Ga naar inhoud

Waarom moeten mensen altijd een God hebben?


Veritas

Aanbevolen berichten

Op 21-7-2022 om 01:30, Fundamenteel zei:

Nochtans is er altijd wel iets aan de hand en is het door geloof we daar rechtstaand door komen. Wie zijn heil in de politiek zoekt komt daar bedrogen in uit. Waarom hebben mensen een beeldscherm nodig om politieke meningen in te lepelen, ze in koor te repeteren en over elkaar af te dwingen? Geen enkele gelovige dwong mij ooit iets op behalve bestaansrecht, maar de democratie heeft me wel heel vaak meegetrokken in beleid waar ik hard voor mijn standpunt moest vechten om te blijven staan. De Bijbel is gewoon een betere wetgever dan de democratie, veel veiliger voor lijf en ziel. Deze democratie heeft staat en kerk gescheiden, maar alles wat ze overnam is nu in verval na het kind met badwater weg te gooien. De volgende generatie is overgeleverd aan technocraten en onder invloed van hun beeldschermen die de nieuwe normen inlepelt om uit te beelden over elkaar en ongelukkige zielen die niet mee met “de tijd” zijn. 

Het zou ons terug beschaafder maken wat schaamte en vrees voor God onze Schepper te tonen als samenleving.

Hele wijze woorden. De bijbel is alleen te begrijpen als je je ervoor openstelt en toegeeft dat je God nodig hebt om volwaardig mens te kunnen worden. Wie dat niet doet kan de bijbel en God niet op waarde schatten. Het is juist niet het wegschuiven van verantwoordelijkheid. Het is verantwoordelijkheid nemen door je plek te kennen op aarde en te vertrouwen op het feit dat God nog steeds de touwtjes in handen heeft en ook houdt. 
 

Dit soort discussies zijn eigenlijk alleen mogelijk als je geest is aangeraakt door God. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, De Teruggetrokkene zei:

Hele wijze woorden. De bijbel is alleen te begrijpen als je je ervoor openstelt en toegeeft dat je God nodig hebt om volwaardig mens te kunnen worden. Wie dat niet doet kan de bijbel en God niet op waarde schatten. Het is juist niet het wegschuiven van verantwoordelijkheid. Het is verantwoordelijkheid nemen door je plek te kennen op aarde en te vertrouwen op het feit dat God nog steeds de touwtjes in handen heeft en ook houdt. 
 

Dit soort discussies zijn eigenlijk alleen mogelijk als je geest is aangeraakt door God. 

Als dat zo is dan zal ik mij er niet mee bemoeien en meer concentreren op aardse zaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...