Ga naar inhoud

Wat ga jij doen bij de vaccinatieplicht?


Madeliefje

Aanbevolen berichten

9 uur geleden, Madeliefje zei:

Huisarts deelt...

zorgmedewerkersverenigd

Edit

Unfollow

no title

by Zorgmedewerkerverenigd Jan 16, 2022

Bergen op Zoom, 14 januari 2022

Zeer geachte collega’s,

Binnen enkele dagen zullen de ouders van alle kinderen van 5-11 jaar in Nederland een uitnodiging krijgen om zich te laten vaccineren tegen Covid-19. Dit besluit heeft mij als huisarts dermate verontrust dat ik de uitzonderlijke stap neem om mij op persoonlijke titel in een open brief tot u te richten en mijn zorgen met u, mijn collega ́s, te delen. Het geven van volledige, eerlijke voorlichting aan patiënten beschouw ik als een belangrijke plicht en ik ben ervan overtuigd dat dat voor u niet anders is. Hieronder wil ik u, wellicht ten overvloede, een aantal feiten ter overweging geven, waarvan het van cruciaal belang is dat ouders ervan op de hoogte zijn. Mijn grote zorg is dat dit laatste heel vaak niet het geval is. U bent bij uitstek in de positie om dit op de valreep na te gaan en waar nodig de volledige informatie alsnog te verstrekken.


Het is een feit dat kinderen zelden ziek worden van een besmetting met Covid-19. Ook heeft naar schatting meer dan 65% van de kinderen van 5-11 jaar al op natuurlijke wijze immuniteit verkregen (1). We kunnen dus concluderen dat een overweldigende meerderheid van de kinderen zelf helemaal geen voordeel heeft bij vaccinatie, hetzij op grond van hun leeftijd, hetzij op grond van hun immuniteit en meestal zelfs op beide gronden. Het ‘number needed tot vaccinate‘ om één opname vanwege Covid-19 te voorkomen loopt in de vele tienduizenden. Hiermee is deze handeling in strijd met de internationaal erkende kinderrechten (2,3). Deze inenting is dan ook slechts te rechtvaardigen in uitzonderlijke situaties, wanneer het kind er zelf voordeel bij heeft en bovendien de veiligheid onomstotelijk vast staat. Het eerste is zelden het geval en ook aan de tweede voorwaarde wordt niet voldaan: het gebruik van deze middelen bij kinderen is nauwelijks onderzocht. Het advies van de Gezondheidsraad om kinderen van 5-11 jaar te vaccineren (4) is gebaseerd op niet meer dan één (!) dubbelblinde gerandomiseerde studie onder slechts 2000 kinderen (inclusief placebogroep) die niet langer dan twee maanden duurde. Deze flinterdunne onderbouwing is een unicum in de medische wetenschap en kan onmogelijk een inbreuk op de kinderrechten rechtvaardigen. Toch wordt ouders verteld dat het vaccin ongevaarlijk is en dat het verspreiding van het virus voorkomt. Dit argument is niet alleen feitelijk onjuist omdat transmissie niet wordt voorkomen; het is bovendien onethisch. Volwassenen dienen kinderen te beschermen, bijvoorbeeld tegen het onnodig inspuiten van middelen die nog in onderzoek zijn en tegen schending van hun rechten – en niet omgekeerd. Kinderen mogen niet gebruikt worden ter bescherming van volwassenen.


Voorkomen we schoolsluitingen dan door vaccinatie, zoals gesuggereerd wordt? Nee, dat is evenmin het geval. De ervaringen in Zweden en Noorwegen waar scholen gewoon open bleven (5), laten zien dat schoolsluitingen überhaupt niet zinvol zijn. De inentingen kunnen zelfs averechts werken door het induceren van nieuwe varianten. Ook de Nederlandse Vereniging van Kinderartsen heeft aangegeven tegen het zomaar vaccineren van gezonde kinderen te zijn (6). Vaccinatie bij kinderen met ernstige onderliggende aandoeningen is wellicht in uitzonderlijke gevallen verdedigbaar, maar ook hier is het goed om zich in elk geval te realiseren dat kwalitatief goed onderzoek hiernaar ontbreekt en dat ook deze stelling dus berust op een aanname.


