Ga naar inhoud

Hoe een relatie redden


Aanbevolen berichten

4 minuten geleden, De Teruggetrokkene zei:

Dus je had altijd wel in de gaten dat ze niet eerlijk was

Neen. En wellicht weet ik niet eens alles...

Maar het is wel allemaal goed geweest om mezelf te sterken. Nooit kijk ik nog op dezelfde manier naar een vrouw... Zeer defensief nu.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Fundamenteel zei:

Neen. En wellicht weet ik niet eens alles...

Maar het is wel allemaal goed geweest om mezelf te sterken. Nooit kijk ik nog op dezelfde manier naar een vrouw... Zeer defensief nu.

Als ik je een advies mag geven..... kijk gewoon realistisch naar vrouwen. Als je dat bij deze had gedaan dan had je veel eerder ontdekt dat ze niet deugt. Ik ben niet heel goed van vertrouwen maar heb ooit een relatie gehad met een meid die super eerlijk was. Nooit enig wantrouwen gehad. Bij andere vrouwen kreeg ik dat soms wel. Dan bleek later ook altijd dat ze niet eerlijk waren. Ik ken nog wel meer vrouwen die gewoon okee zijn en geen leugenaars. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, De Teruggetrokkene zei:

Als ik je een advies mag geven..... kijk gewoon realistisch naar vrouwen. Als je dat bij deze had gedaan dan had je veel eerder ontdekt dat ze niet deugt. Ik ben niet heel goed van vertrouwen maar heb ooit een relatie gehad met een meid die super eerlijk was. Nooit enig wantrouwen gehad. Bij andere vrouwen kreeg ik dat soms wel. Dan bleek later ook altijd dat ze niet eerlijk waren. Ik ken nog wel meer vrouwen die gewoon okee zijn en geen leugenaars. 

Ze deugt wel...

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Fundamenteel zei:

Een mens is meer dan zijn/haar zondes...

Dat klopt maar het klopt totaal niet met de dingen die je zegt. Volgens mij wil je je verhaal kwijt. Dat kan ik begrijpen, maar wat schiet je er mee op als je alleen zalvende reacties aanvaard. Ik zal me er verder niet meer mee bemoeien want ik ben nogal direct. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, De Teruggetrokkene zei:

Dat klopt maar het klopt totaal niet met de dingen die je zegt. Volgens mij wil je je verhaal kwijt. Dat kan ik begrijpen, maar wat schiet je er mee op als je alleen zalvende reacties aanvaard. Ik zal me er verder niet meer mee bemoeien want ik ben nogal direct. 

Ik aanvaard de jouwe ook hoor. 😉

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie tegenstellingen in de dingen die je zegt. K snap dat het moeilijk is om onder ogen te zien dat je met een oneerlijk iemand te maken hebt. Tegelijkertijd zeg je toch zelf meerdere keren dat ze niet eerlijk is en het ook nog op jou afschuift. Ze manipuleert dus ook nog. Nergens blijkt dat ze voornemens is om haar zonden af te zweren. Als dat wel zo zou zijn dan zou er ook hoop zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In scherven lag mijn hart, ooit heel en fijn, Verloren deel, nu zoekend, zo alleen. Een reserve, gekwetst, voelt niet als mijn, Naar compleetheid, ooit weer, kijk ik alleen

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik begin nooit, maar ook echt nooit meer een relatie.

Wat een dramaqueen het mij kan maken, wat voor miezerig ventje ik geworden ben  ...

Het is tijd mezelf te redden en los te laten. Alleen is dit wel de ergste pijn die ik ooit meemaakte. Mijn leven ligt in duigen, blijf alleen achter, weet niet waar naartoe....

Ik hoop dat het beter wordt,  maar het zal even elke dag slechter gaan.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Antoon zei:

Mijn advies Fundamenteel aan iedereen is.. "Wees een vriend van jezelf" valt ook niet altijd mee. probeer het jezelf zo aangenaam mogelijk te maken, eet lekker, ga goed gekleed, probeer hobbys uit enz.

