Ga naar inhoud

Niburu


Joshua

Aanbevolen berichten

2 uur geleden, Lichtzwaard zei:

Als jij Jezus de Christus echt zou kennen,zou je al die onzin verhalen niet neerplengen die nergens op staan en ook al zo wetenschappelijk grote flauwe kul is,maar je zal er wel wat mee verdienen  zo na te gaan.

Schizofrenie is een ernstige ziekte. Het is beter om geen aandacht te besteden aan die man.

  • Mee Eens 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, social zei:

Schizofrenie is een ernstige ziekte. Het is beter om geen aandacht te besteden aan die man.

Quote van Evert Jan: "Ik was aanwezig in het gezelschap van Jezus, Ik was er onderdeel van als apostel Simon de IJveraar (ook Simon de Zeloot) en dat was een groep van veertig/vijftig vrijgevochten idealisten die de wereld wilden veranderen. Jezus was blank (wit met sproeten en lang dik rood haar) en iets van 2,12 meter groot. Hij kon een Ezel op zijn schouders tillen!". En in een ander verhaal beweert hij dat Jezus een ster was.

Tja, dit is geen discussie waardig. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Flieko,

'ja Evert Jan die weet het'! Ik werd een keer aangevallen door een Herdershond en ik riep de naam Jezus en Toth en meteen kreeg ik bescherming. De hond stoof op me af met blikkerende tanden en ik vroeg om hulp en de hulp kwam meteen. De Hond draaide rondjes om me heen en ik draaide mee... en opeens droop hij af met de staart tussen de benen... en liep ik de jongelui voorbij die de Hond op mij hadden afgestuurd en liet hen in opperste verbazing achter! Dat was in 1996. Twee jaren daarvoor, in 1994, kreeg ik tweemaal verdikkingen in mijn hoofd en dreigde ik te stikken. De eerste keer zwol mijn tong tot het formaat kippe-ei. Ik kon niet meer slikken, mijn mond en tong werden droog en ik moest regelmatig spoelen en het water weer uit mijn mond laten druipen. Bij een verkeerde handeling kon ik wel stikken door enkele druppels water. Ik wilde een einde aan mijn leven maken door me voor de trein te gooien, maar ik deed over het aantrekken van sok al een kwartier, dus voordat ik me helemaal aangekleed had was ik uren verder en dan moest ik ook nog naar het NS-station! Ik moest op dat moment denken aan het EO-programma van Feike ter Velde met de titel: 'Mag ik eens met je praten'. Daarin had Feike dan een gesprek met 'verse christenen', die de Heere God of Jezus (het is de zelfde. Enki, de schepper en Vader van de mens bevruchtte Maria, heet kunstmatige inseminatie, en daalde zelf in de vrucht. Dat wordt de 'onbevlekte ontvangenis' genoemd. Vader Enki werd Zoon Jezus) hadden aangenomen. Meestal door ellende, een ongeluk of een heftige gebeurtenis. Ik moest er innerlijk om lachen en nu ik zo ellendig was en de verstikkingsdood nabij... besloot ik een figuurlijke knieval te maken en verzocht ik Jezus in mijn hart te komen. Ik riep 'Kom in mijn hart. Ik zet alle deuren en ramen en luiken open'... maar er gebeurde niets. Twee weken later zette mijn strottenhoofd op en werd mijn luchtpijp dicht geknepen. Die twee heftige momenten duurden uren en uren; het zwellen en het afnemen. Medicijnen helpen in dat stadium niet meer. Het begon in de avond en ging de hele nacht door en pas ver in de dag was het weer bijna normaal. Bellen kon niet, energie was beperkt en mijn mobiliteit en actieradius ook. Dat zijn uren en uren van eenzaamheid en berusting. Die tweede keer heb ik weer gevraagd of Jezus in mijn hart kwam, maar veel later besefte ik dat hij er al woonde!

