Ga naar inhoud

Heeft demonstreren tegen iets eigenlijk wel zin?


Pieter65

Aanbevolen berichten

Ik zit regelmatig op sociale media te kijken en ik zie daar veel verhalen en beelden voorbijkomen van grote demonstraties. Dit zijn dan voornamelijk demonstraties tegen het coronabeleid.

Maar, om te beginnen zie je nooit iets terug van al die demonstraties op de reguliere nieuwskanalen en bovendien lijkt het allemaal weinig verschil te maken.

Mijn vraag is nu of demonsteren überhaupt enige zin heeft, of is het meer een gezellig dagje uit om onder gelijkgestemden te kunnen zijn.

Ik neig naar het laatste, maar misschien zie ik iets over het hoofd.

Iemand enig idee?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Pieter65 zei:

 

Ik zit regelmatig op sociale media te kijken en ik zie daar veel verhalen en beelden voorbijkomen van grote demonstraties. Dit zijn dan voornamelijk demonstraties tegen het coronabeleid.

Maar, om te beginnen zie je nooit iets terug van al die demonstraties op de reguliere nieuwskanalen en bovendien lijkt het allemaal weinig verschil te maken.

Mijn vraag is nu of demonsteren überhaupt enige zin heeft, of is het meer een gezellig dagje uit om onder gelijkgestemden te kunnen zijn.

Ik neig naar het laatste, maar misschien zie ik iets over het hoofd.

Iemand enig idee?

 

Ik neig ook naar het laatste, een voordeel is wel dat iedereen kan zien dat antivaccers juist wel vredelievende mensen zijn in tegenstelling tot wat we zien bij veel andere demonstraties, het kan mensen motiveren om een goed standpunt in te nemen.

Het lost echt niets op van de echte problematiek, Niburu en Xandernieuws noemen het ook oppositie onder de regie van de staat om een schijn van democratie weer te geven.

Harde actie kan heel misschien iets oplossen, maar als Christen voel ik mij daar weer niet in thuis.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lastig. Het is allemaal een beetje dubbel. Je wil het een en ander niet gewoonweg door laten gaan, maar aan de andere kant heb ik zoiets van "demonstreren is echt niet effectief". Ik heb het zelf ook nog nooit gedaan. Maar ja, je gaat nooit 100% van de bevolking op één lijn krijgen en wat zijn de opties verder? Je hebt als simpele burger eigenlijk geen stem. 

Vragen over het forum? Zie de Help-pagina.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En daarom is het heel belangrijk dat er niet alleen actie wordt gevoerd door ongevaccineerden.

Zolang ze er in slagen om de bevolking te verdelen, hebben ze gewonnen.

Het gaat niet om het wel of niet vaccineren, het gaat erom dat er (opnieuw) een maatschappij wordt ingericht voor twee soorten mensen.

En dan kunnen ze honderd keer zeggen dat je niet met de Tweede Wereldoorlog mag vergelijken, maar we maken wel precies die maatschappij.

Ook bij de Joden begon het stap voor stap. Ook daar werd gezegd dat ze moesten worden afgezonderd omdat ze een gevaar zouden vormen voor de volksgezondheid. Ook toen werd keer op keer gezegd dat het allemaal gebeurde met de beste bedoelingen.

Het gaat nooit ineens, het gaat altijd stap voor stap,.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Een beetje rondlopen en schreeuwen heeft weinig tot geen enkele zin.wel als de  men het zo gaat doen dat zeg maar als voorbeeld het regime in Den Haag het daadwerkelijk voelt.................... dus ze raken is de enige taal die ze verstaan.Neem de Franse revolutie.die toen de macht hadden voornamelijk de adel en zie wat er met ze gebeurde.Een demonstratie moet gevoeld worden door de gene waar tegen  gedemonstreerd wordt..

aangepast door Lichtzwaard

Christus Vincit Christus Regnat Christus Imperat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...