. Iedereen moet in vrijheid kunnen denken, geloven en zeggen wat ze willen en niemand heeft het recht om een ander zijn of haar wil op te leggen.

De vraag is hoe we ooit die duistere machten kwijt raken, want die zijn machtig, heel machtig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Sherlock zei:

En daar ben ik het wel helemaal mee eens. Iedereen moet in vrijheid kunnen denken, geloven en zeggen wat ze willen en niemand heeft het recht om een ander zijn of haar wil op te leggen.

De vraag is hoe we ooit die duistere machten kwijt raken, want die zijn machtig, heel machtig.

Wij gaan daar niets aan veranderen.  Het is voorschreven wat ons te wachten staat.

Vaak worden mensen zo opgejut dat ze veranderingen zelf beginnen aanvragen. wie de gevolgen daarvan op termijn overziet en durft benoemen is er aan voor de moeite. Wanneer we het dan eindelijk als collectief in zien is het te laat en vangt 1 of andere ideologie de groepsgeest opnieuw om van punt B naar C te gaan. In een herhalende lus...

Wij nemen niets mee naar het hiernamaals behalve waar wij ons geestelijk naartoe richtte, noeme het geloven. Als ik het bij het foute einde had, weet ik resoluut dat ik nog beter af ben dan mijn realiteitsbeeld en verontwaardigden uit te selecteren op een massa die onder invloed van het beeld staat.

 

 

 

 

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...