Ga naar inhoud

Hoe een relatie redden


Aanbevolen berichten

Tjah Ik denk wel dat ik het ga eindigen. Niet dat ik me minderwaardig tegenover haar voel, maar wel voel dat ik niet meer zoveel beteken voor haar. Ze zoekt wel vaak bevestiging langs mijn kant, maar als ik mijn gevoelens repliceer, dan wordt ze boos of kan ze verwijtend en zelfs vernederend uit de hoek komen. Ze vindt dan dat ik verwijt, maar ik lucht gewoon mijn hart. En communicatie voor iemand als mij vereist zwaar denkwerk omdat ik het gewoon ronduit zeg. Dat moet ik dan overanalyseren om het wat te verbloemen en dan noemt ze me gewoon een callimero. Ja dan sta je daar...

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voel me echt heel slecht. Ze is gisterenavond weer vertrokken en ik heb het beëindigd. Ik word gek van de gedachte haar kwijt aan een ander te zijn.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vod in dialect is iemand met weinig karakter die alles over zich heen laat komen.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden, De Teruggetrokkene zei:

Welk dialect is dat dan? Je komt qua spraak op mij over als Belg. Klopt dat?

Ja Antwerps.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...
  • 2 maanden later...

Dank iedereen. Het is de wijste levensles tot heden. Ik heb leren loslaten en dat loslaten verooraakte een aantrekkingskracht. We zijn nog samen, maar ik dien nu een hoger plan en geef mijn relatie nog 20% tijd. Die ruimte is ook even nodig om weer op onze plooi te komen na alles.

Ik weet niet of ik haar nog als de vrouw van mijn leven zie. Ergernissen stapelen zich op. Tijd zal ons leren. Ik heb wel perspectief voor de toekomst, maar zij is daar maar een schim in geworden.

Een persoon in je hoofd bouwen op basis van wat ze u allemaal zeggen? Doe dat nooit. 😄

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Fundamenteel zei:

Ik weet niet of ik haar nog als de vrouw van mijn leven zie. Ergernissen stapelen zich op. Tijd zal ons leren. Ik heb wel perspectief voor de toekomst, maar zij is daar maar een schim in geworden.

Het is geen nieuws  wat je schrijft, het is algemeen, in de de schrift staat ergens dat de vrouw een zwakker vat is waar rekening mee moet worden gehouden, ik kamp ook met problemen en probeer onredelijkheid te verdragen, alhoewel wanneer is het onredelijk, onze perceptie als man is anders, voor een vrouw kan het redelijk zijn en wij beschouwen het - wat het ook kan zijn - als een ergernis.

aangepast door Antoon
spelfout
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, Antoon zei:

Het is geen nieuws  wat je schrijft, het is algemeen, in de de schrift staat ergens dat de vrouw een zwakker vat is waar rekening mee moet worden gehouden, ik kamp ook met problemen en probeer onredelijkheid te verdragen, alhoewel wanneer is het onredelijk, onze perceptie als man is anders, voor een vrouw kan het redelijk zijn en wij beschouwen het - wat het ook kan zijn - als een ergernis.

Het is onredelijk wanneer de afspraken aan elkaar niet meer gerespecteerd worden, denk ik. Zeker als je lang samen bent, verwacht je wel dat een afspraak gerespecteerd wordt. Je kan overeen komen om een open relatie aan te gaan bv, maar als afspraken geschonden worden is dat wel bedrog. Natuurlijk zijn mensen geen robotten en is een fout snel gebeurd, maar dan nog verwacht je die eerlijkheid. Ik ben belogen en schuldgevoelens aangepraat, alsof het aan mijn paranoia lag, tot ik haar telefoon hackte... Niet ethisch misschien, maar ik moest de waarheid achterhalen...

Wij mannen zijn zeker niet perfect of altijd de makkelijkste,  maar in een partnerschap ben je met 2 en ja is ja, neen is neen. Vanaf het daar mis gaat, is het niet meer redelijk...

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, Antoon zei:

Het is geen nieuws  wat je schrijft, het is algemeen, in de de schrift staat ergens dat de vrouw een zwakker vat is waar rekening mee moet worden gehouden, ik kamp ook met problemen en probeer onredelijkheid te verdragen, alhoewel wanneer is het onredelijk, onze perceptie als man is anders, voor een vrouw kan het redelijk zijn en wij beschouwen het - wat het ook kan zijn - als een ergernis.

Is perceptie niet iets wat makkelijk te misbruiken is in dit soort gevallen? Redelijk is toch redelijk? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Fundamenteel zei:

Het is onredelijk wanneer de afspraken aan elkaar niet meer gerespecteerd worden, denk ik. Zeker als je lang samen bent, verwacht je wel dat een afspraak gerespecteerd wordt

Apart dat je dat pas na zoveel jaar in de gaten hebt. Dat moet toch in het verleden ook gebeurd zijn. Het zit in haar aard anders doe je zoiets niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, De Teruggetrokkene zei:

Apart dat je dat pas na zoveel jaar in de gaten hebt. Dat moet toch in het verleden ook gebeurd zijn. Het zit in haar aard anders doe je zoiets niet. 

Ze is eerlijk komen communiceren, dat vond ik wel wat. Vanaf daar is het fout beginnen lopen. Mijn geloof in compromis gesteld, de schuld van de zonde is ....

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...