Met vriendelijke groet,

Evert Jan Poorterman.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Flieko,

jij begrijpt het niet. Dat is duidelijk. De tweede ster was bekend bij alle volken op de wereld. Overal kenden ze hem andere namen toe. Zodoende heeft de tweede ster tientallen namen, waaronder GUD en RA en ANU en ook Enki, Enlil, Marduk, Heere en Jezus. Dat staat los van wezens van vlees en bloed. Veel van die 'goden' kozen een naam die refereerde aan hun ster. Ook de 'goden' zelf hadden meerdere namen voor hun ster. Door zo'n benaming als naam te kiezen, kregen ze ook iets mee van zijn status. Er is dus een wezenlijk verschil tussen een ster een wezen van vlees en bloed. Toch kunnen ze de zelfde naam dragen.

Met vriendelijke groet,

Evert Jan Poorterman.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Evert Jan zei:

Flieko,

jij begrijpt het niet. Dat is duidelijk. De tweede ster was bekend bij alle volken op de wereld. Overal kenden ze hem andere namen toe. Zodoende heeft de tweede ster tientallen namen, waaronder GUD en RA en ANU en ook Enki, Enlil, Marduk, Heere en Jezus. Dat staat los van wezens van vlees en bloed. Veel van die 'goden' kozen een naam die refereerde aan hun ster. Ook de 'goden' zelf hadden meerdere namen voor hun ster. Door zo'n benaming als naam te kiezen, kregen ze ook iets mee van zijn status. Er is dus een wezenlijk verschil tussen een ster een wezen van vlees en bloed. Toch kunnen ze de zelfde naam dragen.

Met vriendelijke groet,

Evert Jan Poorterman.

Ik weet dat u het niet begrijpt, het is oke. U bent ernstig in de war en in uw waanvoorstellingen bent u er van overtuigd geraakt dat u met Jezus hebt gelopen en in een andere post beweert u dat Jezus een ster is omdat de titel: Jesus Christ Superstar u heeft verward. 

Ook beweert u dat u bij Adam en Eva bent geweest, en door alle tijden hebt gereisd.

Ik hoop dat u de mentale hulp krijgt die u zo hard nodig heeft. Sterkte

aangepast door Flieko
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Evert Jan zei:

Flieko,

jij begrijpt het niet. Dat is duidelijk. De tweede ster was bekend bij alle volken op de wereld. Overal kenden ze hem andere namen toe. Zodoende heeft de tweede ster tientallen namen, waaronder GUD en RA en ANU en ook Enki, Enlil, Marduk, Heere en Jezus. Dat staat los van wezens van vlees en bloed. Veel van die 'goden' kozen een naam die refereerde aan hun ster. Ook de 'goden' zelf hadden meerdere namen voor hun ster. Door zo'n benaming als naam te kiezen, kregen ze ook iets mee van zijn status. Er is dus een wezenlijk verschil tussen een ster een wezen van vlees en bloed. Toch kunnen ze de zelfde naam dragen.

Met vriendelijke groet,

Evert Jan Poorterman.

Ik vind dat je goed staande houdt in de barrage van beledigingen die je naar je hoofd krijgt geslingerd van mensen die menen de wijsheid in pacht te hebben.

Ieder beleeft het leven op een andere manier en ieder heeft misschien inzichten die verschillend zijn, maar waar ik zo langzamerhand doodziek van wordt is al die mensen die menen anderen te moeten oordelen.

aangepast door Sherlock
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Sherlock zei:

Ik vind dat je goed staande houdt in de barrage van beledigingen die je naar je hoofd krijgt geslingerd van mensen die menen de wijsheid in pacht te hebben.

Ieder beleeft het leven op een andere manier en ieder heeft misschien inzichten die verschillend zijn, maar waar ik zo langzamerhand doodziek van wordt is al die mensen die menen anderen te moeten oordelen.

Helemaal met je eens. Juist op een forum mogen mensen hun mening te verkondigen. Anderen hoeven het er niet mee eens te zijn, maar zoals hier mensen worden verketterd en voor gek versleten loopt werkelijk de spuigaten uit.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naarmate de dementie vordert, neemt de kans op wanen en hallucinaties toe. Je naaste gaat dingen zien die er niet zijn of is er bijvoorbeeld vast van overtuigd dat hij door de tijd heeft gereisd. In de beleving van je naaste is dit allemaal echt. Het heeft geen zin om tegen te spreken of te ontkennen wat je naaste ziet. Omgaan met hallucineren en waanbeelden, kan zwaar zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, social zei:

Naarmate de dementie vordert, neemt de kans op wanen en hallucinaties toe. Je naaste gaat dingen zien die er niet zijn of is er bijvoorbeeld vast van overtuigd dat hij door de tijd heeft gereisd. In de beleving van je naaste is dit allemaal echt. Het heeft geen zin om tegen te spreken of te ontkennen wat je naaste ziet. Omgaan met hallucineren en waanbeelden, kan zwaar zijn.

