Ga naar inhoud

Hoe tolerant zijn wij werkelijk?


Sherlock

Aanbevolen berichten

Met de mond zijn wij allemaal heel tolerant en zijn het roerend met elkaar eens dat mensen die een andere geaardheid hebben niet gediscrimineerd mogen worden.

Wij zwaaien als het nodig met regenboogvlaggen en belijden luidkeels dat wij heel tolerant zijn.

Maar, stel je bent een overtuigend katholiek en je ziet de volgende scene op straat.

Zou jij zeggen: O ja ik ben tolerant dus ik vind alle soorten liefde mooi, of zou je toch geschokt zijn en denken: Dit kan niet!.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, Sherlock zei:

Met de mond zijn wij allemaal heel tolerant en zijn het roerend met elkaar eens dat mensen die een andere geaardheid hebben niet gediscrimineerd mogen worden.

Wij zwaaien als het nodig met regenboogvlaggen en belijden luidkeels dat wij heel tolerant zijn.

Maar, stel je bent een overtuigend katholiek en je ziet de volgende scene op straat.

Zou jij zeggen: O ja ik ben tolerant dus ik vind alle soorten liefde mooi, of zou je toch geschokt zijn en denken: Dit kan niet!.

Ik krijg zo langzamerhand het gevoel dat alles wat normen en waarden vertegenwoordigd onderuit geschoffeld moet worden.

Er zijn van die dingen die ik simpelweg niet vind kunnen en daar is bovenstaande één van. Al was het alleen maar uit respect voor die miljoenen gelovigen voor wie de kerk nog een bepaalde betekenis heeft.

Als je verliefd wordt op iemand, daar kan je niet aan doen, maar dat kan bepaalde consequenties. De katholieke kerk als instituut heeft nu eenmaal regels en als je daar niet aan wilt houden, verlaat dan die kerk.

Dan heeft totaal niets te maken met tolerantie, maar wel met respect. Wat dat betreft begrijp ik moslims ook heel goed als die boos worden wanneer de spot wordt gedreven met hun godsdienst of de profeet.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is nog een leuk voorbeeld over hoe tolerant wij zijn.

Het filmpje is opgenomen in Zweden en er wordt aan het publiek gevraagd of ze een vluchteling in huis zouden opnemen.

Ze zeggen allemaal "ja" totdat Ali aan hen wordt voorgesteld. Dan hebben ze opeens allemaal geen plaats.

Wat een stel hypocrieten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...