Ga naar inhoud

Bijzondere theorie van David Icke


Aanbevolen berichten

Ik kwam het volgende bericht tegen van David Icke.

Moest het even een paar keer lezen om het te begrijpen, maar als ik het goed heb zegt hij eigenlijk dat je niet vrij kunt zijn als je identificeert met iets. Een groep mensen of een bepaald geloof.

Want als dat het geval is, hoor je bij het systeem en wordt je gecontroleerd door het systeem.

 

  • Mee Eens 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hangt er van af bij welke groep je wilt horen. Je bent ook zelf verantwoordelijk voor die keuze. Wanneer je in een groep geboren wordt dan kan het lastig zijn om later uit zo'n groep te stappen. Hangt van de groep af. Waar het een groep als Hamas betreft verwacht ik dat het zeer moeilijk gemaakt wordt om ten eerste de waarheid te ontdekken en dat ontdekt hebbende er uit te stappen. In Israël is de Hamas nu actief en zij verhindert haar burgers om te vluchten voor het oorlogsgeweld. Geen kenmerk van een veilige groep. Een veilige groep is de groep van Jezus Christus die Zijn eigen leven aan het kruis heeft gegeven. Dat deed hij om de mensen die het willen met God te verzoenen opdat zij contact met God kunnen maken en zich door Hem kunnen laten leiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het leven vraagt continu om keuzes te maken.  Plannen en vooruitgaan veronderstellen elk op zich al steeds een keuze en die maak je best zelf. Ik check voortdurend - noem het in- en navoelen - of wat ik kies of heb gekozen werkelijk bij me past, vrij is ontstaan en van mezelf komt of toch de persoon die ik wil zijn.  Steeds loert een beetje het gevaar van beïnvloeding.  De kunst is om jezelf open te stellen altijd maar dan zonder jezelf te verliezen.  We willen ons allemaal geborgen voelen.  In die zin is er de wens  "to belong" en "to remember".  Ik geloof dat ons hart ons beste kompas is.  Instinctief voel je vaak dat iets goed aanvoelt of niet.  Persoonlijk behoor ik tot geen enkele groep om de simpele reden dat ik me vaak kan vinden in vanalles en nog wat maar telkens weer tegen iets aan loop dat voor mij een signaal is dat ik zo oké ben zonder per se tot een groep te behoren.  Dat wat mensen samen brengt, creëert ook verwachtingen, en ook dat zijn enigszins verplichtingen.  Als we allen zo veel mogelijk en van deep down aanvoelen dat het goed zit in de keuzes die we maken, dan hoeven groepen niet per se afgelijnd te worden.  Tenslotte zijn we allen een deeltje van het geheel.  De uitdaging is dat ieder voldoende in eigen boezem durft te kijken om het samenspel niet te verstoren.  Misschien kijkt iedereen wel teveel naar elkaar. 

  • Mee Eens 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is die uitspraak van David Icke ook blijven hangen.  Ik probeer dat sindsdien toe te passen en dat is zeer interessant.  Ik wist al wel dat een mens zich al te vaak en veel te snel uitspreekt over dingen en dat dat geen wenselijke zaak omdat het je visie kleurt en je zicht beperkt.  Het komt erop neer dat je je blik zo open mogelijk houdt en dat je jezelf niet vastzet of vastpint.  Tenslotte is het ook geen probleem om fout te zitten.  Zolang je maar flexibel blijft en je visie durft bij te stellen.  Het behoren tot een groep bemoeilijkt dat, vind ik persoonlijk.

  • Like 1
  • Mee Eens 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kent ge een honeypot? Dat is alle mainstream bagger, wat intussen al de sociale media overnam, om uw ogen van de echte realiteit te houden. Dat wij 1 soort mensen zijn die 1 gemeenschappelijke vijand hebben. Niet de vijandsbeelden op tv en er rond, maar degene die u gevangen houden in een systeem. Een systeem dat met verborgen agenda's opgedrongen wordt omdat de waarheid het nooit verkocht zou krijgen.

Ge kunt perfect voor uw naasten en uzelf kiezen en de knop letterlijk omdraaien. Alles wat op u afkomt uit beeldschermen, is 9 op 10 gelogen. Anders werd het niet uitgezonden.

  • Like 1
  • Mee Eens 3

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden, AlMiMa zei:

Het leven vraagt continu om keuzes te maken.  Plannen en vooruitgaan veronderstellen elk op zich al steeds een keuze en die maak je best zelf. Ik check voortdurend - noem het in- en navoelen - of wat ik kies of heb gekozen werkelijk bij me past, vrij is ontstaan en van mezelf komt of toch de persoon die ik wil zijn.  Steeds loert een beetje het gevaar van beïnvloeding.  De kunst is om jezelf open te stellen altijd maar dan zonder jezelf te verliezen.  We willen ons allemaal geborgen voelen.  In die zin is er de wens  "to belong" en "to remember".  Ik geloof dat ons hart ons beste kompas is.  Instinctief voel je vaak dat iets goed aanvoelt of niet.  Persoonlijk behoor ik tot geen enkele groep om de simpele reden dat ik me vaak kan vinden in vanalles en nog wat maar telkens weer tegen iets aan loop dat voor mij een signaal is dat ik zo oké ben zonder per se tot een groep te behoren.  Dat wat mensen samen brengt, creëert ook verwachtingen, en ook dat zijn enigszins verplichtingen.  Als we allen zo veel mogelijk en van deep down aanvoelen dat het goed zit in de keuzes die we maken, dan hoeven groepen niet per se afgelijnd te worden.  Tenslotte zijn we allen een deeltje van het geheel.  De uitdaging is dat ieder voldoende in eigen boezem durft te kijken om het samenspel niet te verstoren.  Misschien kijkt iedereen wel teveel naar elkaar. 

Ik ben het wel eens met wat je zegt. Ik ben ook geen groepspersoon. Bij mezelf is het zo dat ik niet lekker ga met leiders. Ik wil gewoon onafhankelijk kunnen beslissen wat ik wil. Een leider verwacht dat je je aanpast aan de groep. De groep verwacht dat ook. Ik krijg daar een vervelend gevoel bij en ga juist bij de groep vandaan omdat ik dan de bewegingsvrijheid mis. Er is niks mis met een groep of met een leider maar het wordt vrijwel altijd een beetje misbruikt. 
 

Gelukkig heb ik nog wel genoeg mensen waar ik wel leuk contact mee heb. Ik doe mijn eigen ding op mijn eigen manier. Ik heb verder een goed leven. Als mensen daar iets van vinden, kan het me weinig schelen. In een groep voel je dan de druk. Ik heb meer vrijheid dan mensen in een groep. Wie is dan beter af?

  • Mee Eens 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...