Ga naar inhoud

Steeds meer mensen twijfelen aan hetgeen ze wordt verteld


Veritas

Aanbevolen berichten

Als je een relatie hebt met iemand en deze bedriegt je door je voor te liegen, dan is het vertrouwen in die relatie weg. De redenatie is dan als de persoon in kwestie één keer heeft gelogen, deze dat ook een tweede keer kan doen.

Misschien wordt het vertrouwen op termijn weer wat hersteld, maar er zal altijd dat gevoel blijven. Mocht de persoon in kwestie voor een tweede keer worden betrapt, dan is het echt over en sluiten.

Dat is een beetje de situatie die veel mensen hebben met betrekking tot de media.

Men komt erachter dat daar niet altijd de waarheid wordt verteld en dat niet één keer, maar meerdere keren.

Zeker met betrekking tot de oorlog in Oekraïne voelen veel mensen dat ze niet of in ieder geval niet de hele waarheid krijgen te horen.

Als er dan ook iemand een onderzoek doet waarbij ruim 163.000 mensen aan meedoen, dan zie je een uitkomst die eigenlijk niemand zou moeten verrassen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ja, de mensen weten al heel lang dat de media niet deugen. Een gezegde van voor de tijd van radio en televisie luidt: "de krant brengt leugens in het land". De media zijn alleen maar gegroeid en de mensen blijven ondanks dat ze weten dat ze belazerd worden toch de leugens gretig tot zich nemen. Zo'n poll met 165000 deelnemers zal dus degenen die de boel belazeren niet erg van hun stuk brengen denk ik. Als ik zo brutaal mag zijn zou ik je willen zeggen. Vestig je hoop niet teveel op een revolutie. De mens was rot, is rot en zal nog rotter worden tot het einde. Wat je op de complotsites vaak leest is dat we met veel meer mensen zijn dan de kleine groep die dit veroorzaakt. Dat is misschien wel zo maar het is eigenlijk altijd zo dat het merendeel toch achter de machtigen aanloopt omdat ze zich dan veilig wanen. In het klein ervaar ik mijn hele leven al dat je met de waarheid nooit veel mensen meekrijgt. Eigenlijk niemand. Ben ik nu gefrustreerd. Nu niet meer maar in het verleden wel. Nu ben ik vooral realistisch. Noem me een doemdenker. Kan ik wel hebben, maar ik reken absoluut niet op een revolutie. Ik reken zelf op een totale afrekening met het kwaad in de toekomst, maar dat komt niet uit mensenhanden. Wil je weten hoe dat zal gaan, dan kun je dat in de bijbel lezen. Daar staat ook beschreven hoe de aarde tot zo'n slechte plek verworden is en dat je van mensen echt niks hoeft te verwachten.  

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...