Omdat kinderen van Covid-19 zelf vrijwel niets te vrezen hebben, is elke bijwerking er één te veel. Uit de veiligheidsrapporten die vaccinfabrikant Pfizer – overigens tegen zijn zin en op last van de rechter – vrij moest geven (7) blijkt dat er bij volwassenen veel meer ernstige bijwerkingen zijn dan tot dusver bekend waren. Ook hier zijn kinderen niet onderzocht, maar er is geen enkele reden om te denken dat dat bij hen anders zou zijn. Over lange termijn bijwerkingen weten we helemaal niets.


Wetenschappers in Zweden toonden aan dat de entstof ook schade aan de DNA-reparatie kan veroorzaken (8), iets waarvan altijd beweerd werd dat het onmogelijk was. Kennelijk missen we cruciale kennis. Weten de ouders dit? Verder hadden we in Nederland in 2021 een forse oversterfte ten opzichte van 2020. Alleen al in de maand november ging het om 3500 extra doden ten opzichte van het jaar ervoor (9). Voor deze oversterfte is vooralsnog geen verklaring. In 2021 was er veel onrust over oversterfte die aan het virus werd geweten. De huidige oversterfte krijgt bizar genoeg nauwelijks aandacht. Een verband met vaccinatie kan niet worden uitgesloten.


Meerdere wetenschappers en de unanieme Tweede Kamer drongen aan op onderzoek (10,11), maar de regering heeft hier vooralsnog niets mee gedaan. Dit alles maakt onmiskenbaar duidelijk dat we op belangrijke terreinen echt nog onvoldoende weten. Het is onze verantwoordelijkheid als zorgmedewerkers om ouders daarover te grondig en volledig te informeren, zeker nu de overheid dit nalaat. Wie als arts of namens een arts medische handelingen verricht heeft zich immers gebonden aan twee fundamentele principes in de artseneed: primum non nocere (nimmer schaden) en in dubio abstine (bij twijfel: niet doen). Duidelijker kan het niet zijn.


Het kan gezien het bovenstaande dan ook niet de minste twijfel lijden dat het vaccineren van kinderen medisch, juridisch en ethisch niet te verantwoorden is, een enkele uitzondering op medische gronden daargelaten. Ouders beschikken doorgaans niet over de volledige informatie noch de tijd die nodig is voor een juiste afweging. Vanuit de grond van mijn hart en mijn geweten roep ik u als collega-zorgverleners nadrukkelijk op om de rechten van de aan uw zorg toevertrouwde kinderen alsook uw professionele beroepsethiek te eerbiedigen. Ik heb er vertrouwen in dat u uw verantwoordelijkheid neemt en geen handelingen zult verrichten waarvan niet volstrekt vast staat dat deze de belangen van het kind zelf dienen. Gezien het bovenstaande en de huidige beperkte kennis op dit gebied zal dat bij de overgrote meerderheid van de kinderen niet het geval zijn.

Met collegiale groet,

Jan Vingerhoets, huisarts

Referenties:
https://nvk.nl/nieuws/nieuwsbericht?newsitemid=160104451
https://www.eur.nl/esl/nieuws/het-vaccineren-van-kinderen-met-het-coronavaccin-strijdigmet- het-kinderrechtenverdrag
https://eenvandaag.avrotros.nl/amp/je-kunt-kind-niet-inzetten-om-grootouders-tebeschermen- volgens-oud-ombudsman-is-vaccineren-van-jongere-kinderen-in-strijd-metkinderrechten
https://www.gezondheidsraad.nl/documenten/adviezen/2021/12/10/vaccinatie-van-5–tot-en-met- 11-jarigen-tegen-covid-19
BMJ 2021;373:n1197
https://www.nvk.nl/nieuws/nieuwsbericht?newsitemid=157614086
https://phmpt.org/pfizers-documents
https://www.mdpi.com/1999-4915/13/10/2056
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2021/48/in-laatste-week-van-november-overleden-bijna-1-100- meer-mensen-dan-verwacht.
https://www.nd.nl/nieuws/nederland/1077551/ronald-meester-regering-is-te-traag- metonderzoeken-oversterfte
https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/detail?id=2021Z22246&did=2021D4733

Het lijkt erop dat het tij zich toch voorzichtig begint te keren. Mensen die zich hebben laten vaccineren voelen zich bedonderd, zeker nu omicron helemaal niets voorstelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, Madeliefje zei:

Bord en trui.

