Ga naar inhoud

Recht op abortus vastgelegd in Franse grondwet


Aanbevolen berichten

Dit wordt gevierd als een overwinning, want vrouwen moeten het recht hebben om zelf te kunnen beslissen of ze wel of niet een kind krijgen.

Met deze herziening van de grondwet zal Frankrijk een pionier zijn, als een ‘baken van menselijkheid’ en ‘vaderland van de mensenrechten en vooral van de rechten van de vrouw’, aldus de Franse premier Gabriel Attal. Volgens hem wordt nu vermeden dat het recht op abortus is ‘overgeleverd aan de grillen’ van politici.

President Emmanuel Macron had de stap aangekondigd nadat in de Verenigde Staten het landelijk recht op abortus was komen te vervallen. Door een uitspraak van het Amerikaanse Hooggerechtshof in 2022 werd zwangerschapsafbreking een zaak van de Amerikaanse staten.

Ik vind dit altijd een beetje moeilijk onderwerp.

Ik begrijp dat vrouwen zelf willen besluiten, maar ik begrijp ook dat je niet zomaar ongeboren leven mag beëindigen.

Dus, wat is wijsheid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben altijd tegen abortus geweest omdat een kind na de geboorte ook bij pleegouders of familie kan opgroeien. Daar is in principe altijd wel een mogelijkheid voor. Nooit heb ik echt begrepen waarom mensen deze keuze maken. In veel gevallen houden de moeders er een levenslang trauma aan over. Een tijdje terug heb ik meerdere filmpjes gezien van artsen die kindjes weghaalden. Die mannen waren angstaanjagend. Ze genoten van hun werk. 1 van die artsen leek zelfs demonisch bezeten. Ik zal eens kijken of ik het filmpje kan vinden. Ik vind het echt verschrikkelijk dat deze dingen gebeuren 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zijn allemaal ingebrachte hersenspinsels. wetten voor wat.(wetten zijn verzonnen zoals alles is verzonnen)(geen domme wetten maar de natuurlijke wetten dat is de ware wet)Vrouwen horen deze keuze nooit te maken.( vrouwen zijn een wonderbaarlijke kracht) een vrouw zal ongeacht wat altijd van haar ongeboren kind houden ze manipuleren ons dit zou nooit een keuze zijn.wij zijn mensen met gevoel en geen emotieloos wezens zonder empathie.

SATURNUS SEKTE LEVEN VAN ONZE ANGST.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...