Ga naar inhoud

Gratis leven?


Fundamenteel

Aanbevolen berichten

Daar is ook zeker genoeg mis, maar het grote verschil tussen echt werk en beleggen met cryptomunten of echt geld is dat er niets gecreëerd wordt met beleggingen. Met werken kunnen of producten of diensten verhandeld worden. Beleggingen zijn waardeveranderingen door factoren van binnenuit of van buitenaf. Zelfs emotie kan de waarde beïnvloeden. Deugt gewoon niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Fundamenteel zei:

Het klinkt misschien absurd, maar een voedselbank zien binnen te geraken kan de grootste kost (naast de gewone rekeningen) wel aanzienlijk drukken.

Stel je zou gratis kunnen eten, dan kan je dus honderdtal euro extra per maand investeren.

Wat je hier zegt is ook absurd. De voedselbank is opgericht voor mensen die geen geld hebben. Jij beweert te kunnen leven van je cryptomunten. Waarom zou je dit dan overwege? Ga liever terug naar je christelijke principes. Je bent bijna 180° gedraaid met hoe ik je eerst kende. Echt raar dit. 

  • Mee Eens 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms klaag ik wat over Nederland, maar ik ben het land dankbaar dat ze mij niet in de kou laten zitten.

Gelukkig hoef ik niet naar de voedselbank, maar dat de voorzieningen er zijn voor hen die dat nodig hebben is mooi. Daar doneer ik graag aan. Als ik iemand zo kan helpen... Maar ik heb het over mensen die dat nodig hebben.

Als mensen er misbruik van gaan maken dan worden de regels uiteindelijk zo streng dat zelfs hen die in aanmerking komen eerst door duizend hoepels moeten springen. Jammer is dat. Ze vernaggelen het hele systeem.

 

aangepast door Joshua
  • Mee Eens 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, De Teruggetrokkene zei:

Wat je hier zegt is ook absurd. De voedselbank is opgericht voor mensen die geen geld hebben. Jij beweert te kunnen leven van je cryptomunten. Waarom zou je dit dan overwege? Ga liever terug naar je christelijke principes. Je bent bijna 180° gedraaid met hoe ik je eerst kende. Echt raar dit. 

Omdat ik niet leef van mijn cryptomunten he. Ik zoek gratis te leven om nog meer te investeren in cryptomunten. Ik heb 0 euro op mijn bank, ik ben een arme sukkelaar. Arme ik.

Als ik zou leven van crypto, dan kan ik de winst niet opnieuw inzetten he. Mijn dominion, verpakt in een boerderij, is een lang proces van armoede.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, Joshua zei:

Soms klaag ik wat over Nederland, maar ik ben het land dankbaar dat ze mij niet in de kou laten zitten.

Gelukkig hoef ik niet naar de voedselbank, maar dat de voorzieningen er zijn voor hen die dat nodig hebben is mooi. Daar doneer ik graag aan. Als ik iemand zo kan helpen... Maar ik heb het over mensen die dat nodig hebben.

Als mensen er misbruik van gaan maken dan worden de regels uiteindelijk zo streng dat zelfs hen die in aanmerking komen eerst door duizend hoepels moeten springen. Jammer is dat. Ze vernaggelen het hele systeem.

Weet je wel hoeveel voedsel er gewoonweg weg gegooid wordt? Geef het toch gratis weg...

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Fundamenteel zei:

Omdat ik niet leef van mijn cryptomunten he. Ik zoek gratis te leven om nog meer te investeren in cryptomunten. Ik heb 0 euro op mijn bank, ik ben een arme sukkelaar. Arme ik.

Als ik zou leven van crypto, dan kan ik de winst niet opnieuw inzetten he. Mijn dominion, verpakt in een boerderij, is een lang proces van armoede.

Hoe ben je dan in armoede geraakt? Ben je niet in staat om te werken dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Fundamenteel zei:

Weet je wel hoeveel voedsel er gewoonweg weg gegooid wordt? Geef het toch gratis weg...

Heleboel wordt weg gegooid. Ik werkte eerder in een fabriek en daar gingen echt kratten vol goed spul de container in.

Tijd terug nog bij de Aldi, ze hadden de koeling kapot en uit protocol hadden ze hier duizenden euro's aan vlees weggegooid. Was nergens voor nodig, maarja, de regels...

