Ga naar inhoud

Mag je dieven zo aan de schandpaal nagelen?


Veritas

Aanbevolen berichten

Er wordt meer dan ooit gestolen in onze maatschappij.

Iedereen heeft er een bloedhekel aan als iets van hem/haar wordt gestolen.

Aangifte doen bij de politie heeft alleen zin voor het claimen van schade bij de verzekering, want een dief wordt zelden opgespoord. Bovendien hebben dit soort dossiers geen hoge prioriteit bij de zwaar onderbezette politie. Dus, die kan je eigenlijk niets kwalijk nemen, want de misdaad wordt te groot en ze hebben veel te weinig mensen.

Ik heb laatst beelden gezien uit Amerika en daar zijn ze wat diefstal en dergelijke betreft nog een stapje verder. Daar krijgt personeel in winkels vaak de opdracht dat ook al zien ze dieven aan het werk deze met rust te laten.

Tegenwoordig heb je wel steeds vaker camera's waardoor dieven ook steeds vaker worden vastgelegd.

Nu kwam ik net onderstaand filmpje tegen van een dief die via de camera wordt betrapt. De beelden worden rond verspreid op sociale media.

Ik vraag mij af of dit eigenlijk wel mag in het kader van privacy, maar ik kan de slachtoffers heel goed begrijpen dat ze deze manier gebruiken om de dief zo te ontmaskeren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me goed voorstellen dat men dieven met camera's registreert en dit bijvoorbeeld publiceert. Menselijkerwijs zou je zeggen dat het ook rechtvaardig is. Toch denk ik dat ons rechtssysteem het niet accepteert. Dan is privacy een recht van de misdadiger. Dat wij op straat gefilmd worden zou onder hetzelfde recht moeten vallen. Toch gelden daar kennelijk andere regels voor. Dit is natuurlijk 1 van de zeer vele voorbeelden waar met 2 maten wordt gemeten. In de tweede kamer worden er een paar keer wat debatjes over gevoerd en daarna blijft het zoals het was. Zachtjes aan verwordt recht tot onrecht en onrecht tot recht. De meerderheid stemt er stilzwijgend mee in en het eindigt in totalitarisme. De bijbel wist dit vele eeuwen geleden al te vertellen en ik denk dat we heel dicht tegen die tijd aanzitten. Uiteindelijk is de mensheid ook zelf net zo schuldig als de uitvoerders. De meeste mensen haten gewoon de waarheid. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk best wel triest allemaal. Omdat de meeste mensen fatsoenlijk zijn en zich aan de wet houden, geef je eigenlijk de dieven vrij spel.

Rare wereld leven wij zo langzamerhand. 

1 uur terug, De Teruggetrokkene zei:

De bijbel wist dit vele eeuwen geleden al te vertellen

Waar staat dat? Ben ik wel nieuwsgierig naar. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het laatste bijbelboek vertelt over de komende Antichrist. Dat is een persoon/systeem die de hele wereld verleidt tot narcisme. De meeste mensen zullen dit gretig aanvaarden. Uiteindelijk zal blijken dat de Antichrist de mensen misleid heeft en zal hij een korte tijd een totalitaire wereldmacht hebben waar iedereen zich moet onderwerpen aan zijn wil. Wie weigert die wordt vermoord. Wie gehoorzaamt zal even gespaard worden maar krijgt uiteindelijk met de woede van God te maken. Ik vertaal het een beetje in eigen woorden maar we gaan wel richting het totalitarisme en het middel is misleiding. De meeste mensen laten zich graag misleiden en voelen zich groot. Ik geloof dat de bijbel het goed geprofeteerd heeft. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...