46AE1AF7-E23E-42E8-A7F9-715740E884BC.jpeg

 

Call me crazy maar even dit:

Ik ben niet preuts of bekrompen ofzo en iedereen moet zelf doen wat ie wil. Maar het valt mij op dat seks gerelateerde dingen vaak worden meegenomen in protestslogans. Volgens mij zag je dat als eerste bij de klimaat activisten zoals Extinction Rebellion. Naar mijn idee is dat ook een manier van 'Ze B.V.' om het seksualiseren te bevorderen, dat willen ze tenslotte. Zulke dingen gebeuren altijd zijdelinks (en onopvallend) en niet alleen in videoclips van popsterren.

Just Saying...

 

aangepast door DaDev
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Voor een griepje.

Echt bizar.

En de 3e spuit werkt maar 12weken!

 

HOE HEBBEN WE DIT KUNNEN LATEN GEBEUREN.?

 

Vaccinatieplicht voor Oostenrijkers gaat door. Eerder werd via de ORF en OE24 bekend dat dit uitgesteld zou worden. Maar men houd toch vast aan een ingangsdatum van februari. Dit bericht is overigens alleen voor de Oostenrijkers en geldt niet voor toeristen maar dan weten jullie wel wat er aan de hand is in Oostenrijk. Donderdag wordt hier nog over gestemd maar dat lijkt een uitgemaakte zaak dat men dit gaat doorvoeren.

 

https://fantastischoostenrijk.nl/vaccinatieplicht-voor-oostenrijkers-gaat-door/?fbclid=IwAR2ANZOwMgi-KvbeHy6zodd5IYls2BtionziKIBXoTYxT0fQ74KtwBv09UU

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik ga doen? Geen vaccine nemen, geen boetes betalen en opgesloten worden in de gevangenis. Kan me er niet druk om maken, heb toch niets te verliezen...behalve mn hond, maar die kan eventueel naar familie zodra ik vast zit voor de verschrikkelijke misdaad van het niet nemen van die gen therapie

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Flieko zei:

Wat ik ga doen? Geen vaccine nemen, geen boetes betalen en opgesloten worden in de gevangenis. Kan me er niet druk om maken, heb toch niets te verliezen...behalve mn hond, maar die kan eventueel naar familie zodra ik vast zit voor de verschrikkelijke misdaad van het niet nemen van die gen therapie

Wij staan er hier precies zo in.

Niet testen, Niet prikken, Geen boete doening in welke form dan ook.

In het extreme geval, geen geld, geen huis, geen werk, dan maar onder een brug.

Maar mee doen?, Nooit!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, NivKing zei:

Wij staan er hier precies zo in.

Niet testen, Niet prikken, Geen boete doening in welke form dan ook.

In het extreme geval, geen geld, geen huis, geen werk, dan maar onder een brug.

Maar mee doen?, Nooit!

Of misschien in een ander land wel met meer vrijheid leven!

Beter dan in de gevangenis of onder een brug!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden, NivKing zei:

Nederland is mijn thuishaven, ik ben een Bataaf.

Een ariër

dit is mijn geboortegrond.

Ach ik ben ik. 
Ik geef daar geen naampjes aan en Nederland is ook maar een stuk weiland.  Dus ga niet onder een brug wonen om mijn punt te maken.

En trots ben ik al helemaal niet op dit laffe landje.  Laf volk en verraders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden, NivKing zei:

Ik wil hier een aanvulling aan geven.

Wij Ariërs/Bataven hebben altijd ruimte geboden aan een ieder die dat nodig had.

wij waren nooit racistisch.

Nederland/Batavia is gebouwd op tolerantie.

pas toen de Kerk van Zion ons instrueerde ging het fout.

Ja en daarom waren wij geloof ik ook het eerste land ter wereld met een centrale bank.

Vluchten deed de koningin ook in 1940 nadat ze het volk had opgeroepen om stand te houden.

Wat iedereen vaak vergeet, de groep die helemaal klaar is met vaccinaties is veel groter dan je denkt. Ik geloof dat Fleur Agema het zelfs had over 6 miljoen mensen. Dit omdat er lege prikstraten zijn en mensen de booster niet willen dus die tellen dan straks ook weer als ongevaccineerd.

aangepast door Sherlock
Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, Lichtzwaard zei:

Het zal zo zijn dat de mensen gewoon netje hier blijven,voorts wat van jou is  dat nooit verlaten; een echte Germaan en Hollander zal de wapens op moeten nemen en meer niet.

Hollanders nemen nooit de wapens op. Ze doen de gordijnen dicht en zetten een schutting.