Brood ging eerder ook aan het eind van de dag de container in, maar nu ook naar de voedselbank volgens mij. 

aangepast door Joshua
Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, De Teruggetrokkene zei:

Hoe ben je dan in armoede geraakt? Ben je niet in staat om te werken dan?

Als je alles investeert, heb je dus maar fracties van momenten geld.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Joshua zei:

Het meeste eten bij de voedselbank bestaat volgens mij uit donaties toch? Mensen die graag een ander willen helpen. Dat wordt niet weggegooid. Fabrieken en winkels smijten veel weg.

Bestaat ook uit donaties van supermarkten.

Ok ethisch misschien niet de beste move, financieel wel...

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Fundamenteel zei:

Als je alles investeert, heb je dus maar fracties van momenten geld.

Dan moet je niet alles investeren hè. Ik ben maar een simpele boerenlul. Ik kan niet zeggen dat ik nou heel veel mazzel in het leven heb gehad en had ook nooit veel. 15 jaar geleden ben ik van baan veranderd en tijdens de crisis oo de woningmarkt heb ik voor een goede prijs een huisje kunnen kopen. Nu heb ik door deze keuzes elke maand geld over. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, De Teruggetrokkene zei:

Dan moet je niet alles investeren hè. Ik ben maar een simpele boerenlul. Ik kan niet zeggen dat ik nou heel veel mazzel in het leven heb gehad en had ook nooit veel. 15 jaar geleden ben ik van baan veranderd en tijdens de crisis oo de woningmarkt heb ik voor een goede prijs een huisje kunnen kopen. Nu heb ik door deze keuzes elke maand geld over. 

Integendeel, als het aan mij lag stond hier enkel nog een bed, tafel en zetel om alles te verkopen en te investeren.

Het is maar voor de korte termijn om dan op de lange wat geruster te zitten.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, De Teruggetrokkene zei:

Gaan geld sinds kort bij jou boven ethiek of was dit altijd al zo?

Het is niet het geld, het is wat je ermee kan doen.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Fundamenteel zei:

Integendeel, als het aan mij lag stond hier enkel nog een bed, tafel en zetel om alles te verkopen en te investeren.

Het is maar voor de korte termijn om dan op de lange wat geruster te zitten.

Lijkt me zinloos om je inventaris te verkopen. Levert zo weinig op. Je kunt beter een fulltime baan nemen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, De Teruggetrokkene zei:

Lijkt me zinloos om je inventaris te verkopen. Levert zo weinig op. Je kunt beter een fulltime baan nemen 

Want door te werken komt een mens aan zijn eerste miljoen...

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, De Teruggetrokkene zei:

Ik hoor je anders voornamelijk over geld praten. Ik investeer geen euro. Toch hou ik geld over. K doe ook niet gek en bespaar waar mogelijk. 

Als je iets wilt, moet je dat gewoon pakken. Ik hou ook geld over, maar wil nog meer overhouden. De voedselbank zou jaarlijks 6K besparen. 6K fiat geld wordt 8K tot 12K crypto, op 1 maand...

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Fundamenteel zei:

Want door te werken komt een mens aan zijn eerste miljoen...

Nou ja, ik werk. Ik heb geen miljoen. Ik heb enkele duizenden op mijn bankrekening. Ik hou elke maand geld over en geef ook uit aan leuke dingen. Ik noem dat rijkdom want ik ben uiterst tevreden. 
 

Je zegt een paar berichtjes geleden dat je niks op je bankrekening hebt en in armoede leeft. Dan lijkt het me verstandig om gewoon een baan te nemen. Dan doe je iets nuttigs en heb je minder tijd om geld uit te geven. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, De Teruggetrokkene zei:

Nou ja, ik werk. Ik heb geen miljoen. Ik heb enkele duizenden op mijn bankrekening. Ik hou elke maand geld over en geef ook uit aan leuke dingen. Ik noem dat rijkdom want ik ben uiterst tevreden. 
 

Je zegt een paar berichtjes geleden dat je niks op je bankrekening hebt en in armoede leeft. Dan lijkt het me verstandig om gewoon een baan te nemen. Dan doe je iets nuttigs en heb je minder tijd om geld uit te geven. 

Dit is nuttig!

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Joshua zei:

Rook je? Je eigen tabaksplanten is misschien ook wel een idee om kosten te besparen. 

Dan denk ik dat vapen interessanter is en je base zelf maken.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...