Ja, als je daar last van hebt, moet je misschien hulp zoeken. Hoewel ik begrepen heb dat delen van de hersenen voorgoed beschadigd kunnen zijn bij dementie.

Ik wens je sterkte en hoop dat het niet heel snel veel erger wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

aadesh,

ik wist het niet maar dit schijnt een religieus net te zijn. Ik werd er op gewezen door iemand die ik ken. Er werd gesuggereerd dat de website Niburu mij der uit gegooid zou hebben. Dat is niet zo. De meeste mensen luisteren niet goed, lezen niet goed en verhaspelen zodoende gesproken woord en geschreven tekst. Dan wordt het moeilijk uitleg te geven, omdat veel onjuist geciteerd wordt, tekst uit de context wordt getrokken en dan is repareren niet meer mogelijk. Aangezien ik zelf op  onderzoek ben gegaan in het leven omdat ik nieuwsgierig ben, heb ik veel mogen ontdekken. Daar zijn de meeste 'gelovige' lezers van dit net niet op gebrand heb ik zo de indruk.

Met vriendelijke groet,

Evert Jan Poorterman.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Evert Jan zei:

aadesh,

ik wist het niet maar dit schijnt een religieus net te zijn. Ik werd er op gewezen door iemand die ik ken. Er werd gesuggereerd dat de website Niburu mij der uit gegooid zou hebben. Dat is niet zo. De meeste mensen luisteren niet goed, lezen niet goed en verhaspelen zodoende gesproken woord en geschreven tekst. Dan wordt het moeilijk uitleg te geven, omdat veel onjuist geciteerd wordt, tekst uit de context wordt getrokken en dan is repareren niet meer mogelijk. Aangezien ik zelf op  onderzoek ben gegaan in het leven omdat ik nieuwsgierig ben, heb ik veel mogen ontdekken. Daar zijn de meeste 'gelovige' lezers van dit net niet op gebrand heb ik zo de indruk.

Met vriendelijke groet,

Evert Jan Poorterman.

U bent meer religieus dan al die mafklappers bij elkaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

aadesh,

dat lijkt zo... Als je gaat lezen, onderzoeken en verkennen, komt er een moment, ook voor een niet-religieus iemand als ik, dat een bijbel noodzakelijk is voor verder onderzoek en voor het verifieren van beweringen die ik tegen kwam in artikelen en boeken. Zodoende kocht ik in 1988 een 'statenvertaling'-bijbel (350-jarig bestaan van de Statenbijbel)... en dat is de meest zuivere in de Nederlandse Taal. Ik ben geen bijbelkenner. Ik zoek en lees er wel eens in als iets helder wil hebben. Dat is alles. Verder wekken geschiedenis, historie, oude culturen en verdwenen beschavingen mijn interesse en zo raakte ik betrokken bij de oude Soemeriers,de Akkadiers en de Babyloniers. En als je dan de onderlinge verbanden gaat zien, de lijntjes van toen naar nu en weer terug, dan krijg je dieper inzicht en de geschiedenis en een groter historisch besef. Mijn ontdekking dat wij afstammen van de Babyloniers en de verdwenen Soemeriers zijn en dat onze Nederlandse Taal de 'taal van de goden' is, heeft mijn onderzoek verdiept. Waar anderen niet verder kunnen, kan ik door mijn oertaal Kwando nog een stapje verder zetten.

