Ga naar inhoud

Worden wij voorbereid op een zware coronawinter?


Sherlock

Aanbevolen berichten

Ligt het het aan mij of bevinden wij ons in een positie die je het beste kunt omschrijven als stilte voor de storm?

De deskundigen zeggen dat we een "relatief rustige" zomer tegemoet gaan, maar dat we niet kunnen uitsluiten dat het coronavirus na de zomer opnieuw om zich heen zal grijpen.

Dan krijgen nu al bij voorbaat de vakantiegangers de schuld, want die gaan in het buitenland het coronavirus oplopen en dit verspreiden.

En dan zeggen dat er een "kwetsbaar evenwicht" is en dat de onbezorgdheid van 2020 voorbij is.

Dat klinkt mij allemaal nogal dreigend in de oren. Zo van: Geniet nog maar even van de zomer want over een paar maanden hebben we weer lockdowns, mondkapjes, griepprikken, coronaboosterprikken en allemaal gevaarlijke varianten.

We hadden eerst het coronavirus. Die was heel besmettelijk en heel gevaarlijk.

Toen kregen we de Britse variant. Die was nog veel besmettelijker dan het gewone coronavirus en ook heel gevaarlijk, want code zwart werd verwacht.

Toen kregen we de Indiase variant. Die was nog veel besmettelijker van de Britse variant en uiteraard ook heel gevaarlijk.

Toen werd de naam van de Indiase variant opeens de Deltavariant.

Toevallig zat ik vanmorgen in een Telegraaf te bladeren en die beweert dat er nu een Deltavariant Plus is. En ja je raadt het al, die is nog veel besmettelijker dan de Deltavariant die al veel besmettelijker was dan de Britse variant die al veel besmettelijker was dan het gewone coronavirus.

Soms verbaas ik mij erover dat er nog steeds mensen levend worden aangetroffen in dit land.

https://www.nu.nl/coronavirus/6142518/rivm-zomer-wordt-relatief-rustig-maar-reisgedrag-bepalend-voor-najaar.html

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik denk dat we teruggaan naar zo'n beetje de oude situatie, en dit keer word het erger, want we krijgen straks dat hele verhaal van "we hebben de ernst van het probleem onderschat" enzovoort. Dus dan maar veel strengere maatregelen. Hopeloos allemaal.

Vragen over het forum? Zie de Help-pagina.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...