Ga naar inhoud

Nieuwe financiële crisis op komst


Sherlock

Aanbevolen berichten

Ik ben geen financieel expert, maar ik heb wel ogen in mijn hoofd en overal zie ik tekenen dat het financiële systeem met kunst en vliegwerk bij elkaar wordt gehouden.

We hadden de afgelopen week een gigantisch grote crisis in de Britse obligatiemarkt waarbij de centrale bank snel moest ingrijpen omdat we anders een echte crisis gehad zouden. Vooral de pensioenfondsen daar hebben enorme klappen gehad en werden door Blackrock op een gegeven moment helemaal afgesloten van het financiële systeem.

Dat had dan weer alles te maken met het gebruikelijke gokken en dat dan weer indekken door middel van derivaten.

Het is natuurlijk niet alleen Engeland, want ook bij ons komen er straks problemen.

De situatie loopt overal volledig uit de hand en ik durf te wedden dat we tussen nu een een jaar wederom te maken krijgen met een grote financiële crisis, waarschijnlijk vele malen groter dan tijdens de vorige crisis.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Sherlock zei:

Ik ben geen financieel expert, maar ik heb wel ogen in mijn hoofd en overal zie ik tekenen dat het financiële systeem met kunst en vliegwerk bij elkaar wordt gehouden.

We hadden de afgelopen week een gigantisch grote crisis in de Britse obligatiemarkt waarbij de centrale bank snel moest ingrijpen omdat we anders een echte crisis gehad zouden. Vooral de pensioenfondsen daar hebben enorme klappen gehad en werden door Blackrock op een gegeven moment helemaal afgesloten van het financiële systeem.

Dat had dan weer alles te maken met het gebruikelijke gokken en dat dan weer indekken door middel van derivaten.

Het is natuurlijk niet alleen Engeland, want ook bij ons komen er straks problemen.

De situatie loopt overal volledig uit de hand en ik durf te wedden dat we tussen nu een een jaar wederom te maken krijgen met een grote financiële crisis, waarschijnlijk vele malen groter dan tijdens de vorige crisis.

Een zInnig bericht en hier gaat het uiteindelijk allemaal om. De oorzaken voor de crisis in 2008 zijn nooit opgelost en zijn al die tijd in de achtergrond gewoon doorgegaan. We zullen daarom de komende jaren van crisis in crisis terecht komen en dat hebben we de afgelopen Corona jaren ook al gezien. Allemaal gerelateerd aan het wankelende economische systeem. Een wonder dat de boel nog niet is ingestort.

Hopelijk blijft het nog een tijdje goed gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden, Sherlock zei:

Ik denk dat we weinig keus hebben. Ik had trouwens nooit gedacht dat het allemaal zo snel zou gaan.

Ik vind het ook snel gaan. Maar aan de andere kant, nu ik het bredere plaatje zie is de situatie al jaren kritiek en eigenlijk een wonder dat de economie niet al 20 jaar geleden compleet is ingestort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, Pieter65 zei:

Hoe denk jij dat het nu verder gaat?

Dat is lastig te zeggen. Volgens mij sleept deze economische crisis dus al een tijdje voort en zijn daar de krediet crisis en de dotcomcrisis uit voortgekomen om er een paar te noemen. In 2015 hadden bedrijven die iets met olie deden het ook lastig. Op de achtergrond gaat het allemaal om die olie en de gevolgen voor de economie: schulden die nooit meer kunnen worden terug betaald. Er wordt dan een bepaald verhaaltje omheen verzonnen zoals een dotcom bubbel die gebarsten is maar dat is niet het achterliggende probleem.

ik verwacht een hoop chaos zolang we qua economie de overgang maken naar een economie die niet meer per se groeit. Een Verenigde Staten van Europa, minder welvaart maar ook weer niet straatarm, vooral andere verdienmodellen en heel veel aandacht op energiegebruik. Helaas een overheid die zich veel meer met je bemoeit. Vliegen zal op den duur niet meer voor de normale burger zijn weggelegd en onnodig gebruik van een auto ook niet. Veel meer thuiswerken.

Een soort koude oorlog met kerndreiging op de achtergrond, wie weet ook nog VS en China. Digitale en financiële oorlog. Geld dat weer gedekt wordt door goud en misschien ook olie. Kunstmatige intelligentie die bepaalt hoeveel middelen je mag gebruiken.

Helaas veel minder vrijheid en veel meer controle.

Op den duur (50 jaar) een mooiere wereld waar niet alles om consumptie draait.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...