Zie de eerste en tweede Wereldoorlog. Rutte is ook een typische Nederlander. Veel blabla maar geen daden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nederland is de moeite niet waard om voor te vechten joh. Laat het lekker aan z'n lot over. Nog een paar jaar en het zit vol met "medelanders", die hun pootje ophouden en in nieuwbouwhuizen wonen.

Pak lekker je spullen en ga naar een land toe waar je gewaardeerd wordt om je talenten, kennis en inbreng. Er zijn arme landen genoeg in de wereld die goede Nederlanders kunnen gebruiken om het land mee op te bouwen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Officiële gegevens van regeringen uit de hele wereld suggereren dat alle dubbel en driedubbel gevaccineerde mensen nu een nieuwe vorm van het verworven immunodeficiëntiesyndroom (AIDS) ontwikkelen dat veroorzaakt wordt door het Covid-19 vaccin, met gegevens uit Australië, de VS, Canada, Schotland en Engeland die allemaal duidelijk aantonen dat de capaciteit van het immuunsysteem van hun gevaccineerde populaties gedecimeerd is in vergelijking met de ongevaccineerde populatie, 
https://www.frontnieuws.com/wereldwijde-gegevens-suggereren-dat-volledig-gevaccineerde-amerikanen-australiers-britten-canadezen-en-duitsers-aids-ontwikkelen/

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, Madeliefje zei:

Officiële gegevens van regeringen uit de hele wereld suggereren dat alle dubbel en driedubbel gevaccineerde mensen nu een nieuwe vorm van het verworven immunodeficiëntiesyndroom (AIDS) ontwikkelen dat veroorzaakt wordt door het Covid-19 vaccin, met gegevens uit Australië, de VS, Canada, Schotland en Engeland die allemaal duidelijk aantonen dat de capaciteit van het immuunsysteem van hun gevaccineerde populaties gedecimeerd is in vergelijking met de ongevaccineerde populatie, 
https://www.frontnieuws.com/wereldwijde-gegevens-suggereren-dat-volledig-gevaccineerde-amerikanen-australiers-britten-canadezen-en-duitsers-aids-ontwikkelen/

Ja, dat wordt al heel lang voorspeld door een aantal wetenschappers en het begint nu overal tevoorschijn te komen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik ooit gestemd zou hebben op de Build Back Better/ WEF/ Klaus Schwab/ landverraders-partijen, dan zou ik mij schuldig voelen met een vlucht naar het buitenland. Dat is als een vieze scheet geven en daarna het gezelschap in de kamer zelf verlaten. Maar ik ben volledig onschuldig aan het aan de macht komen van de huidige klimaat-vaccin-maffia. Ik vind de huidige situatie verschrikkelijk voor Nederland en alle andere landen waar de klimaat-vaccin-maffia aan de macht is, maar ik ga mijn gezin niet voor de strijd opofferen. Ik heb uit betrouwbare privé-bron de informatie dat de elite voornemens is om een nieuw virus, uit de collectie in de vriezer van Fauci, los te laten op de mensheid waarbij verteld zal worden dat het een nieuwe variant van het coronavirus is. Dit zal gebruikt gaan worden om de ongevaccineerden in de westerse landen alsnog verplicht in te spuiten met de vergifspuiten. Ik blijf in Nederland zo lang het kan, maar ik ben bezig de nodige voorbereidingen te treffen om mijn gezin binnen één of twee dagen te kunnen evacueren.

Ik heb hierbij een voorbeeld genomen aan Willem Middelkoop die in een interview onthuld heeft dat hij een backup-plan heeft voor het geval in Nederland de stront de ventilator raakt. Voor dat geval (niet specifiek voor vaccinatieplicht) heeft hij een woning in Zwitserland waar hij zo heen kan rijden.
Zwitserland als vluchthaven is duur (en onbetrouwbaar als het gaat om vaccinatieplicht), maar landen als Servië, de Servische republiek binnen Bosnië-Herzegovina, Witrusland, Rusland en Armenië (en een paar landen daar in de buurt) zijn landen waar je naar mijn mening wel veilig zit, en op het moment dat ik mijn gezin in veiligheid moet brengen hoop ik een paar opties te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Madeliefje zei:

Kroatië is ook nog een mogelijkheid.

Ik heb er speciaal een caravan voor gekocht.

Mooi land en zeer vriendelijk volk hoor ik altijd van mensen, ik heb een boerderij in zuid Frankrijk, ik zit er serieus te denken om een optrekje in de Balkan te bemachtigen.

Laat ons je bevindingen weten, A.U.B.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...