Ja zelfdestructie is echter gemakkelijker... alcohol is een zware strijd nu... Maar ik ga het mijn alles geven en proberen te herstellen.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrouwen zijn raar...

Maar we blijven wel weer samen... Ze kan zeer overtuigend haar punt overbrengen.  Ik heb het gewoon ontvangen en kei hard terug gegeven.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, De Teruggetrokkene zei:

Wil je zo wel doorgaan? Het verloopt allemaal zo grillig.... soms is even de pijn aanvaarden beter dan steeds de pijn opnieuw beleven. Als ik terugkijk op mijn eigen relaties dan vind het nu prima dat het voorbij is. 

Ja ik vind dat een goede geestelijke training. Ze gewoon laten doen, mezelf terwijl opbouwen en los van haar leren leven. Sowieso ben ik er niet aan toe een leven zonder haar te visualiseren. Het is beter haar deze midlife crisis te gunnen dan mezelf voor de kop te slagen zo'n parel uit mijn handen te laten glippen.

Liefde is irrationeel.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil toch even terugkomen op wat ik net zei. Misschien heb ik het teveel vanuit mijn eigen perspectief bekeken. 
 

Mijn beleving van de liefde met een vrouw is niet erg normaal. Ik heb een soort van bindingsangst of verlatingsangst. Een relatie werkte bij mij altijd zeer beklemmend. De oorzaak is me inmiddels bekend en alleen zijn is voor mij een betere manier van leven. Gelukkig heb ik tegenwoordig geen last meer van eenzaamheid. 
 

Misschien kan ik jouw liefde voor je vrouw beter vergelijken met mijn liefde voor mijn kind. Dat voelt niet beklemmend. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, De Teruggetrokkene zei:

Ik wil toch even terugkomen op wat ik net zei. Misschien heb ik het teveel vanuit mijn eigen perspectief bekeken. 
 

Mijn beleving van de liefde met een vrouw is niet erg normaal. Ik heb een soort van bindingsangst of verlatingsangst. Een relatie werkte bij mij altijd zeer beklemmend. De oorzaak is me inmiddels bekend en alleen zijn is voor mij een betere manier van leven. Gelukkig heb ik tegenwoordig geen last meer van eenzaamheid. 
 

Misschien kan ik jouw liefde voor je vrouw beter vergelijken met mijn liefde voor mijn kind. Dat voelt niet beklemmend. 

Vrouwen die traditionele normen en waarden eren zijn ook een zeldzaamheid geworden. Het is den geest van Jezabel zeg ik u.

Mijn liefde voor haar is gewoon onvoorwaardelijk en soms moet ge door vuur gaan. In onze eerste jaren was ik een wildebras en huilde ze zichzelf in slaap door mij. Nu was dat andersom en herpak me gewoon om tijd zijn werk te laten doen.

Eerst had ik ook bindingsangst, en ze wierp zich nochtans aan mijn voeten en deed er alles aan om mij tot inkeer te brengen.  Maar als dat allemaal bereikt was, was de uitdaging er af denk ik. Van vuur naar ijs. Hoewel het laatste gesprek een inferno ontketende 🙂 De hele buurt herinnert aan mijn troetelnaam mehehe.

I'm a sucker for love...

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-10-2023 om 23:39, De Teruggetrokkene zei:

Wordt wel aantrekkelijk dan...... 

Maar beter niet uitvoeren joh, al snap ik de gedachte helemaal. Denk aan wat je Vader er van zou vinden. 

Ik ben christen af he. Gelover altijd. Volger is wat anders. Geloven is makkelijk, volgen doet niemand. Ik ga daar dan ook niet verder hypocriet in zijn of trachten te volgen. Blijft ze? Goed! Gaat ze weg? Even goed. Kheb geen vrouw meer nodig zoals me geleerd is. Alleen was ik nu veel anders en wellicht beter lol.

Een vrouw is zondiger dan de wereld

 

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...