Ga naar inhoud

Worden wij afgeluisterd door onze smartphones?


Sherlock

Aanbevolen berichten

Ik heb vandaag een hele vreemde ervaring achter de rug en vraag mij af of dit toeval is of niet.

Ik zit vanmorgen met een bejaard iemand even koffie te drinken en we praten zo over haar bed en dan vooral de hoogte van het bed omdat dit voor oude mensen vaak een probleem is. Toen vroeg ze mij of de zon vandaag tevoorschijn zou komen, dus ik kijk op mijn telefoon bij de weer app.

Het allereerste dat ik zie is een grote advertentie over seniorenbedden die in hoogte verstelbaar zijn.

Je zou zeggen dat dit haast geen toeval meer kan zijn. Iemand ook wel eens een soortgelijke ervaring gehad?

Worden we misschien gewoon afgeluisterd via de smartphone zonder dat we het weten?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Sherlock zei:

Ik heb vandaag een hele vreemde ervaring achter de rug en vraag mij af of dit toeval is of niet.

Ik zit vanmorgen met een bejaard iemand even koffie te drinken en we praten zo over haar bed en dan vooral de hoogte van het bed omdat dit voor oude mensen vaak een probleem is. Toen vroeg ze mij of de zon vandaag tevoorschijn zou komen, dus ik kijk op mijn telefoon bij de weer app.

Het allereerste dat ik zie is een grote advertentie over seniorenbedden die in hoogte verstelbaar zijn.

Je zou zeggen dat dit haast geen toeval meer kan zijn. Iemand ook wel eens een soortgelijke ervaring gehad?

Worden we misschien gewoon afgeluisterd via de smartphone zonder dat we het weten?

Ik heb ook ooit zoiets gehad. Ik was toen met iemand op Skype aan het praten over vakantie en even later kreeg ik overal vakantiebungalows voor mijn neus. Ik denk dat we veel meer bespionneerd worden dan we denken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Sherlock zei:

Ik heb vandaag een hele vreemde ervaring achter de rug en vraag mij af of dit toeval is of niet.

Ik zit vanmorgen met een bejaard iemand even koffie te drinken en we praten zo over haar bed en dan vooral de hoogte van het bed omdat dit voor oude mensen vaak een probleem is. Toen vroeg ze mij of de zon vandaag tevoorschijn zou komen, dus ik kijk op mijn telefoon bij de weer app.

Het allereerste dat ik zie is een grote advertentie over seniorenbedden die in hoogte verstelbaar zijn.

Je zou zeggen dat dit haast geen toeval meer kan zijn. Iemand ook wel eens een soortgelijke ervaring gehad?

Worden we misschien gewoon afgeluisterd via de smartphone zonder dat we het weten?

Tja sluit niets uit he..................... dit is inderdaad wel heel toevallig.

Christus Vincit Christus Regnat Christus Imperat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Godenzoon zei:

Ik heb ook ooit zoiets gehad. Ik was toen met iemand op Skype aan het praten over vakantie en even later kreeg ik overal vakantiebungalows voor mijn neus. Ik denk dat we veel meer bespionneerd worden dan we denken.

Ook hier weer wel heel toevallig oftewel dat het geen toeval is.

Christus Vincit Christus Regnat Christus Imperat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het goed is heb je de "Voorwaarden"  helemaal gelezen voordat je op "Ik ga akkoord" hebt geklikt en weet je dat je smartphone een "Spy device" is. 

Onder de noemer "Verbeteren van de gebruikers ervaring"

 

Smartphones luisteren alles af en kunnen ook alles gewoon filmen. daar heb je akkoord voor gegeven.

Het is zelfs zo dat als je mobiele telefoon geen SS7 Protocol heeft hij geen type goedkeuring krijgt voor de Europees markt.

SS7 Protocol, fascinerend.

 

Een van Die verijsden is dat als je zelfs de batterij uit je mobiele telefoon trekt hij dog 48 uur geluid moet kunnen opnemen en deze middels compressie injectie moet kunnen doorzenden naar een op vrager, als je batterij er uit is, dat lees je goed.

En dit betreft de Hardware,

Nu de software.

Goed de voorwaarden lezen en je kan nergens meer akkoord op geven.

