Ga naar inhoud

Ik vind al die cryptomunten verwarrend


Sherlock

Aanbevolen berichten

Je leest tegenwoordig overal dat cryptovaluta de toekomst is en ook dat het een mooie manier is om de macht bij de banken weg te halen omdat het niet door banken en instellingen wordt gereguleerd en ze er dus ook geen trucs mee uit kunnen halen.

Maar, even los van dat alles, ik begrijp er misschien niet al te veel van, of beter gezegd ik begrijp niet waar de waarde van die dingen in zit.

Je hebt het één of andere computerprogramma en die maakt bitcoins of andere coins. Het zijn helemaal geen coins, het is een stukje code wat je dat dan krijgt en dat heeft dan een bepaalde waarde.

Het zal best, maar voor mij is het iets wat totaal geen waarde heeft. Het heeft alleen waarde omdat andere mensen zo'n stukje code willen. Daarom zijn ze bereid om er geld voor te betalen.

maar, als je een stroomstoring of een internetstoring hebt die een week duurt, dan kan je geen boodschappen doen met je stukje code.

Geef mij dan maar wat zilver of goud, daar kan je altijd mee uit de voeten.

 

 

aangepast door Sherlock
Link naar reactie
Delen op andere sites

Cryptos zijn ontzettend riskant. Als je bedenkt dat je zomaar een berg geld kwijt bent als Elon Musk zich bijvoorbeeld heel eventjes negatief uitlaat over Bitcoin. Maar goed, omdat het allemaal zo onvoorspelbaar is kun je ook veel verdienen als je het een en ander een beetje goed time'd. 

Vragen over het forum? Zie de Help-pagina.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-6-2021 om 19:38, Rinus zei:

Het is niet zo verwarrend eigenlijk (het is inderdaad maar een stukje code). Alleen, die dingen hebben geen echte waarde. Dat is het rare ervan. 

Ik snap ook niet hoe een BTC zomaar 40 of 50 duizend Euro kan kosten. 

Vraag en aanbod denk ik? En ook schaarste. Doordat het minen (maken) van nieuwe bitcoins heel tijdrovend is en veel energie trekt, wordt de waarde ook hoger. Er moet redelijk wat gebeuren om een nieuwe bitcoin te maken geloof ik. Ik heb wel eens gekeken of ik kon gaan handelen erin en heb zo'n bedrijf gebeld. Die bellen me nu al maanden op de gekste uren om me te verleiden om te gaan traden. Maar zolang ik er zelf niets van begrijp ga ik het ook maar niet doen bedacht ik me. Ik ken wel iemand die miljonair was ermee en ook in 1 dag alles weer kwijt was.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...