Met vriendelijke groet,

Evert Jan Poorterman.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Evert Jan zei:

aadesh,

dat lijkt zo... Als je gaat lezen, onderzoeken en verkennen, komt er een moment, ook voor een niet-religieus iemand als ik, dat een bijbel noodzakelijk is voor verder onderzoek en voor het verifieren van beweringen die ik tegen kwam in artikelen en boeken. Zodoende kocht ik in 1988 een 'statenvertaling'-bijbel (350-jarig bestaan van de Statenbijbel)... en dat is de meest zuivere in de Nederlandse Taal. Ik ben geen bijbelkenner. Ik zoek en lees er wel eens in als iets helder wil hebben. Dat is alles. Verder wekken geschiedenis, historie, oude culturen en verdwenen beschavingen mijn interesse en zo raakte ik betrokken bij de oude Soemeriers,de Akkadiers en de Babyloniers. En als je dan de onderlinge verbanden gaat zien, de lijntjes van toen naar nu en weer terug, dan krijg je dieper inzicht en de geschiedenis en een groter historisch besef. Mijn ontdekking dat wij afstammen van de Babyloniers en de verdwenen Soemeriers zijn en dat onze Nederlandse Taal de 'taal van de goden' is, heeft mijn onderzoek verdiept. Waar anderen niet verder kunnen, kan ik door mijn oertaal Kwando nog een stapje verder zetten.

Met vriendelijke groet,

Evert Jan Poorterman.

Mischien dat u een sukje kunt schrijven in Kwando?

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Evert Jan zei:

aadesh,

dat lijkt zo... Als je gaat lezen, onderzoeken en verkennen, komt er een moment, ook voor een niet-religieus iemand als ik, dat een bijbel noodzakelijk is voor verder onderzoek en voor het verifieren van beweringen die ik tegen kwam in artikelen en boeken. Zodoende kocht ik in 1988 een 'statenvertaling'-bijbel (350-jarig bestaan van de Statenbijbel)... en dat is de meest zuivere in de Nederlandse Taal. Ik ben geen bijbelkenner. Ik zoek en lees er wel eens in als iets helder wil hebben. Dat is alles. Verder wekken geschiedenis, historie, oude culturen en verdwenen beschavingen mijn interesse en zo raakte ik betrokken bij de oude Soemeriers,de Akkadiers en de Babyloniers. En als je dan de onderlinge verbanden gaat zien, de lijntjes van toen naar nu en weer terug, dan krijg je dieper inzicht en de geschiedenis en een groter historisch besef. Mijn ontdekking dat wij afstammen van de Babyloniers en de verdwenen Soemeriers zijn en dat onze Nederlandse Taal de 'taal van de goden' is, heeft mijn onderzoek verdiept. Waar anderen niet verder kunnen, kan ik door mijn oertaal Kwando nog een stapje verder zetten.

Met vriendelijke groet,

Evert Jan Poorterman.

Wilt u een stukje schrijven in Kwando?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Flieko,

 

wat dacht je hier van: de naam Noach wordt in mijn oertaal NU.AG., met de betekenis: 'permanent-agitatie', ofwel altijd in beweging. Noach is een groot deel van zijn leven hard aan het werk om een enorm schip te bouwen. Noach gaat met zijn familie en handwerklieden (en hun familie?) aan boord en verblijft maanden op zee. Dobbert op de woeste golven. Als ik de naam omkeer zie ik GA.UN. en dat betekent: 'garant-eenheid', ofwel zij als overlevenden zullen een 'garante eenheid' moeten volgen als familie. Ze zullen huizen moeten bouwen, akkers aanleggen, een moestuin enzovoorts. Als familie is er een 'garantie' voor het leven als ze in harmonie en bij elkaar blijven. De naam Noach is niet zijn voornaam, maar een aanduiding voor wat hij in zijn leven deed, wat hij ervoer, wat hem overkwam. Misschien heette hij wel gewoon Hans of Ludwich... of Helmut. Er schuilt een enorme kracht in een woord, in een naam... en de drager van de voornaam vormt zijn/haar leven naar de krachten die schuilgaan in de naam.