Wist je dat als je foto's maakt met een smartphone het intellectueel eigendom niet meer van jou is?, en dat bijvoorbeeld google jou materiaal mag gebruiken voor elk doeleinde wat zij kunnen bedenken?

En laten we het maar niet over "Cloud opslag"  gaan hebben dan schrik je helemaal wat er in de voorwaarden staat.

 

Heeft iemand hier ooit van "Het kastje van Jan Sloot" gehoord?

Techniek nooit vrijgegeven maar wel volop in gebruik.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een aanvulling hierop, een aantal jaar geleden was het voor Amazon al mogelijk door middel van hun algoritmes te detecteren of een vrouw haar periode had, of zwanger was zonder dat dit besproken was maar puur op emotionele status en type woordkeuze in conversaties.

Hierdoor verzonden ze "Baby-welcome packs" naar vrouwen die zwanger waren zonder dat zij dit zelf al wisten.

Het doel was natuurlijk dat je de volledige verpakkingen ging bestellen van de sample-producten in de Pack.

En dan het liefst via Amazon natuurlijk.

Zij verzonden ooit zo een pakket naar een vrouw die zelf nog niet wist dat zij zwanger was maar maakten een fout. Het was een meisje van 12.

De vader van het kind ging op hoge poten verhaal halen bij Amazon, Waarom hadden zij zijn 12 jarige dochter een zwangerschaps-welkoms geschenk gestuurd?, de idioterie.

Amazon was niet bereid om excuses te maken omdat de Algoritmes er nooit naast zitten.

Blijkt een maand later dat het meisje inderdaad zwanger was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, NivKing zei:

Nog een aanvulling hierop, een aantal jaar geleden was het voor Amazon al mogelijk door middel van hun algoritmes te detecteren of een vrouw haar periode had, of zwanger was zonder dat dit besproken was maar puur op emotionele status en type woordkeuze in conversaties.

Hierdoor verzonden ze "Baby-welcome packs" naar vrouwen die zwanger waren zonder dat zij dit zelf al wisten.

Het doel was natuurlijk dat je de volledige verpakkingen ging bestellen van de sample-producten in de Pack.

En dan het liefst via Amazon natuurlijk.

Zij verzonden ooit zo een pakket naar een vrouw die zelf nog niet wist dat zij zwanger was maar maakten een fout. Het was een meisje van 12.

De vader van het kind ging op hoge poten verhaal halen bij Amazon, Waarom hadden zij zijn 12 jarige dochter een zwangerschaps-welkoms geschenk gestuurd?, de idioterie.

Amazon was niet bereid om excuses te maken omdat de Algoritmes er nooit naast zitten.

Blijkt een maand later dat het meisje inderdaad zwanger was.

Wow, nooit geweten. Ik eigenlijk pas sinds vorig jaar een smartphone omdat ik er nooit één wilde. Maar in verband met contacten in andere landen moest ik wel omdat communiceren anders erg duur zou worden. 

Het zijn ook echt wel verslavende dingen, want als ik hem nu weer zou moeten inleveren, dan zou dat best als een gemis voelen.

Maar ja, aan de andere kant......

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat soort dingen heb ik ook welleens meegemaakt. Volgens mij zijn er apps die meeluisteren. Sommige apps vragen om toegang tot je microfoon zonder dat er een microfoon/opneem functie in de app zit.

 

Als we een app instaleren gaan we vaak overal zomaar mee akkoord zodra de app om bepaalde toestemmingen vraagt

aangepast door Flieko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-1-2022 om 15:08, Sherlock zei:

Wow, nooit geweten. Ik eigenlijk pas sinds vorig jaar een smartphone omdat ik er nooit één wilde. Maar in verband met contacten in andere landen moest ik wel omdat communiceren anders erg duur zou worden. 

Het zijn ook echt wel verslavende dingen, want als ik hem nu weer zou moeten inleveren, dan zou dat best als een gemis voelen.

Maar ja, aan de andere kant......

De gewone burger is altijd al afgeluisterd vroeger in de tijden van de jaren 60 en 70 van de vorige eeuw had en hebben ze nog bij de geheime diensten liplezers en sterke zenders die verborgen zaten in broekspijpen enz enz. Dus ook hier weer niets nieuws onder de zon alleen nu perfekte techniek.

aangepast door Lichtzwaard

Christus Vincit Christus Regnat Christus Imperat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...