Ga naar inhoud

Wat heb jij in je bezit?


Master87

Aanbevolen berichten

Wij leven al in de wereld van Klaus Schwab. Wat heeft men over het algemeen in zijn bezit? Een huis wordt gefinancieerd, een auto ook. Soms zelfs een mobieltje of laptop. Ik ken mensen die meubelen en matrassen financieren. Ook zijn mensen heel slecht in het sparen van geld en dan nog verliest je geld met de dag koopkracht. 

In NL denken wij hier gewoon niet goed over na. Ik kijk veel financiele documentaires enzo op Youtube, maar dan vanuit Amerikaans' oogpunt. In de VS zit de maatschappij anders in elkaar. Je krijgt daar geen uitkering of toeslag, je moet het zelf uitzoeken. En daardoor zijn mensen over het algemeen slimmer, want ze moeten niet alleen zuinig zijn, maar ook meer verdienen en breder denken met betrekking tot geld en de toekomst.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Master87 zei:

Wij leven al in de wereld van Klaus Schwab. Wat heeft men over het algemeen in zijn bezit? Een huis wordt gefinancieerd, een auto ook. Soms zelfs een mobieltje of laptop. Ik ken mensen die meubelen en matrassen financieren. Ook zijn mensen heel slecht in het sparen van geld en dan nog verliest je geld met de dag koopkracht. 

In NL denken wij hier gewoon niet goed over na. Ik kijk veel financiele documentaires enzo op Youtube, maar dan vanuit Amerikaans' oogpunt. In de VS zit de maatschappij anders in elkaar. Je krijgt daar geen uitkering of toeslag, je moet het zelf uitzoeken. En daardoor zijn mensen over het algemeen slimmer, want ze moeten niet alleen zuinig zijn, maar ook meer verdienen en breder denken met betrekking tot geld en de toekomst.

Interessant, ga vanavond even die video bekijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
1 uur terug, Tamme zei:

Gewoon een boot kopen,en van het onderhouden je  hobby maken

Ik volg al een tijdje deze man. Hij heeft zijn huis verkocht en een boot gekocht waarin hij ook gaat wonen.

Dit is misschien inderdaad wel een heel goed idee. Je bent onafhankelijk, flexibel en zelfs als ons lage landje onder water komt te liggen kan je nog alle kanten op.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...