Ga naar inhoud

Hoe een relatie redden


Aanbevolen berichten

8 minuten geleden, De Teruggetrokkene zei:

Dit snap ik niet helemaal. Ben je geen christen meer of begrijp ik het verkeerd? Ik dacht dat je er altijd zo mee bezig was. 

Neen geen christen meer. Te moeilijk. 🙂

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-4-2023 om 20:52, Joshua zei:

Zo of zo is de situatie schadelijk. Zo of zo heb je pijn en ga je pijn leiden. Dat staat vast, tenzij zij (het probleem) haar gedrag gaat verbeteren. 

Samen uitgaan op vakantie kan helpen om haar afleiding te geven van de levenstijl waar ze nu inzit. Of een pauze. Zo niet, dan moet er wat gebeuren.

Jij hebt ook waarde. 

Dat is heel naar, maar als iemand die zelf suicidaal en flink van de kaart is geweest kan ik met zekerheid zeggen: het is niet het einde. Het is een reis, mits je deze weg met God loopt en je niet laat verleiden domme dingen te gaan doen. Grijp zijn hand stevig vast en vraag wat je met deze situatie aan moet en loop het samen met God. 

Als mede Christen kan ik dit zeggen, anders niet: de duivel werkt door mensen heen. Ik weet dat jij best sterk in het geloof staat, maar je staat onder aanval. Haar overtuigingen en het gedrag dat daaruit volgt maakt jou kapot. Het gebeurd ons allemaal op verschillende manieren.

Niet betweterig bedoelt maar ik wil niet dat je mentaal helemaal stuk gaat aan deze situatie, waarbij jij onvoorbereid eindigd zonder haar. Observeer heel goed: is dit iemand waarmee je (op dit moment) kunt samenleven of omgaan? Of is het tijd om even heel serieus te overwegen/voor te bereiden op het stellen van grenzen? 

Als zij zoveel van jou houdt en ze weet dat jij niet meer in de picture bent zolang zij loopt te rotzooien, dan gaat ze je missen. 

Mischien komt het wel goed🙂 maar ze moet wel jou grenzen weten.

Het is natuurlijk ook mede en wellicht meer mijn schuld.

Maar ik trek het me allemaal niet meer aan. Alles kan en mag gebeuren nu.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, De Teruggetrokkene zei:

Maar sinds kort dan? Je gooit wel iets weg joh. En waarom moeilijk. Het leven is sowieso moeilijk of je nou christen bent of niet. 

Jep sinds kort. De zonde is gewoon te aanwezig en het verzet is te zwaar geworden. Ik zal altijd geloven, maar ik ben een slechte volger.

Ik denk dat alles redelijk snel zal ontsporen nu. Maar ik hou me nog wel sterk om alles gedaan te hebben om de relatie te herstellen.

Gisteren was er ruzie en echt voor iets stom. Waarom kan ik niet om met kleine veranderingen? Waarom heeft dit zoveel invloed op mij?

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, De Teruggetrokkene zei:

Met deze keuze zal het verderf je juist meer in zijn greep krijgen. Ik begrijp het niet en ik vind het onverstandig wat je doet. 

Zelfvernietiging is een menselijk trekje dat een psychologische afkomst heeft. Het is niet altijd te begrijpen...

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Fundamenteel zei:

Zelfvernietiging is een menselijk trekje dat een psychologische afkomst heeft. Het is niet altijd te begrijpen...

Nou ja, dit is natuurlijk net doen alsof je er zelf geen keuze in hebt. Je gaat toch niet het meest waardevolle dat je bezit wegflikkeren voor een vrouw. Denk na man. Even de pijn aanvaarden nu en daarna kom je er beter uit. Dat is de boodschap. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, De Teruggetrokkene zei:

Nou ja, dit is natuurlijk net doen alsof je er zelf geen keuze in hebt. Je gaat toch niet het meest waardevolle dat je bezit wegflikkeren voor een vrouw. Denk na man. Even de pijn aanvaarden nu en daarna kom je er beter uit. Dat is de boodschap. 

