Ga naar inhoud

Bijltjesdag voor ondernemers


Pieter65

Aanbevolen berichten

 

Iets wat de meesten alweer lang zijn vergeten.

Tienduizenden ondernemers hebben uitstel gekregen voor het betalen van belasting tijdens de coronapandemie. Geen kwijtschelding, maar uitstel.

Nu hangt dat als een zwaard van Damocles boven hun hooft. Zal mij benieuwen hoeveel er straks onderuit gaan. Heel veel zijn horeca ondernemers en dergelijke:

Zo’n 64.000 ondernemers hebben nog geen cent afbetaald van de belastingschuld die ze in coronatijd hebben opgebouwd. De vrees is dat dit tot een golf aan faillissementen en bedrijfsbeëindigingen zal leiden.

Vanaf vandaag valt bij tienduizenden ondernemers in het mkb weer de blauwe envelop van de Belastingdienst op de mat. Daarin staat de mededeling dat de ondernemers nu echt moeten beginnen met afbetalen van de belastingschuld die ze hebben opgebouwd tijdens en na de coronapandemie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden, Flieko zei:

Ik kwam dit artikel van de stentor tegen maar kan het niet lezen. (Is voor abonnees)  Ze zeggen dat 500 horeca ondernemers per maand stoppen. 

https://www.destentor.nl/apeldoorn/elke-maand-stoppen-500-horeca-ondernemers-het-verdriet-is-enorm~a2c9abb0/

Ik geloof dat wel, want de lasten worden simpelweg te groot. Ik heb vroeger jarenlang gewerkt als crisisoplosser voor bedrijven in de problemen en een groot aantal daarvan kwam altijd uit de horeca. 

Die hebben het ook zonder coronacrisis en dergelijke vaak al moeilijk om het hoofd boven water te houden en als ze eenmaal in achterstand situaties terecht komen, dan komen ze daar bijna niet meer uit. Ook draaien ze vaak op constructies waarbij ze hoofdelijk aansprakelijk zijn, dus als een horeca ondernemer onderuit gaat dan heeft dat vaak hele grote gevolgen, ook voor het privéleven. Daar komt nog eens bij dat veel horeca ondernemers geen echte ondernemers zijn, maar vaak enthousiaste mensen die jarenlang voor een baas hebben gewerkt en altijd hebben gedroomd van een eigen zaak.

Ik vind het in en in triest dat de overheid, waar het geld letterlijk tegen de plinten klotst, niet gewoon een streep kan halen door die hele coronageschiedenis. Wat ze gedaan hebben is niet om ondernemers te helpen, maar zorgen voor veel extra stress en uitstel van executie.

 

aangepast door Sherlock
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...