Ga naar inhoud

Gratis leven?


Fundamenteel

Aanbevolen berichten

Onlangs was ik in gesprek met iemand, en die zei me dat vrouwen vaak kledij online bestellen, op een feest dragen en terugsturen. Ze huurden hiermee feitelijk een gratis outfit.

Dat stak hier een licht aan, dat is inderdaad een grondige kostenbesparing die jaarlijks honderdtal euro kan besparen.

Heeft iemand life hacks in die stijl die je gratis levensmiddelen geven? Desnoods op ruil zoals het bovenstaande voorbeeld.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn eerlijker manieren om geld te besparen, ik bijvoorbeeld sla een flinke hoeveelheid in van levensmiddelen en drogisterij artikelen van producten die in de aanbieding , vaak genoeg om het vol te houden tot hetzelfde artikel weer on de aanbieding is, besparing 100 euro per maand, Begrijp mij goed ik kan alles makkelijk betalen, maar veel geld dat ik overhoud reserveer ik voor een in mijn ogen goed doel.

Veder gaat het om levensmiddelen van goede merken, ik wil lekker blijven eten

aangepast door Antoon
spelfout
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik maak het meeste zelf en koop grote volumes. Zoals bv 5kg rijst in de AH, veel diepvriesgroenten en diepvries vlees. Ik kan ongeveer een maand eten zonder te winkelen. Ik maak ook vaak zelf brood.

Maar wat is eerlijk Antoon? Als die service er is en het is "ethisch" niet verantwoord, doch legaal; zie ik geen probleem. Mits dit een groot voordeel voor mij oplevert.

Ik kan an sich ook alle levensmiddelen betalen, maar de missie is steeds meer over te houden en alzo dus steeds meer maandelijks over te hebben om te investeren.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van die jurk kan ik begrijpen, je mag hem uitproberen, het is alleen niet de doelstelling van de online winkel om het op die manier te doen, het is een gevoelskwestie.

Ik ga ook voor kwaliteit Fundi bij mijn super Dirk haal ik heerlijke rosbief van het huismerk, koop ik hetzelfde bij een vak slager dan is het bijna dubbel zo duur en het kwaliteit verschil is miniem, sterker nog het verpakte huismerk  is wel eens beter, bij de slager legt het vaak lang onder de toonbank, het doet geen goed voor het produkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, Fundamenteel zei:

Als die service er is en het is "ethisch" niet verantwoord, doch legaal; zie ik geen probleem

Wat dacht je van een moreel probleem? Zoiets als een geweten?

Ik ben zelf zijdelings betrokken bij een webshop en ik weet dat die praktijken van klanten die alles 'gratis' willen proberen en dan vrolijk terugsturen ondernemers in grote problemen brengt. 

Dit zijn de wettelijke regels:

Als u het via internet kocht, hebt u wettelijk het recht om uw aankoop terug te sturen. Maar als u iets in een gewone winkel kocht, mag de verkoper kiezen of u het mag ruilen. 

Webshops hebben dan ook geen keus, maar het is wel letterlijk een nagel in hun doodskist.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had er welleens van gehoord ja, klanten die kleding kopen voor feestjes om vervolgens weer terug te sturen. Slim, maar best lullig als veel mensen dat doen. Not my cup of tea.

Maar je kunt een laptop verhuur bedrijf beginnen. Koop dure gaming laptops, verhuur ze voor een weekje en stuur ze daarna terug. Geopend en met kapotte verpakking en al.🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden, Balthasar Boma zei:

Wat dacht je van een moreel probleem? Zoiets als een geweten?

Ik ben zelf zijdelings betrokken bij een webshop en ik weet dat die praktijken van klanten die alles 'gratis' willen proberen en dan vrolijk terugsturen ondernemers in grote problemen brengt. 

Dit zijn de wettelijke regels:

Als u het via internet kocht, hebt u wettelijk het recht om uw aankoop terug te sturen. Maar als u iets in een gewone winkel kocht, mag de verkoper kiezen of u het mag ruilen. 

Webshops hebben dan ook geen keus, maar het is wel letterlijk een nagel in hun doodskist.

Waar denk je dat mijn geweten me bracht? 🙂

Het is jammer voor de webshop, maar klant is koning.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur geleden, Antoon zei:

Van die jurk kan ik begrijpen, je mag hem uitproberen, het is alleen niet de doelstelling van de online winkel om het op die manier te doen, het is een gevoelskwestie.

Ik ga ook voor kwaliteit Fundi bij mijn super Dirk haal ik heerlijke rosbief van het huismerk, koop ik hetzelfde bij een vak slager dan is het bijna dubbel zo duur en het kwaliteit verschil is miniem, sterker nog het verpakte huismerk  is wel eens beter, bij de slager legt het vaak lang onder de toonbank, het doet geen goed voor het produkt.