Met vriendelijke groet,

Evert Jan Poorterman.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Evert Jan zei:

Flieko,

wat dacht je hier van: de naam Noach wordt in mijn oertaal NU.AG., met de betekenis: 'permanent-agitatie', ofwel altijd in beweging. Noach is een groot deel van zijn leven hard aan het werk om een enorm schip te bouwen. Noach gaat met zijn familie en handwerklieden (en hun familie?) aan boord en verblijft maanden op zee. Dobbert op de woeste golven. Als ik de naam omkeer zie ik GA.UN. en dat betekent: 'garant-eenheid', ofwel zij als overlevenden zullen een 'garante eenheid' moeten volgen als familie. Ze zullen huizen moeten bouwen, akkers aanleggen, een moestuin enzovoorts. Als familie is er een 'garantie' voor het leven als ze in harmonie en bij elkaar blijven. De naam Noach is niet zijn voornaam, maar een aanduiding voor wat hij in zijn leven deed, wat hij ervoer, wat hem overkwam. Misschien heette hij wel gewoon Hans of Ludwich... of Helmut. Er schuilt een enorme kracht in een woord, in een naam... en de drager van de voornaam vormt zijn/haar leven naar de krachten die schuilgaan in de naam.

Met vriendelijke groet,

Evert Jan Poorterman.

Bedankt dat u de moeite hebt genomen om zo uitgebreid te reageren

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, Evert Jan zei:

aadesh,

ik wist het niet maar dit schijnt een religieus net te zijn. Ik werd er op gewezen door iemand die ik ken. Er werd gesuggereerd dat de website Niburu mij der uit gegooid zou hebben. Dat is niet zo. De meeste mensen luisteren niet goed, lezen niet goed en verhaspelen zodoende gesproken woord en geschreven tekst. Dan wordt het moeilijk uitleg te geven, omdat veel onjuist geciteerd wordt, tekst uit de context wordt getrokken en dan is repareren niet meer mogelijk. Aangezien ik zelf op  onderzoek ben gegaan in het leven omdat ik nieuwsgierig ben, heb ik veel mogen ontdekken. Daar zijn de meeste 'gelovige' lezers van dit net niet op gebrand heb ik zo de indruk.

Met vriendelijke groet,

Evert Jan Poorterman.

Evert Jan,

Dit is absoluut geen religieus net. Dit is een forum zonder censuur waar iedereen mag plaatsen wat hij/zij zonder de wet te overtreden zoals met haatzaaien.

Er zijn hier een aantal heel religieuze fanaten neergestreken. Prima, die hebben ook recht op hun menig, maar daar houdt het mee op.

Jij kunt hier schrijven wat je maar wilt en als je bepaalde mensen beu bent hoef je daar niet verder op te reageren.

Je bent en je blijft welkom hier, net zoals iedereen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Flieko,

de 'goden', je weet wel die uit onder andere de bijbel... zouden bijna een half miljoen jaren geleden naar deze planeet gekomen zijn. Zij spreken een vloeiend gesproken taal zoals wij dat doen en zij kunnen ook spreken, schrijven, lezen en denken in Kwando. Dan zijn er veel snellere interacties mogelijk in hun hersenen. De compacte 'commandotaal' is uiterst geschikt voor een zeer technologisch en geavanceerd ras dat aan interstellaire ruimtevaart doet. Alle slaven, van Adam en Eva tot aan de zondvloed waren bruin/zwart en spraken de 'commandotaal'. Ook na de vloed bleven de donkere slaven de 'commandotaal' spreken, maar de blanken (Noach was de eerste blanke) mochten de vloeiend gesproken taal van de goden leren... en zodoende spreken wij Diets. Volgens mij spreken Japanners, Koreanen en Chinezen nog steeds 'commandotaal'. Als ik naar het luister en bijvoorbeeld hen Hitachi of Sony of Toyota hoor uitspreken, spreken zij in stukjes... maar door die stukjes snel uit te spreken, lijken het gewone woorden. Spreek maar mee Sony -  SU.NI. (soe ni), Hitachi - HI.TA.GI. (hi ta gie) en Toyota -  TU.I.U.TA. (toe i oe ta). Spreek de 'lettergrepen' luid en duidelijk uit en je klinkt bijna als een echte 'japannert'!

Met vriendelijke groet,

Evert Jan Poorterman.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Evert Jan zei:

Sherlock,

dank voor de informatie. Ik dacht werkelijk op een relie-net te zitten.

Met vriendelijke groet,

Evert Jan Poorterman.

Ik zie niet het verschil tussen gelovigen en u. U heeft nog sterkere overtuigingen dan de meesten hier, maar dat maakt niet uit. Welkom op het forum

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...