Ga naar inhoud

Regelmatig te laat op je werk is reden voor ontslag op staande voet


Sherlock

Aanbevolen berichten

Als er ergens werknemers zijn beschermd dan is het wel in ons land. Zeker als je gewerkt hebt in het buitenland, dan weet je er geen enkele werknemer ter wereld zoveel rechten heeft als een Nederlandse.

Je kunt een werknemer in ons dan ook bijna niet ontslaan. Om toch ontslag te krijgen en dan ook nog op staande voet dan moet je het wel heel bont maken.

En toch is het een bedrijf uit Alkmaar gelukt om toestemming te krijgen van de rechter voor ontslag op staande voet voor een monteur die in een half jaar ongeveer 12 keer te laat op zijn werk verscheen.

De man vroeg bij de rechter om een ontslagvergoeding, maar ook deze werd afgewezen.

Dus, mocht je in loondienst werken, zet je wekker want anders geef je je baas een mooie stok om mee te slaan.

https://www.rtlnieuws.nl/economie/life/artikel/5283405/ontslag-op-staande-voet-na-laatkomen-op-werk

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, Sherlock zei:

Als er ergens werknemers zijn beschermd dan is het wel in ons land. Zeker als je gewerkt hebt in het buitenland, dan weet je er geen enkele werknemer ter wereld zoveel rechten heeft als een Nederlandse.

Je kunt een werknemer in ons dan ook bijna niet ontslaan. Om toch ontslag te krijgen en dan ook nog op staande voet dan moet je het wel heel bont maken.

En toch is het een bedrijf uit Alkmaar gelukt om toestemming te krijgen van de rechter voor ontslag op staande voet voor een monteur die in een half jaar ongeveer 12 keer te laat op zijn werk verscheen.

De man vroeg bij de rechter om een ontslagvergoeding, maar ook deze werd afgewezen.

Dus, mocht je in loondienst werken, zet je wekker want anders geef je je baas een mooie stok om mee te slaan.

https://www.rtlnieuws.nl/economie/life/artikel/5283405/ontslag-op-staande-voet-na-laatkomen-op-werk

Tja altijd maar te laat komen,op een gegeven moment zeggen ze blijf helemaal maar weg dus......................... men kan zich is verslapen men kan is te laat komen,maar als dat regel wordt en iedereen gaat dat doen op zo,n bedrijf kan men de tent wel sluiten.Gewoon op tijd komen en volwassen doen.

Christus Vincit Christus Regnat Christus Imperat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Ik ben ook zo'n figuur dat altijd te laat komt. Sommige mensen zijn daar gewoon niet goed in. Flexibel ben ik daarentegen wel. Veel deugers die zo van de tijd zijn, zijn totaal niet flexibel. Ik heb nooit begrepen waarom te laat komen zo'n probleem is. Dan werk je toch een paar minuten langer. Gelukkig heb ik al 15 jaar een baan waar ik zelf mijn werktijden kan bepalen en zodoende kan ik ook nooit te laat komen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-1-2022 om 15:23, Sherlock zei:

Als er ergens werknemers zijn beschermd dan is het wel in ons land. Zeker als je gewerkt hebt in het buitenland, dan weet je er geen enkele werknemer ter wereld zoveel rechten heeft als een Nederlandse.

Opzich klopt dit wel maar werkgever in Nederland zijn ook behoorlijk gewiekst. Als ze echt van je af willen dan zijn er best manieren te verzinnen. Ik heb een leuke baan met veel vrijheid. Mijn werkgever gaat lekker mee in de moderne tijd en maken steeds nieuwe regels voor het personeel. Het personeel wordt er niet beter van en op kritiek volgt soms wraak op achterbakse wijze. Zo hopen ze dat je zelf vertrekt. Ik heb geleerd om niet meer op mijn strepen te gaan staan want de wraak is erger, is mijn ervaring. Ik hou me meer op de vlakte en doe waar ik voor in dienst ben. Het salaris is goed, de arbeidsvoorwaarden zijn goed. Dat er huichelachtige managers rondlopen zal ik moeten aanvaarden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...