Ze laten het etiketje er aan, gaan er zo mee uit en sturen het dan terug. Zonder 1 euro te betalen, niet eens om het terug te sturen.

En zelfs het vlees hoeft niet eens van een keurslager te komen. Ik heb nu 1 kg gehakt voor 7 euro. Rund gemengd met varken. 700 gram vis voor 6 euro en dikwijls 2 kg kippenfilet voor 10 euro. Die dieren zullen helaas geen goed leven gezien hebben. Maar het is allemaal extra crypto voor mij he. 😄

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden, Joshua zei:

Ik had er welleens van gehoord ja, klanten die kleding kopen voor feestjes om vervolgens weer terug te sturen. Slim, maar best lullig als veel mensen dat doen. Not my cup of tea.

Maar je kunt een laptop verhuur bedrijf beginnen. Koop dure gaming laptops, verhuur ze voor een weekje en stuur ze daarna terug. Geopend en met kapotte verpakking en al.🤣

Hey nog niet zo slecht gedacht hoor. Iets op bruikleen verhuren. Goed idee man! Je bent een genie!

Op Amazon kan je zelfs online spullen verkopen met 0 stock. Je kan rechtstreeks via een leverancier verkopen.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, Balthasar Boma zei:

Was je maar een klant. Maar dat ben je duidelijk niet.

Haha neen ik consumeer quasi enkel voedsel. ik doe het niet he. Ik gebruikte het als voorbeeld. De enige kledij die ik koop zijn sokken en ondergoed. Ik heb al jaren geleden leren cheapskaten op kledij.

Maar ik denk echt dat een mens veel kan besparen door simpele life hacks toe te passen. Ze bedenken is een ander.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Fundamenteel zei:

Maar ik denk echt dat een mens veel kan besparen door simpele life hacks toe te passen. Ze bedenken is een ander.

Volle kratten bier pakken en door het statiegeld apparaat laten gaan. Dat is iets van €3,90 per krat. Kun je de simpele boodschappen van doen zonder een pasje mee te nemen.

Maar dan is het gewoon stelen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, Joshua zei:

Volle kratten bier pakken en door het statiegeld apparaat laten gaan. Dat is iets van €3,90 per krat. Kun je de simpele boodschappen van doen zonder een pasje mee te nemen.

Maar dan is het gewoon stelen.

Het is ook teveel moeite... Door crypto kan ik eigenlijk al gratis winkelen. Maar ik probeer dat te vermijden omdat ik liever de winst terug inzet. Anders kom ik nooit aan mijn eerste miljoen. Dus irl besparen en massaal crypto sparen is de missie.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, Joshua zei:

Maar stel je hebt straks een paar miljoen, hoe zie je het leven dan voor je?

Het simpele boerenleven.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen gulden, geen BEF, geen euro's maar dollars.

Elke dag winst, elke dag opnieuw inzet van de winst. Dat bouwt op hoor. Veel kleintjes worden 1 grote.

Screenshot_20231031-025045_Pionex.jpg

 

Screenshot_20231031-030036_Pionex.jpg

Met miniem kapitaal kan ik reeds gratis leven, dank u crypto. maar ik betaal dan taksen (mits ik cash) en het is de bedoeling kapitaal op te bouwen. Als ik mijn crypto omzet naar voedsel, is dat niet zo interessant.

Dus alle dollars blijven virtueel. Cash ik bv 1 miljoen euro, is dat in de praktijk na alle taksen "maar" 500000 euro.

aangepast door Fundamenteel

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden, De Teruggetrokkene zei:

Ik vind dat mensen gewoon moeten werken voor hun geld. Dit is geld vergaren in het luchtledige. Het draagt niks bij aan de maatschappij. 

Integendeel,  de koopkracht stijgt. Geld van elders op de wereld vloeit terug in de economie hier.

Daarom zouden ze beter eens echte vrijheid moeten geven. Waar halen zij het bv vandaan tussen de 30% tot zelfs +50% taksen te vragen voor beleid waar iedereen misnoegd mee is? En hoeveel geld je er ook in steekt, de situatie alleen maar erger wordt?

We hebben een politiek probleem dat werken dirigeert naar een economie die het waar ondernemerschap kapot concureert en alles zal monopoliseren. Alle keuzes spelen zich af binnen een veld waar het aanbod reeds op voorhand bepaald is. Je denkt iets te willen, maar je volgt enkel wat aangeboden is.

Ware vrijheid is een open markt en lepelt niet alles infantiel in, heeft geen censuur nodig en praktiseert geen beleid met verborgen agenda's.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klinkt misschien absurd, maar een voedselbank zien binnen te geraken kan de grootste kost (naast de gewone rekeningen) wel aanzienlijk drukken.

Stel je zou gratis kunnen eten, dan kan je dus honderdtal euro extra per maand investeren.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...