Ik doe dat niet alleen voor mijn vrouw. Het is gewoon een eindeloze strijd.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden, De Teruggetrokkene zei:

Je bent niet eerlijk naar jezelf, naar God en naar je vrouw. Ik heb mijn zegje erover gedaan en zal nu zwijgen. 

Liever oneerlijk en heel, dan eerlijk en gebroken. Niets zo labiel als een gebroken hart...

Ik moet echt van ver komen nu om haar hart terug te veroveren. Een conservatieve christen is het laatste waarop ze wacht, ze zoekt net het omgekeerde op.

Het speelde al in Eden toen Adam zijn vrouw en niet God volgde. Het is wat het is.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk is het een drama maar Bastiaan heeft geen empathisch vermogen dus die begrijpt dat niet. Die weet alleen nog hoe het voelt om als kind gepest te worden. Daarna heeft hij waarschijnlijk zijn geweten dichtgeschroeid en is dader geworden. Nu ik het gezicht er bij heb lach ik me helemaal een bult 😂🤣

aangepast door De Teruggetrokkene
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Fundamenteel zei:

Tjah het is ook een drama he... Liefde maakt irrationeel.

De vraag is m.i. of dit echt 'liefde' is of een destructieve fixatie/obsessie gebaseerd op hormonen. Liefde zou goed moeten voelen, niet als iets waar je aan kapot gaat. 

ܐܠܐ ܢܦܫܗ ܤܪܩ ܘܕܡܘܬܐ ܕܥܒܕܐ ܢܤܒ ܘܗܘܐ ܒܕܡܘܬܐ ܕܒܢܝܢܫܐ ܘܒܐܤܟܡܐ ܐܫܬܟܚ ܐܝܟ ܒܪܢܫܐ ܀

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een relatie verloopt niet altijd even soepel he. Maar we voelen ons alleszins niet beter zonder elkaar. Mijn plaatje was gemaakt in mijn hoofd, en dat heb ik nu moeten bijstellen. Liefde is ook vrij, je kan dat niet afdwingen of opeisen. Als ik conservatief ben en zij progressief, dan is er een compromis nodig om beide elkaar opnieuw te vinden. Dat compromis bereiken, verloopt echter niet over rozenblaadjes.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, De Teruggetrokkene zei:

Tuurlijk is het een drama maar Bastiaan heeft geen empathisch vermogen dus die begrijpt dat niet. Die weet alleen nog hoe het voelt om als kind gepest te worden. Daarna heeft hij waarschijnlijk zijn geweten dichtgeschroeid en is dader geworden. Nu ik het gezicht er bij heb lach ik me helemaal een bult 😂🤣

Je geeft weer een mooi kijkje in je eigen psyche met deze projectie. Is het trouwens niet vermoeiend om op de ene computer je stukje tekst te typen en dan op de andere computer onder je alias Joshua je eigen comment te liken? Hoe doe je dat toch zo snel? Ik vind het echt knap van je! 👏

aangepast door Choppy

ܐܠܐ ܢܦܫܗ ܤܪܩ ܘܕܡܘܬܐ ܕܥܒܕܐ ܢܤܒ ܘܗܘܐ ܒܕܡܘܬܐ ܕܒܢܝܢܫܐ ܘܒܐܤܟܡܐ ܐܫܬܟܚ ܐܝܟ ܒܪܢܫܐ ܀

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Choppy zei:

Je geeft weer een mooi kijkje in je eigen psyche met deze projectie. Is het trouwens niet vermoeiend om met je ene computer je stukje tekst te typen en dan op je andere computer onder je alias Joshua je eigen comment te liken? Hoe doe je dat toch zo snel? Ik vind het echt knap van je! 👏

Bastiaan Brouwer, je moet eens wat origineels verzinnen joh. Elke keer dat je op je nummer wordt gezet begin je weer over projectie. Dit doen alle narcisten. Ze denken dat ze heel bijzonder zijn maar zijn zooo leeg en oninteressant. Geef nou eens 1 voorbeeld van een positieve bijdrage van jezelf hier of op Geloofsleven. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...